Dimitrij Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 nekter å tro det er 1 frame. hvis det hadde vert 1 frame, hadde du ikke lagt merke til det. 1 frame varer i 41mS, og det klarer ikke bevistheten din å oppdage. Åjoda, det er skal da være fullt mulig. I Sunshine brukes det samme frame-input greine, og Danny Boyle bekrefter på kommentator-sporet at bildene som vises er på en frame hver, og det er umulig å ikke få med seg de. Men det er klart, der vises det lyse bilder i svært mørke omgivelser, så man legger ekstra merke til dem. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Var veldig mørke omgivelser på FC og, for det var på slutten(ihvertfall det bildet der) og da var de store og lyse eksplosjonene over og det var skikkelig mørkt. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er vel en liten hylles til Tyler Durden hvordan man kan unngå å se det første gang skjønner jeg ikke det er veldig, veldig tydelig når den popper frem. Det er jo den som gjør slutten av filmen helt genial så vis man ikke klarer å få den med seg første gang har mistet du en del av filmen. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Slutten hadde fremdeles vært genial uten den kuken. Tror jeg og la merke til den første gangen Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Vet ikke hvorfor klippet er der, men vet at jenter/damer nærmest alltid ser dette første gangen de ser filmen. Mens vi gutta ikke ser det før noen gjennomtittinger, om vi ser det i det hele tatt. (erfaring fra når jeg så den for noen år tilbake på skolen). Kanskje har de tatt med klippet, nettopp på grunn av dette? Jeg er jente, og jeg har sett filmen et par tre ganger, likevel har jeg aldri lagt merke til dette... Om du leser over en gang til, så ser du at jeg ikke skrev at alle jenter ser dette første gangen heller. Men etter å ha sett den på skolen så nærmest alle jentene dette, samt noen få gutter. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er vel en liten hylles til Tyler Durden hvordan man kan unngå å se det første gang skjønner jeg ikke det er veldig, veldig tydelig når den popper frem. Jeg tenker mer i retning av hyllest til Bergmans Persona. Vanskelig å forklare uten å spoile for mye, bare se Persona. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 nekter å tro det er 1 frame. hvis det hadde vert 1 frame, hadde du ikke lagt merke til det. 1 frame varer i 41mS, og det klarer ikke bevistheten din å oppdage. Veldig mulig det. For å se det selv så kan du bare bruke Windowd Movie Maker og legge inn et bilde midt i en vanlig filmsekvens, så ser du det veldig tydelig. Det kommer jo også an på kontrastene mellom bildet og filmen da, men selv om de er veldig små kan man se det. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er vel en liten hylles til Tyler Durden hvordan man kan unngå å se det første gang skjønner jeg ikke det er veldig, veldig tydelig når den popper frem. Jeg tenker mer i retning av hyllest til Bergmans Persona. Vanskelig å forklare uten å spoile for mye, bare se Persona. Må si jeg ble mektig irritert da jeg leste denne tråden. 25 innlegg måtte til før at en person nevnte det. Jeg synes det var svært skuffende. Men som Bob sier: Det har i praksis ingenting med Tyler å gjøre; det er en hyllest til Bergman. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Persona er da ikke akkurat den mest sette filmen her på forumet. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Noen som kan forklare det med Persona i spoiler. Orker ikke å se den siden jeg har et veldig dårlig forhold til gamle sort hvitt filmer :/ Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Det er en forskjell på å ha sett en film og vite om referansen. Og angående Persona-spoileren, så blir det litt vanskelig å forklare med ord. Anbefaller bare å se filmen; den var ikke mer en halvannen time. Endret 6. juli 2008 av Otth Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Javel da.. Har bestilt den nå, skal se om jeg får sett den.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg anbefaler alle å se Persona (nr. 2 of all time i min bok), men ikke for den referansen alene. Den er strengt ikke noen big deal i Persona. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Persona er en helt fantastisk film, og er mulig Fincher har fått litt inspirasjon fra den. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Persona er en helt fantastisk film, og er mulig Fincher har fått litt inspirasjon fra den. Ang. det: (Ikke se med mindre du har sett både Persona og Fight Club) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg lurer på om disse to filmene har mer felles enn bare det. Kan det hende at Liv Ullmanns karakter egentlig ikke eksisterer, men er et fantasiprodukt/spaltet personlighet, på samme måte som Tyler Durden er? Det ville i alle fall forklart hvorfor det er en referanse til nettopp Persona der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg så penisen første gang jeg så filmen, men har aldri sett den ved senere visninger. Altså så jeg den da jeg ikke visste at den kom, mens jeg går glipp av den hver gang jeg forventer den. Lurer på om det er noe i det? Endret 7. juli 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
pxK Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fikk meg en god latter når jeg så den da jeg husket at fyren som ble spilt av brad pitt sa han brukte å gjøre dette på barne filmer og foreldre som var med barna og så på film fikk "did i imagen that or was it real?" ansikts utrykk :!: Og så klart er barnet også i litt sjokk tilstand. Lenke til kommentar
4ewugyvueoovuuoyuvfyic Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Så penisen første gang jeg så på Fight Club, mener det er det på slutten av Where is my mind musikkvideon av The Pixies. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Here you go for de som ikke har sett det ennå. 0:41 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Som Oddball nevner, så er jo ikke denne penisen den eneste forekomsten av slike innklipp i FC, dog den letteste å få øye på. Endret 12. juli 2008 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå