IntelAmdAti Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Om relativt kort tid, sannsynligvis innen år 2020, er det meningen vi skal få RFID-brikker implantert i kroppen som ikke bare sporer oss til enhver tid men også inneholder blant annet pass og bankinformasjon. Finner du på noe dumt så kan pengene og alle eiendelene dine enkelt slettes. Dette hørtes kanskje ut som en konspirasjonsteori men er allerede blitt satt i gang, du kan få ubegrenset tilgang til VIP-losjer osv. hvis du frivillig implanterer brikken. Når det kommer for fullt kan du ikke få jobb uten å ha brikke. Kilde? The Baja Beach Club in Barcelona, Spain is the first business to use the VeriChip System to grant customers access to VIP areas and provide an easy payment option. Kilde bout one thousand of VeriChip RFID tags have been inserted into humans so far; most of the sales have been outside the U.S. Kilde På de offisielle sidene for en av de offentlige etatene i USA står det mer informasjon om disse brikkene og hvordan ingen skal blant annet kunne søke jobb uten å ha brikken i armen. Jeg skulle tro noe slikt ville vært holdt litt hemmelig, men i likhet med ganske mange andre hårreisende tiltak og lover er det faktisk ikke hemmeligholdt men informert om i offentlige papirer. Folk vet likevel ikke om det for massemediene ser ut til å ignorere disse tingene - hvor mange har sett eller hørt noe om datalagringsdirektivet på TV? Søk på VeriChip og RFID så finner du mye, jeg har sett nyheter på TV ha innslag om dette med fokus på en småbarnsmor som fikk brikker implantert inn i ungene for å føle seg tryggere i hverdagen. Endret 24. juli 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 1000 grenseløst naive personer i verden har altså latt seg lure, men hvor står det at det er et krav for å få jobb? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 http://www.rinf.com/columnists/news/verich...-at-citywatcher Når tiden er inne vil massemediene og propagandaen sørge for at VeriChip blir godt mottatt - folk vil ikke være mot bruken av disse de vil faktisk forlange at de får slike brikker. Det vil komme kamuflert som et godt tiltak og vil gi økt sikkerhet, tryggere og bedre legebehandling (link), økonomiske fordeler, tryggere bank osv. Etter at alle fikk en TV inn i hjemmet kan moroa begynne, det samme vil skje med VeriChip-brikkene. Så snart mange nok har fått det de implantert og nyter fordeler forbundet med VeriChip (skattelette, prisrabatter eller utallige andre ting) kan man begynne og utnytte mulighetene og kontrollen man kan få via brikken. Skal holde utkikk og se om jeg finner dokumentene med fremtidsplanene for VeriChip. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Citywatcher ble nedlagt i begynnelsen av 2007/slutten av 2006. At ingen andre har prøvd seg med samme krav i mellomtiden viser vel at de fleste har skjønt at det ikke er så veldig lurt PR-messig. Å bruke det i forbindelse med sikkerhet er i tillegg meningsløst, chippene sender jo bare ut et tall som lett kan leses av uvedkommende og kopieres. Det var for øvrig ikke et krav for å bli eller være ansatt, bare for å komme inn i et spesielt datasenter. Endret 25. juli 2008 av Naranek Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Oppfatter deg slik som at du hadde stilt deg negativ til masse-implantering av slike brikker for hele befolkningen dersom dette scenarioet en dag vil finne sted. Da tenker du allerede kritisk og vil være blant det mindretallet som hører alarmklokker i det fjerne og ikke akkurat ønsker tiltaket velkommen - flertallet derimot vil stille seg i kø og forlange å få disse brikkene. Slik er det med dataovervåkningen, folk forlanger faktisk å bli overvåket slik at de kan føle seg trygge. La oss håpe disse elektroniske implantatene ikke blir utbredt, en befolkning kritisk nok til å fatte at de negative konsekvensene overgår eventuelle fordeler kan kanskje hindre en slik utvikling. Er forresten enig i at disse brikkene er helt ubrukelig annet enn kanskje til kjæledyr. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 The Baja Beach Club in Barcelona, Spain is the first business to use the VeriChip System to grant customers access to VIP areas and provide an easy payment option. Kilde bout one thousand of VeriChip RFID tags have been inserted into humans so far; most of the sales have been outside the U.S. Kilde Dette har ingenting med saken å gjøre. At brikkene eksisterer og brukes f.eks. av private er irrelevant for påstanden din: "Om relativt kort tid, sannsynligvis innen år 2020, er det meningen vi skal få RFID-brikker implantert i kroppen som ikke bare sporer oss til enhver tid men også inneholder blant annet pass og bankinformasjon." På de offisielle sidene for en av de offentlige etatene i USA står det mer informasjon om disse brikkene og hvordan ingen skal blant annet kunne søke jobb uten å ha brikken i armen. Ja, men så kom med kilder da! At slike brikker brukes betyr ikke at alle vil tvinges til å bruke dem. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Eg trur at bilderberg berre er ein klubb der dei rike kan møtast og snakke saman uten media. Endret 26. juli 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Når jeg finner frem igjen til disse kildene kan jeg godt linke til dem. Det viktige er ikke hvor sannsynlig en mener dette scenarioet er, men at en er bevisst at det ikke er helt umulig eller utelukket og at det absolutt ikke kan rettferdiggjøres. Under ingen omstendighet burde vi akseptere et slikt system, likevel er det trist at flertallet ikke bare vil godta men faktisk forlange å få slike brikker. Å selge konseptet med disse brikkene blir sikkert lettere enn å selge en hel rekke av de andre tingene vi har latt oss lure av tidligere. Oleoh, Det er omtrent det ja, en klubb der verdens mektigste mennesker prater sammen uten innblanding eller innsyn av medier eller myndigheter (utover de personer som allerede er inne). Akkurat hva som skjer der kan man jo spekulere i, men man trenger ikke å ha mye fantasi for å ane at det kanskje er urent mel i posen? Hadde de hatt helt rent mel i posen ville de kanskje ikke vært så redde for at noen skulle få innsyn? Endret 26. juli 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Akkurat hva som skjer der kan man jo spekulere i, men man trenger ikke å ha mye fantasi for å ane at det kanskje er urent mel i posen? Hadde de hatt helt rent mel i posen ville de kanskje ikke vært så redde for at noen skulle få innsyn? Dere kan jo spørre alle i Arbeiderpartiet som har vært med på de møtene om hva slags mel de har i posen. Og hvorfor pressen ikke får rapportere fra tenketanker er forklart flere ganger. Synes dere virkeligheten ikke er særlig interessant siden dere stadig må gjenta påstander som forlengst er vist uten relevans til virkeligheten? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Akkurat hva som skjer der kan man jo spekulere i, men man trenger ikke å ha mye fantasi for å ane at det kanskje er urent mel i posen? Hadde de hatt helt rent mel i posen ville de kanskje ikke vært så redde for at noen skulle få innsyn? Og hvorfor pressen ikke får rapportere fra tenketanker er forklart flere ganger. Jepp, dette er da en selvfølge i et fritt og demokratisk land. Jeg er usikker på hvordan du tenker når du skriver "liten relevans til virkeligheten".. De aller fleste klarer ikke å motsi massemediene, meningene og vinklingene i massemediene blir sett på som den mest pålitelige og troverdige kilden til informasjon for disse. Er ikke mye som er farligere enn disse menneskene, det er disse som gjorde for eksempel holocaust mulig (og det kan skje igjen). Men dersom du mener "virkeligheten" er det du får servert på i massemediene så forstår jeg hvordan du tenker.. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Dere kan jo spørre alle i Arbeiderpartiet som har vært med på de møtene om hva slags mel de har i posen. Hva har det med saken å gjøre? Selv om du er meget hårsår for ditt elskede frp så må du ikke tro at det nødvendigvis er en dualisme mellom høyre og sentrum/venstre i denne sammenheng. Og hvorfor pressen ikke får rapportere fra tenketanker er forklart flere ganger. Det er jo bare du som har forklart din mening om hvorfor pressen ikke får rapportere fra denne "tankesmia", hvis du vil kalle det det. Pressen ER faktisk til stede, i form av direktører og redaktører i de store mediakonsernene. Synes dere virkeligheten ikke er særlig interessant siden dere stadig må gjenta påstander som forlengst er vist uten relevans til virkeligheten? Har du bevist noe synes du? Det gjør ikke jeg. Jeg er ikke så hypp på at et skjult lederskap i form av de store industriherrene skal kunne påvirke våre folkevalgte i hemmelige møter uten offentlig innsyn. Det er ikke sånn det skal være i et demokrati. Jeg har brukt denne sammenligningen før: hva om eliteserietrenerne og dommerne hadde sittet i hemmelige møter foran hver sesong? Skulle vi da kunne stole på at ingen av kampene ble fikset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg har brukt denne sammenligningen før: hva om eliteserietrenerne og dommerne hadde sittet i hemmelige møter foran hver sesong? Skulle vi da kunne stole på at ingen av kampene ble fikset? For å svare på sammenligningen: Du har ikke beviser for at kampene blir fikset, det man diskuterer kan jo ligge langt unna kampfiksing, så igjen; bare synsing. Du er paranoid, rett og slett. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg er usikker på hvordan du tenker når du skriver "liten relevans til virkeligheten".. Og jeg er heller ikke sikker på hvordan mennesker tenker når de fortsetter å fremsette konspirasjonsteorier for forlengst er vist er fullstendig latterlige. Det er dette jeg omtaler som "liten relevans til virkeligheten". Om flere i Arberiderpartiet er med på møtene kan dette da fremdeles være en hemmelig maktelite på høyresiden som vedtar vår fremtid? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Dere kan jo spørre alle i Arbeiderpartiet som har vært med på de møtene om hva slags mel de har i posen.Hva har det med saken å gjøre?For folk som fremdeles har kontakt med virkeligheten har uomtvistelige fakta som latterliggjør enkeltes konspirasjonsteorier noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Scientia Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Og du er naiv. Hvis jeg finner på enda villere ideer enn dere kommer med om hva som skjer på disse møtene, kan jeg da kalle dere naive hvis ikke dere tror på dem? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hvis jeg finner på enda villere ideer enn dere kommer med om hva som skjer på disse møtene, kan jeg da kalle dere naive hvis ikke dere tror på dem? Here we go: http://www.zetatalk.com/govmt/g74.htm Lenke til kommentar
asandnes Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Når tiden er inne vil massemediene og propagandaen sørge for at VeriChip blir godt mottatt - folk vil ikke være mot bruken av disse de vil faktisk forlange at de får slike brikker. Enig. Historien har vist at propaganda er meget effektivt. De fleste ruller med øynene og tenker heller på den fotballkampen de så på tven, enn å tenke kritisk til informasjonen som kommer fra mediene. Lenke til kommentar
asandnes Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Hehe, det mest ironiske er at google ads under denne tråden reklamerer for VeriChip Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Dere kan jo spørre alle i Arbeiderpartiet som har vært med på de møtene om hva slags mel de har i posen.Hva har det med saken å gjøre?For folk som fremdeles har kontakt med virkeligheten har uomtvistelige fakta som latterliggjør enkeltes konspirasjonsteorier noe med saken å gjøre. Hvilke uomtvistelige fakta? Here we go:http://www.zetatalk.com/govmt/g74.htm Så tydelig stråmann-argumentasjon fortjener ikke noe svar. Og hvis du prøvde å være morsom så mislyktes du i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå