Gå til innhold

Råd: 780i Vista 32bit eller 64bit?

Anbefalte innlegg

Så jeg har bestillt Vista Ultimate Retail og er ikke sikker på om jeg skal bruke 64 eller 32 bit OS. Jeg har 4GB men noen sier Vista32 er mer stabilt eller at 64 ikke har alle driverne i orden. Mer detaljer i signaturen (har ikke installert de siste 2 GB enda)

Hvordan er Vista på dette hovedkortet? Er det noen feller/triks jeg burde vite om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia har god support for drivere, spesielt på de nye nforce7 kortene siden de kom ut for ikke så lenge siden. Jeg tror nvidia har like gode drivere til 32bit som til 64bit, siden de fleste kommer til å bruke 64bit framover.

Problemer med ram ligger vel vanlig vis i bios, men siden du kjører det fint nå så skal det ikke bli noe problem.

Hardware blir vel laget med tanke på vista nå, slik at det ikke skal bli problemer.

Endret av amish
Lenke til kommentar

Har hatt et 780i HK i ca. 6 mndr nå... ikke vært HELT smertefritt nei :( gikk fra i965 til dette HK.

Vista'n knelte helt når jeg la inn en driver, levert av nVidia, til Nettverkskortene :S

Har til dags dato ikke lagt inn noen "chipset inf-drivere" ala Intel... :p

Lenke til kommentar
... Vista'n knelte helt når jeg la inn en driver, levert av nVidia, til Nettverkskortene :S

Har til dags dato ikke lagt inn noen "chipset inf-drivere" ala Intel... :p

Mener du Network Access Manager?

Kjøler du chipsettet med vann? Jeg kunne tenke meg å gjøre det, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med sørbroen. Den blir veldig varm og er litt klemt under grafikkortet.

Lenke til kommentar
Gratulerer :) Så er det bare min tur til å oppgradere til Vista 64 bit snart ;)

Det viser seg at jeg ikke kan koble til en printer som er på en XP Pro maskin. En gammel HP LaserJet 1200. Det er visst en metode med en spesiell driver men har ikke fått det til å funke. Ellers gikk ytelsen litt ned i 3dmark06. Alt annet ser bra ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om du vil få den gamle printern til å funke, kan du bruke VMWare Workstation og lage en virtuell XP maskin som har delingstilgang til Vista partisjonen.

Ah tusen takk, glemte at jeg hadde en "åpen" post på dette. Jeg startet en egen tråd på nettverksproblemene mine og fikk tislutt fixet det:

HP hadde en spesiell driver som het "HP LaserJet 1200/1220 PostScript Point and Print Bundle". Den var spesial laget for å dele en printer over nettverk med forskjellige OS. Jeg slettet alle gamle drivere og installerte denne på min printer vertsmaskin (XP Pro 32 bit), deretter brukte jeg "Add Printer" wizarden på alle de andre maskinene og browset meg frem til printern via nettverket. Nå virker printing normalt fra alle maskiner på nettverket.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...