Gå til innhold

Brukt Canon 350D med Canon 18-55mm, hvor mye burde jeg gi for det?

Anbefalte innlegg

Brukt Canon 350D med Canon 18-55mm, hvor mye burde jeg gi for det?

Kan også få med Canon BG-E3 (Batteri grep)

Dette er pent brukt og handlet i utlandet. Det er veldig mange slike apparat ute til salg nå, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal by for det. Regner med at det er mange her inne som har greie på slikt.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ikke så lenge siden kunne man kjøpe et helt nytt Nikon D40 med et tilsvarende objektiv til 2400 i Norge.

Med tanke på det, så tror jeg ikke at jeg ville betalt mer enn en drøy tusenlapp for kameraet med objektiv, men det kommer an på hva som ellers følger med av utstyr, og hvorvidt kjøpet er en "vennetjeneste" ...

Lenke til kommentar

Selger ønsket 2800 for hele pakken, dvs kamera, objektivet og batterigrepet. Jeg synes det virker litt for dyrt. Er det noen plasser jeg burde lete etter brukt kamera og hva er det jeg bør se etter, jeg er førstegangskjøper av speilreflekskamera...

Har sett litt på foto.no og finn.no, men på finn er alt priset så alt for høyt.

Hvilke kamera burde jeg se på ? ønsker å kjøpe et litt billig kamera, rundt 2000-2500, gjerne brukt.. burde følge med objektiv for ellers blir det litt for mye til meg i starten...

Lenke til kommentar

Objektivet som følger med 350D koster nytt ca 800.-

Handgreppet koster nytt ca 900.-

Kamera får du ikke nytt lengere,ville heller kjøpt kun kamera og heller brukt litt mer penger på objektiv.

Den prisen han forlanger så burde det følge med mer.

Ville nok ikke gitt mer en maks 1500.- for det,avhengig av antall ekponeringer det er tatt med kamera. Ekponeringer er angitt til og være ca50000.Og generell stand.Det objektivet som følger med 350D har ikke akkurat fått så mye skryt da,går for å være dårlig både når det gjelder byggekvalitet og optikken.

Edit:er vel ikke med skandinavisk bruksanvisning på det "utenlansk",og følger det med programvarer ? du kan ikke laste ned fra Canon uten den orginale CDén.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Komplette kit med alle papirer, cd og kabler koster 2000 på Finn for tiden. Det er uten vertikalgrep. Ergo: For dyrt. 2400 er en grei pris ut fra det som man kan tolke ut fra prisene på Finn. Grepet kostet 600 i lang tid på Japan Photo, så å sette verdien høyere enn 400 er galt.

Så ut fra vanlig bruktpris på komplette kit uten grep på 2000, blir en maks pris på 2400 greit. Men da bør det følge 1-2 gb minne fra et kjent merke med. Og alle kabler, manualer og ikke minst den viktige cd-en med programvare. Uten den ville jeg forlangt et ytterligere avslag på minimum 200 kroner. En sleip selger vil sikkert prøve seg på at det er ubrukelige programmer, men det er en stor feil løgn. DPP har blitt jevnlig oppdatert, og de siste versjonene jeg har testet gir en glimrende bildekvalitet på rawkonverteringen. Viktig viktig siden det ikke er mulig å laste ned noe annet enn oppgraderingene på Canons hjemmesider.

Jeg har programmene installert, men har mistet selve cd-en. Det irriterer meg, for når jeg får ny pc/hd må jeg ut å låne en cd igjen. Det er nesten en motivasjon for meg til å kjøpe 350D som backup til min 20D.

Lenke til kommentar

Ok, kunne ikke noen ha linket til noen finn annonser på noen av de kameraene dere snakker om.. sitter med modem akkurat nå, så er helt umulig å få surfet noe som helst egentlig..

Har sinnsykt lyst til å få kjøpt meg et speilreflekskamera, så fort som overhode mulig, hvordan er det sony kameraet som er på tilbud på komplett nå?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349577

Er dette billigt, er det noe spesielt bedre enn de kameraene jeg ser på? burde jeg kanskje fyre ivei noen tusenlapper ekstra å kjøpe dette?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Modellen har antishake, men ingen god ytelse på høy iso, og er derfor en middels følgevenn til det objektivet. Selv om avslaget er stort, er det en modell som jeg ikke har sett på markedet på en lang tid. Og som er en god del dårligere enn dagens modeller fra Sony på en del punkter, spesielt bildekvalitet på høy iso. Det er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen som er montert på det, selv om brennviddeomfanget er imponerende. Kjøp heller et mer normalt kit til samme pris, med et vanlig kitobjektiv og et nyere kamerahus. Det vil gi endel bedre bildekvalitet. Dette er et kit som er satt sammen for å appellere til dem som ikke kommer her for å spørre om råd, men kjøper noe fordi de leser imponerende tall.

Det er klart du får mye for pengene, men jeg synes ikke du får mye bildekvalitet. Du får lang zoom. Jeg hadde nok ikke valgt dette alternativet, blant alle de gode nyere kit-ene på markedet. Kanskje andre som kjenner Sony bedre enn meg mener noe annet.

Lenke til kommentar

Men om jeg skal kjøpe meg et nytt kamera i dag, hvilke kamera burde jeg se på? hva ser jeg etter i et kamera?

Må si jeg finner ingen billige kamera på finn.no, men det er mulig at jeg ikke vet helt hva jeg skal se etter.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...