tmbn Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg får hakking i TV bildene når jeg kjører det igjennom WinTV eller Vista Media Center. Bildekvaliteten blir også veldig dårlig. Men, når jeg kjører igjennom PowerCinema blir det ikke hakking og bildet blir helt greit. Hva kan jeg gjøre for at det blir bra i Vista Media Center ? Har dette noe med Codec å gjøre ? Rart at bildet skal være bra i et program og ikke et annet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Sørg for at refresh raten er satt til 50 Hz (PAL) Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Ok. Hvor gjør jeg det ? Ser at under skjerm så får jeg ikke satt Hertz til under 60 Hertz. Det er jo veldig rart at dette fungerer ganske bra i PowerCinema, men ikke hos Microsoft. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det trenger ikke å være så enkelt. ATi eller nVdia? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Nvidia Geforce 9600GT også kjører jeg DVI kabel mellom PC og skjerm. TVkort er Hauppauge WinTV HVR-4000. Jeg kjører Analog kabel fra vegg og inne i skjermkort. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jøss. Er det deg her og? Har lekt med nVidia, men husker ikke helt hvordan man "forcer" 50 Hz, men det er lettere/bedre enn med ATi. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Jepp! Her og Noen andr som vet hvordan man tvinger Nvidia til å kjøre 50 Hertz. Må jo si at jeg synes dette er veldig rart. Microsoft kan vel ikke selge et produkt som ikke er kompatibel med nye skjermkort ? Dette må vel bety at MPEG-2 dekoderen i VMC er ekstremt dårlig ? Lenke til kommentar
koks Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Dersom det er MPEG-2 codecen som brukes i MCE som er problemet, så kan du laste ned et program for å endre hvilken codec MCE bruker. Har ikke testet selv, men finnes f.eks. i forbindelse med Vista Codec Pack (http://www.shark007.net), http://www.shark007.net/files/vmcd.exe Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Skal sjekke ut den siden der. Så spennende ut. Ser at det var en 64bit løsning også. Ellers så finnes det programmer som gjør det mulig å endre MPEG-2 decoder i Vista, men har kun sett at disse virker på 32bit og ikke 64bit. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Dette hjalp ikke stort. Fortsatt hakking og dårlig bildet VMC. Ringte Microsoft for å få hjelp, men der fikk jeg beskjed om at det var ingen i hele Microsoft som kunne hjelpe meg og at det er TV kort produsenten som må fikse det. Er det noen som vet hvordan jeg nedjusterer bildfrekvensen til 50 hertz på skjermkortet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå