Gnotten Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvordan har dere opplevd Dualshock3 kontrolleren? Jeg var meget fornøyd med den da jeg kjøpte den rett over nyttår. God vekt, flott vibrering... Den føtes også som den var mer kvalitet enn sixaxisen. Men nå har kontrolleren min røke. R2-knappen var plutselig "slapp". Det vil si at den var ultrafølsom og at den ofte ble oppfattet som "holdt inne" når jeg spilte. Dette var jo selvfølgelig ikke brukbart. Jeg skrudde opp kontrolleren for å se hva det kunne være. Egentlig ikke godt å si nå heller, men det er ikke rare greiene som holder L2 og R2 knappene oppe. Etter hvordan jeg så det, var det kun en liten ståltrå. Jeg prøvde å "fikse" det, men for å gjøre en lang historie kort, endte det med at jeg ødela kontrolleren. Dette var jo min skyld, men den var ikke brukbar hvordan den var unasett. Jeg har aldri hatt noen problemer med sixaxisen, å den har aldri sviktet meg. Men jeg mener å ha hørt at folk har fått sin DS3 ødelagt på kort tid. Man tror fort dette er tilfeldigheter, men kansje ikke DS3 er så bra kvalitet som man først antok? Lager topicen her rett før jeg skal bestille en ny kontroll. Bestiller nok hvit nå, men hadde altså svart. (Til info) Kom gjerne med deres syn/ erfaringer! Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg gjorde det samme, med den ståltråden på min sixaxis. Skulle fikse noe siden X-knappen hang seg fast til tider, endte med at jeg dro hele høyre R2 ut av datatråden, satt i en time og prøvde å få den på datatråden, klarte det tilslutt, men jeg hadde klart å ødelegge R2 knappen som du beskriver. Har planer om å gå til innkjøp av DS3, håper den ikke blir ødelagt (eller jeg gjør det) på en god stund Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg gjorde det samme, med den ståltråden på min sixaxis. Skulle fikse noe siden X-knappen hang seg fast til tider, endte med at jeg dro hele høyre R2 ut av datatråden, satt i en time og prøvde å få den på datatråden, klarte det tilslutt, men jeg hadde klart å ødelegge R2 knappen som du beskriver. Har planer om å gå til innkjøp av DS3, håper den ikke blir ødelagt (eller jeg gjør det) på en god stund Virker som vi veldig langt på vei har opplevd det samme. Da ser det ut til at problemet er likt på DS3 og sixaxisen. Men de er da jo også identiske untatt vekten og vibreringen. Jeg må nok bare kjøpe en DS3 så fort som mulig, men er jo ikke vits i å stresse før på mandag uansett. Kjøper nok en hvit en her. Eventuelt en grå en fra samme nettside. Men dette kunne vært en flott tråd å ha om erfaringer angående DS3 (eller sixaxis) med tanke på kvalitet og holdbarhet. Det kan også være et fint varsel om å ta ekstra vare på kontrolleren. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Har 2 DS3 og 2sixaxis. De er temmelig like i oppbygningen, så det er nok ikke noe spesielt svakhet på DS3. Det ståltråden dere prater om er fjæra som skal holde knappen oppe. Eneste jeg ikke liker med PS kontrollerne er den kontakt-matta, er ikke glad i fukt. Men slik er de fleste kontrollere oppbygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå