Gå til innhold

Fight Club. Pikk på slutten? :O

konduktans

Anbefalte innlegg

nekter å tro det er 1 frame. hvis det hadde vert 1 frame, hadde du ikke lagt merke til det. 1 frame varer i 41mS, og det klarer ikke bevistheten din å oppdage.

Åjoda, det er skal da være fullt mulig. I Sunshine brukes det samme frame-input greine, og Danny Boyle bekrefter på kommentator-sporet at bildene som vises er på en frame hver, og det er umulig å ikke få med seg de. Men det er klart, der vises det lyse bilder i svært mørke omgivelser, så man legger ekstra merke til dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel en liten hylles til Tyler Durden hvordan man kan unngå å se det første gang skjønner jeg ikke det er veldig, veldig tydelig når den popper frem. Det er jo den som gjør slutten av filmen helt genial så vis man ikke klarer å få den med seg første gang har mistet du en del av filmen.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor klippet er der, men vet at jenter/damer nærmest alltid ser dette første gangen de ser filmen. Mens vi gutta ikke ser det før noen gjennomtittinger, om vi ser det i det hele tatt. (erfaring fra når jeg så den for noen år tilbake på skolen). Kanskje har de tatt med klippet, nettopp på grunn av dette?

Jeg er jente, og jeg har sett filmen et par tre ganger, likevel har jeg aldri lagt merke til dette...

Om du leser over en gang til, så ser du at jeg ikke skrev at alle jenter ser dette første gangen heller. Men etter å ha sett den på skolen så nærmest alle jentene dette, samt noen få gutter.

Lenke til kommentar
nekter å tro det er 1 frame. hvis det hadde vert 1 frame, hadde du ikke lagt merke til det. 1 frame varer i 41mS, og det klarer ikke bevistheten din å oppdage.

Veldig mulig det. For å se det selv så kan du bare bruke Windowd Movie Maker og legge inn et bilde midt i en vanlig filmsekvens, så ser du det veldig tydelig. Det kommer jo også an på kontrastene mellom bildet og filmen da, men selv om de er veldig små kan man se det.

Lenke til kommentar
Er vel en liten hylles til Tyler Durden hvordan man kan unngå å se det første gang skjønner jeg ikke det er veldig, veldig tydelig når den popper frem.

Jeg tenker mer i retning av hyllest til Bergmans Persona. Vanskelig å forklare uten å spoile for mye, bare se Persona.

Må si jeg ble mektig irritert da jeg leste denne tråden. 25 innlegg måtte til før at en person nevnte det. Jeg synes det var svært skuffende.

Men som Bob sier: Det har i praksis ingenting med Tyler å gjøre; det er en hyllest til Bergman.

Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å ha sett en film og vite om referansen.

Og angående Persona-spoileren, så blir det litt vanskelig å forklare med ord. Anbefaller bare å se filmen; den var ikke mer en halvannen time.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Persona er en helt fantastisk film, og er mulig Fincher har fått litt inspirasjon fra den.

Ang. det: (Ikke se med mindre du har sett både Persona og Fight Club)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg lurer på om disse to filmene har mer felles enn bare det. Kan det hende at Liv Ullmanns karakter egentlig ikke eksisterer, men er et fantasiprodukt/spaltet personlighet, på samme måte som Tyler Durden er?

Det ville i alle fall forklart hvorfor det er en referanse til nettopp Persona der.

Lenke til kommentar

Jeg så penisen første gang jeg så filmen, men har aldri sett den ved senere visninger.

Altså så jeg den da jeg ikke visste at den kom, mens jeg går glipp av den hver gang jeg forventer den. Lurer på om det er noe i det? :hmm:

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Fikk meg en god latter når jeg så den da jeg husket at fyren som ble spilt av brad pitt sa han brukte å gjøre dette på barne filmer og foreldre som var med barna og så på film fikk "did i imagen that or was it real?" ansikts utrykk :!:

Og så klart er barnet også i litt sjokk tilstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...