ohaah Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei, jeg er som sagt ikke optiker, men du må gjennom forundersøkelsen for å finne ut om du er egnet for denne type opersjon. både lasikreiser, lasika reiser og diverse andre steder skriver også dette. I tillegg har jeg vært med på dette selv. Hva det er som er kriteriene for at man er "kvalifisert" eller ikke, vet jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hei igjen XXXXX, Vår erfaring er at ca 6 % av alle opererte trenger en gjenoperasjon fordi at resultatet av den første operasjonen blir helt vellykket. For de aller fleste av disse er det en svært liten forandring som kreves for å gi et perfekt syn. De fleste klarer seg uten briller og linser under denne perioden og kanskje ikke merker en gang, at resultatet ikke er 100 % bra. Vi mener dog at alle våres pasienter skal oppnå et syn som tilsvarer det de før operasjonen oppnår med bruk av beste briller eller kontaktlinser. Av denne grunn tilbyr vi en gratis gjenoperasjon etter øynene har helets. Det er mye som pasienten selv kan gjøre etter operasjonen for å sikre et bra resultat og unngå komplikasjoner, f. eks å dryppe øynene med de forskjellige slags øyedråper som utleveres fra klinikken samt å huske å bruke solbriller etter operasjonen. Det er svært sjeldent, for å nesten si aldri som det oppstår noen alvorlige komplikasjoner etter operasjonen. Dersom noe likevel skulle skje dekkes pasienten alltid av den pasientforsikring klinikken har i Salus Ansvar. Du er velkommen til å ringe eller skrive til meg igjen dersom du lurer på noe mer eller har lyst å bestille en time! Ha en fortsatt riktig fin dag, Vennlig hilsen XXXXX Mulig jeg har oversett noe, men jeg føler fortsatt ikke jeg har fått ett konkret svar på hvilke problemer de resterende 6% får, på dette svaret kan det virke som de resterende 6% blir bra etter en ekstra operasjon, men hva med de få som ikke får ett godt nok syn? Vil de få erstatning? Det nevnes heller ikke noe om at pasienter får varige skader, noe jeg har ofte hørt kan være ett problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 det har aldri blitt raportert skader ved en laser op. man kan opere ganske mange ganger hvis det ikke blir bra. men sansynligheten er så høy at sjangsen for å ikke få helt bra syn er liten, veldig liten, hvis det ikke funker første gang, så fikser de feilen andre gang. de 6% kan få Halo effekter/dårlig nattesyn, eller over/under eksponering. altså -1/+1 men dette kan fikses. og hvis du bruker Wavefront så forbedrer denne halo/natt/kontrast. ringte til Godtsyn.no i sta og bestilte time, fikk time 5 og 6 august, altså bare 2 dager. skal ta Wavefront/LASEK/ELSA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 det har aldri blitt raportert skader ved en laser op.man kan opere ganske mange ganger hvis det ikke blir bra. men sansynligheten er så høy at sjangsen for å ikke få helt bra syn er liten, veldig liten, hvis det ikke funker første gang, så fikser de feilen andre gang. de 6% kan få Halo effekter/dårlig nattesyn, eller over/under eksponering. altså -1/+1 men dette kan fikses. og hvis du bruker Wavefront så forbedrer denne halo/natt/kontrast. ringte til Godtsyn.no i sta og bestilte time, fikk time 5 og 6 august, altså bare 2 dager. skal ta Wavefront/LASEK/ELSA Så fint Lykke til da! Jeg tror nok jeg også vil bestille en time der om ikke så alt for lenge! Har bare mer og mer lyst til å ta en slik operasjon. Spesielt siden jeg får den 100% gratis Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Har selv ett problem med synet. Håper det er greit jeg tar det i samme tråd. Sliter med skjelling og har heller ikke samsyn. Noen som vet hvor bra det kan korrigeres med operasjon? Og, hvor jeg bør gjøre det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 har du snakket med en øyelege? hvis ikke gjør det, hvis du bor i Oslo stikk innom Hanssons synsenter. mulig det må til litt heftigere operasjoner enn laser. Lenke til kommentar
Gjest Nærsynt Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Skal ta LASEK i August, men skal gjøre det i Oslo for 25k.pris syntes jeg det ikke er noe å tenke på, det er ønene dine du skal fikse og da går alt annet forran prisen. Hvor i Oslo får du det til 25000? Har ikke funnet noe billigere enn 30000. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 her: http://hansson.oslo.no/ Lenke til kommentar
Livert Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Så fint Lykke til da! Jeg tror nok jeg også vil bestille en time der om ikke så alt for lenge! Har bare mer og mer lyst til å ta en slik operasjon. Spesielt siden jeg får den 100% gratis Kanskje et litt personlig spørsmål, men hvorfor får du operasjonen gratis? Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Endret 20. juli 2008 av enim2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) nei det viktig og finne noen som har operert over 1000 ganger. de fleste har rundt 600 operasjoner i året. Endret 19. juli 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
festen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Endret 20. juli 2008 av enim2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 ja enig, det sier seg selv, derfor jeg gjør det i sverige, for de har ganske større kompetanse enn i norge, dessuten er det 5.500kr billigere der også. men hva er egentlig for store pupiller? i mørket eller lys? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) I mørket får du store pupiller slik at øyene kan få/motta mer lysstråler eller noe slikt.. hehe og pupillene minker i sterkt lys for å beskytte øyene tror jeg.. det er noe i den retningen Edit: tror jeg tolket spørsmålet ditt feil. hehe.. beklager. Endret 19. juli 2008 av KennyMafakka Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 ja det gjorde du de fleste vet vell det. tenkte mer på hvordan de måler det i mørket eller lys, hvis man har store pupiller i lyset så er man ikke kvalifisert til operasjon eller omvendt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Så fint Lykke til da! Jeg tror nok jeg også vil bestille en time der om ikke så alt for lenge! Har bare mer og mer lyst til å ta en slik operasjon. Spesielt siden jeg får den 100% gratis Kanskje et litt personlig spørsmål, men hvorfor får du operasjonen gratis? Aner ikke. Moren min spurte meg om jeg har vurdert å ta laseroperasjon, så sa jeg "hvis du sponser" på tull, men fikk positivt svar tilbake Kanskje det er fordi jeg har vært snill gutt Flere er bedre. og Lasek er ganske nytt i Norge. Jeg tror de har mer erfaring med det i sverige. Derfor er det bedre å bruke noen med mye erfaring og den siste teknikken enn å spare noen kroner. Det er også viktig å gjøre en grundig sjekk for om man egner seg. Tynn hornhinne og store pupiller er NO NO. Jeg har store pupiller, men når det er lyst så blir de ganske små. Når er det store pupiller er "no no"? Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Endret 20. juli 2008 av enim2 Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Endret 20. juli 2008 av enim2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Da burde du skjekke ut godtsyn.no litt til det er ikke forundersøkelse på operasjons dagen, de bruker ikke bare LASIK, jeg skal ta LASEK der, med Wavefront. hvorfor ikke under 25år hvis synet har vært stabilt i 1 til 2år? jo yngere du er jo større sjangs er det for at det skal gå bra. jeg er 23år -2.5 med skjevehornhinner, så og si perfekt for en LASEK behandling, hadde jeg vært eldere og kraftigere styrke på øynene ville kanskje LASIK vært et bedre alternativ. men alle jeg har snakket med om dette og lest om har anbefalt meg LASEK og jeg tar hos godtsyn.no fordi jeg vill ha Wavefront fordi dette er den nyeste tekologien idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) er du en optikker? for alt det jeg har snakket med optikker og operasjons leger sier ikke det samme som deg. og Wavefront blir omtalt som ny teknologi, den 4.genrasjonen. har enda ikke funnet noen i Norge som bruker Wavefront, litt rart med ranke på at det skal være 6år gammel? de sier så klart det med pupillene og hornhinne tykkelse. men at man får dårligere syn etter at det har stabilisert seg høres rart ut. Endret 20. juli 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå