Andrs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Hei. Jeg tenker på å kjøpe meg en ny skjerm, og lurer på om det er mulig å koble til to ulike skjermer til pcen og bruke de samtidig, med noen vinduer på den ene og noen på den andre, uten store problemer. Skjermene har også ulik oppløsning. Jeg har en 19" og har tenkt å kjøpe en større- Formålet med dette er tre ting: 1. Kunne se film på pcen mens jeg gjør noe annet. 2. Få større plass til photoshop. 3. Slippe å alt-tabbe. Slik at jeg kan jobbe med noe i photoshop og se på f.eks et bilde eller en tekst på den andre skjermen Det som er poenget er jo da å jobbe mer effektivt. (Og å surre og surfe mer effektivt:P) Edit: Den ene skjermen har 1280x1024, den jeg tenker på å kjøpe har 1680 x 1050. Endret 5. juli 2008 av Andrs Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Ikke noe problem, utgangene på skjermkortet (--> skjermene) blir som standard behandlet som to uavhengige, og man kan gjøre akkurat hva man vil med de På jobben har jeg to 20" 1680x1050 hvor den ene kjører rotert slik at man får 1680x1050 + 1050x1680 Bare merk deg at Windows samtidig tolker de som "primærskjerm" og "en annen skjerm", hvor primærskjerm får prioritet for spill, video etc. Hva som er primærskjerm kan man selv velge, og er plasseringen gal kan man gjøre dette ved å flytte på bokser i skrivebordskontrollpanelet i Windows. Go for it C-: Edit: For å unngå misforståelser - du kan ha video på en skjerm, og spill på en annen. Endret 5. juli 2008 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå