konduktans Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Jeg så FightClub på DVD med en kompis her om dagen, og la merke til noe spesielt. På slutten av filmen består en(altså 1) frame av en mann som holder rundt kuken sin. Noen andre som har lagt merke til det? I fare for å bryte regler, legger jeg bildet i en spoiler. Hvis mod synes det er upassene, så bare slett det. Hvis noen andre har lagt merke til det, hvorfor er den der? EDIT: Han holdt visst ikke rundt den. Huska feil:P Endret 5. juli 2008 av conflict Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Vet ikke hvorfor klippet er der, men vet at jenter/damer nærmest alltid ser dette første gangen de ser filmen. Mens vi gutta ikke ser det før noen gjennomtittinger, om vi ser det i det hele tatt. (erfaring fra når jeg så den for noen år tilbake på skolen). Kanskje har de tatt med klippet, nettopp på grunn av dette? Endret 5. juli 2008 av manamind Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Tyler Durden snakker om ting han klipper inn i filmer når han jobber på en kino. Alle vet hva de så, men ingen tør å snakke om det siden de ikke er helt sikre. Har noe med hjernesreaskjons tid. Små detaljer som gjør denne filmen genial. Stemmer dette? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Tidligere i filmen har de jo en samtale om denne spøken som bli gjort i sammenklippinger av eldre filmruller, regner med det bare er en henvisning til denne spøken. Og den er der lenger enn bare en filmrute. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Det høres kanskje litt mer fornuftig ut enn min forklaring ja. Men er det slik at mange så dette under sin første visning av Fight Club? Endret 5. juli 2008 av manamind Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Første gangen jeg så filmen la jeg godt merke til "pikken" på slutten ja. Et morsomt element. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Tidligere i filmen har de jo en samtale om denne spøken som bli gjort i sammenklippinger av eldre filmruller, regner med det bare er en henvisning til denne spøken. Og den er der lenger enn bare en filmrute. Vi sjekka på dvd-spilleren til en kompis(der vi så filmen), og da var det nettopp ett klikk på pauseknappen som skilte det. Altså en frame. Men mulig det er den som hopper noen frames av gangen. Uansett, sjuk detalj. Apporopos sjuke filmer: så nettopp requiem of a dream. Ble helt kvalm av å se den, og kåtheten og partyhumøret jeg sparte opp til i kveld gikk til helvete:( Haha Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) VEt ikke hvor mange bilderuter DVDspilleren hoper for hvert trykk, men det er 24 bilderuter i sekundet på sone2 DVDer. EDIT: Veldig enig mtp "Requiem". Den filmen er et ballespark av dimensjoner. Første timen litt kjedelig, før den siste halvtimen river deg i filler. En av de sterkeste filmopplevelser jeg noensinne har hatt. Endret 5. juli 2008 av JacEr Lenke til kommentar
afirm Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det har eg aldri lagt merke til. Men skal seiast at eg berre har sett filmen ein gong... Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Haha, aldri sett den jeg! Har sikkert sett filmen 5-7 ganger nå. Special Edition da, kanskje den er klippet vekk der? Lenke til kommentar
master air Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Den er på Special Edition utgaven også. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 VEt ikke hvor mange bilderuter DVDspilleren hoper for hvert trykk, men det er 24 bilderuter i sekundet på sone2 DVDer. EDIT: Veldig enig mtp "Requiem". Den filmen er et ballespark av dimensjoner. Første timen litt kjedelig, før den siste halvtimen river deg i filler. En av de sterkeste filmopplevelser jeg noensinne har hatt. faen ass det med hu jenta var bare sykt. ble rett og slett kvalm av å se på det(selv om det var ganske hot. hahahahhaha) Jeg løy da jeg sa at drikkelysta gikk bort. Fikk jo pressa ned en 5 halvlitere, så får da holde for en kveld ;P. Noen flere slike filmer å anbefale meg? Likte donnie darko veldig godt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 May, Dead Silence, Ondskapens Hotell. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 VEt ikke hvor mange bilderuter DVDspilleren hoper for hvert trykk, men det er 24 bilderuter i sekundet på sone2 DVDer. EDIT: Veldig enig mtp "Requiem". Den filmen er et ballespark av dimensjoner. Første timen litt kjedelig, før den siste halvtimen river deg i filler. En av de sterkeste filmopplevelser jeg noensinne har hatt. faen ass det med hu jenta var bare sykt. ble rett og slett kvalm av å se på det(selv om det var ganske hot. hahahahhaha) Jeg løy da jeg sa at drikkelysta gikk bort. Fikk jo pressa ned en 5 halvlitere, så får da holde for en kveld ;P. Noen flere slike filmer å anbefale meg? Likte donnie darko veldig godt Om du blir fristet til å se "Southland Tales" på grunn av samme regissøren som i DD (Richard Kelly), så anbefaler jeg ikke å gjøre det... Det virker som den prøvde å være like smart, men feiler totalt imo ... Derimot anbefaler jeg "The Butterfly Effect" og "Eternal Sunshine Of The Spotless Mind" som jeg følte hadde samme stemningen og mystikken. Når det gjelder ditte "bildet" i "Fight Club" så var det noe jeg ikke la merke til, sikkert fordi jeg så den på en liten PCsjerm med begrenset bildekvalitet.. Slapp av antipirater, den skal innkjøpest pø dvd eller BD i naer framtid Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 nekter å tro det er 1 frame. hvis det hadde vert 1 frame, hadde du ikke lagt merke til det. 1 frame varer i 41mS, og det klarer ikke bevistheten din å oppdage. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det bildet er ikke bare på slutten, men er faktisk med på flere scener. Anbefaler at dere følger bedre med neste gang dere ser filmen. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Igjennom hele Fight Club er det en haug med slike bilder som dukker opp i et halvsekund. Jeg visste om dette før jeg så filmen, så jeg var mer oppmerksom på det. Hadde jeg ikke visst om det, så hadde det sikkert bare ligget i underbevistheten:o Et blunk kan jo være nok til at du går glipp av det et slikt bilde, vet ikke hvor mange det er igjennom filmen, men jeg så selv ca 6-8 stykk. Det morsomme med den pikken på slutten, er jo at vi rett og slett blir utsatt for det Tyler likte å gjøre med folk på kinoen(gjelder jo også resten av bildene egentlig) Eksempel på de andre bildene som dukker opp: Og dette er da før vi idet hele tatt møter Tyler på flyet. Er masse flere også :o Endret 6. juli 2008 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Når legen sier ett eller annet tidlig i filmen ser vi Tyler til høyre for han i en frame eller to. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Vet ikke hvorfor klippet er der, men vet at jenter/damer nærmest alltid ser dette første gangen de ser filmen. Mens vi gutta ikke ser det før noen gjennomtittinger, om vi ser det i det hele tatt. (erfaring fra når jeg så den for noen år tilbake på skolen). Kanskje har de tatt med klippet, nettopp på grunn av dette? Jeg er jente, og jeg har sett filmen et par tre ganger, likevel har jeg aldri lagt merke til dette... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 *snip* faen ass det med hu jenta var bare sykt. ble rett og slett kvalm av å se på det(selv om det var ganske hot. hahahahhaha) Jeg løy da jeg sa at drikkelysta gikk bort. Fikk jo pressa ned en 5 halvlitere, så får da holde for en kveld ;P. Noen flere slike filmer å anbefale meg? Likte donnie darko veldig godt Lilja 4-ever (2002) er den eneste filmen jeg kan komme på som kan sammenlignes med "Requiem". En av de beste filmene jeg har sett, men på grunn av følelsen man sitter igjen med, aldri en film jeg anbefaler andre å se. Til det er den for tøff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå