Gå til innhold

Vannkjøling - s775 + 9800gx2

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjører intel e8400 / asus geforce 9800gx2.

Finnes det en ekstern vannkjølings-løsning for systemet?

Gjerne rundt 2000~.

Takk for all hjelp :)

Om ingen ekstern løsning finnes kan også en intern løsning fungere, sålenge denne berører både 9800gx2-kortet og cpuen. Finnes det gpu-blokker fra norge? jeg har ikke stor peiling på spesifikk informasjon angående vannkjøling, så om noen som har et liknende system med vannkjøling kjørende ville det vært glimrende :)

Kabinettet er forøvrig et Antec P190.

Endret av juicetyven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok øke budsjettet ditt noget for å få rå til vannkjøling til både GPU og CPU.

GPU blokk finnes ikke å få tak i her i norge. Fra USA koster blokken alene nesten 1k.

Og for resten som må til må du ut med rundt 1.5k. Da er det også uten frakt og moms/tollavgift.

Men da vil du sitte igjen med et sett i topp ytelse og kvalitet.

Ekstern løsningen jeg har valgt å basere dette på er radbox.

Dette er ikke en fullverdig ekstern løsning slik som et zalman system.

For her vil du få mye bedre ytelse enn ved færdig bygde løsninger.

radbox-installation-mockup-.gif

Har satt sammen et system til deg fra sidewindercomputers.com som et eksempel. Det finnes nok løsninger som passer deg bedre enn det jeg har satt sammen her.

Vannkjling250708.jpg

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Det der ser bra ut, men hvordan blir dette i forhold til inngangene på p190? Evt om jeg kan kjøre en radiator i toppen på p190 i bytte med de 2x120-viftene som sitter der?

Utenfor som radbox-opplegget du snakker om her fungerer fint for min del, så lenge det sitter bra i forhold til inngangene som allerede sitter der.

bilde av inngang: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKedit...pcibrackets.jpg

Tatt fra xsreviews

Eller rett og slett et internt system i det hele tatt om det er muligheter for montering uten videre modifikasjon av kabinettet :)

Endret av juicetyven
Lenke til kommentar

Hvis avstanden mellom viftene passer til en dobbel radiator så vil det passe.

Men en enkel dobbel radiator vil bli for lite kjøling for både gx2 og cpu. Det vil holde til gx2 men ikke med cpu.

Du kan da også kjøpe en enkel radiator i tillegg å hive bak i kabinettet så vil det gå.

For å få hullene til å passe så kan du gjøre det slik (beklager at jeg ikke eier pait skils men du fatter nok hva jeg mener) :)

Tipstilantec900lsning.jpg

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...