brendas Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Den stasjonære pcen er mildt sagt kranglete (død atm.,) og jeg er nå litt usikker hva jeg kan gjøre videre. Først, sentrale specs for maskinen: Q6600, uklokket Asus P5K-E/WIFI-AP 2 x OCZ DDR2 2048MB HPC PC-8500 (uklokket) XFX GeForce 8800GT (uklokket) MIST 600W PSU Da jeg kom hjem fra jobb en dag i forrige uke fant jeg pcen med skjermbildet helt fryst. Jeg prøvde å reboote den, men da fikk ikke skjermen noe signal lenger. Vifta på skjermkortet, CPU-vifta og kabinett-viftene gikk på full pinne (senket altså ikke RPM like etter boot som de normalt gjør,) LEDen på hovedkortet lyste, CD-ROMen spant igang da jeg la en CD i den, og helt i begynnelsen kunne jeg høre at diskene søkte en kort stund etter at de hadde spunnet igang. Jeg har tidligere hatt problemer med noen av minnebrikkene, og nappet ut de jeg visste hadde gitt meg problemer, uten at det gjorde noen forskjell. Testet så med et nytt skjermkort, men det var ingen forskjell. Har nå testet med en annen PSU (som jeg vet fungerer,) og akkurat samme ting skjer. Jeg mistenker at det enten er CPUen eller hovedkortet som har tatt natta, men jeg er litt usikker på hva jeg kan gjøre for å få vist akkurat hva som er skyld i problemene (uten å måtte få tak i en CPU eller et hovedkort fra noen andre.) Noen her som har et tips? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Om de står mellom HK og CPU så er det nesten garantert HK. Prøv da først med en minnebrikke i forskjellige slotter og reset bios noen ganger. Edit: Kobl også vekk diverse unødvendige enheter USB osv. Endret 5. juli 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvis cpuen hadde vært død hadde ikke systemet kommet så langt i "svart skjerm" boot prosessene du beskriver. Kan være det er PCI-Ex porten som er røket. Ting tyder på grafikk/grafikk subsystemet siden skjermbilde sto frosset da du kom hjem. Lenke til kommentar
brendas Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Edit: Kobl også vekk diverse unødvendige enheter USB osv. Det har jeg allerede gjort, også koblet ut diskene, DVD-brenneren ol. Hvis cpuen hadde vært død hadde ikke systemet kommet så langt i "svart skjerm" boot prosessene du beskriver. Kan være det er PCI-Ex porten som er røket. Jeg har også prøvd med et godt, gammelt PCI-skjermkort. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hadde lignende problem med ett Asus P5K-E/WIFI-AP, sendte det tilbake til forhandler, fikk ett nytt hk. Lenke til kommentar
clawfing Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 hatt lignende problem med 2 asus hk, for meg er asus+hk et tabu fra nå av..lenge leve abit Lenke til kommentar
brendas Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Prøv da først med en minnebrikke i forskjellige slotter og reset bios noen ganger. Prøvd nå i dag, uten noen forskjell. Asus får en liten tlf i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå