Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen med erfaringer fra godtsyn.no eller hørt om den? Laser operasjon (LASIK)

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Får sannsynligvis øyeoperasjon gratis. Sjekker på flere nettsider og har funnet frem til denne siden som har god erfaring med flinke ansatte og som ellers virker som en meget seriøs side/selskap. Billig i forhold til Norge, men fortsatt billigere enda lenger sør i Europa og andre verdensdeler. Alle inspill mottas gjerne.

http://www.godtsyn.no/

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Skal ta LASEK i August, men skal gjøre det i Oslo for 25k.

pris syntes jeg det ikke er noe å tenke på, det er ønene dine du skal fikse og da går alt annet forran prisen.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på en laseroperasjon som fikser langsynte og de som fikser kortsynte.

Det eneste ''jeg'' har av erfaring er at en jeg jobber med opererte for langsynthet og han ble plaget i ettertid. Men så skal det sies at han da havnet under de 2% som blir det og han må inn til ny operasjon helt gratis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

At prisen var på 20k kom som en bonus for meg, ikke som ett krav. Jeg får uansett sponset operasjonen. Jeg har også hørt at de som utfører disse operasjonene ikke er noe flinkere enn de som holder til i utlandet (utlandet tenker jeg mest norden, kan være både og i u-land). Utifra hva som står på siden så virker dette som en av de mest seriøse og dyktigste, men det er kun basert ut ifra hva som står på siden.

Jeg har minus, da er jeg vel kortsynt hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg tror at vi er nest best til denne type operasjon i Norge, mens de i Sverige er noe bedre.

Om du vil kan jeg skaffe deg et telefon nummer til en bra svensk lege? Kan ikke skaffe det før litt utni denne uken da jeg er på ferie nå og skal snart hjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

der jeg skal gjøre det anbefaller de LASEK til omtrent alle, og er en mye bedre og tryggere metode enn LASIK,

anbefaller deg og sette deg godt inn i hva de forskjellige opperasjonene gjør og hvilken som passer best for deg.

og spørr til du spyr hos legen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ganske stor,

LASEK er en overflate behandling,

mens LASIK går mer i dybden.

står masse om det på wiki f,eks.

Lenke til kommentar

Jeg opererte meg i Istanbul (tyrkia) for 3-4 uker siden, intet problem, og ser som en ørn! En kamerat og jeg dro alene(han, og andre familiemedlemmer har operert seg der før). Jeg hadde derfor personlige referansepunkter på klinikken. Dro ned en mandag og reiste fredag, operasjon var på onsdagen. Etterkontrollen var torsdag. Alt gikk som smurt. Flott kombinasjon av ferie og fiksing.

PS! jeg var nærsynt, minus 5, tok wavefront operasjon(skreddersøm tror jeg det heter på norsk). Denne operasjonen er noe dyrere enn standard Lasik, men den forbedrer nattsyn og "ringer" rundt lys på kveldstid. På etterkontroll har jeg fått bekreftet at jeg har "bedre" enn normalsyn, hva nå enn det måtte bety i praksis. Ser godt gjør jeg ivertfall...veldig godt! Pris alt inkl. ca. 11000 kroner, det inneholder: Fly, hotell, og operasjon. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har hørt om den wavefront operasjonen,

må revurdere litt for jeg tror jeg har lyst på den metoden, siden den er det nyeste og beste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Siden fra godtsyn.no bruker wavefront. Jeg vurderte også å dra til Istanbul, men ved gjenoperasjon/behandling vil det være mye lettere å dra til Sverige enn til Istanbul. Føler meg samtidig enda litt tryggere når jeg har noen å snakke norsk med i stedet for engelsk, ikke at jeg er spesielt dårlig på engelsk.

Info om lasik og lasek: http://www.godtsyn.no/lasik-og-lasek/

Lasik wavefront kan brukes helt ned til 5 diponier (eller hva det nå heter).

Hvis du har nummeret til personen du referte til så kan du gjerne sende det til meg på pm, men akkurat nå har jeg en god magefølelse på godtsyn, inntil jeg får høre noe som motbeviser det.

Jeg kopierer bare hele svaret jeg fikk fra godtsyn i tilfelle det skal være andre som lurer på det samme som meg.

Hei XXXX

Takk for henvendelsen din.

Vi bruker både LASIK metoden og LASEK metoden for å korrigere synsfeil. Vi bruker primært LASEK overflatebehandling hvor man ikke skjærer noe som helst i øyet, verken med kniv eller laser. Dette fordi at metoden vurderes til å være helt risikofri i forhold til LASIK, og det er færre pasienter som har fått LASEK som trenger en gjenoperasjon enn det er etter LASIK. De enkelte LASIK operasjoner vi utfører skjer med mikrokeratom (kirurgisk kniv).

For tiden opererer vi 200 pasienter hver måned og begge våre øyeleger har ca 6.000 operasjoner bak seg. Man kan aldri si at noe er 100 % vellykket. Vi sikter på at alle pasienter som vi opererer skal oppnå et resultat som tilsvarer det de oppnår med bruk av beste briller/kontaktlinser før operasjonen. Dette lykkes vi også å oppnå på 94 % av alle dem med en synsfeil ned til -5 dioptrier. Det er altså fortsatt noen enkelte som vil trenge en gjenoperasjon, som selvfølgelig inngår i priset. Det er aldri noen av våres pasienter som har fått en alvorlig skade på øynene etter en laser operasjon. Det er heller aldri noen pasienter som har fått et dårligere syn enn de hadde før operasjonen. Det er svært viktig at pasienten etter operasjonen følger de instrukser som klinikken gir, i forhold til å dryppe øynene med noen forskjellige slags øyedråper, bruke solbriller mv. Hvis disse instrukser følges nøye er det ikke noe som kan gå galt etter operasjonen.

Vi har valgt å ha en fast pris (19.495,-) for alle, uansett synsfeil og operasjonsmetode. Wavefront (skreddersydd behandling) inngår for alle samt forundersøkelse, operasjon, etterkontroller, alle øyedråper og andre medisiner.

Håper du er fornøyd med svarene. Du er alltid velkommen til å kontakte oss igjen dersom du lurer på noe mer eller har lyst å bestille en time til en gratis forundersøkelse og/eller operasjon.

Ha en fortsatt riktig fin dag!

Vennlig hilsen,

XXXXX

Lenke til kommentar
Jeg opererte meg i Istanbul (tyrkia) for 3-4 uker siden, intet problem, og ser som en ørn! En kamerat og jeg dro alene(han, og andre familiemedlemmer har operert seg der før). Jeg hadde derfor personlige referansepunkter på klinikken. Dro ned en mandag og reiste fredag, operasjon var på onsdagen. Etterkontrollen var torsdag. Alt gikk som smurt. Flott kombinasjon av ferie og fiksing.

PS! jeg var nærsynt, minus 5, tok wavefront operasjon(skreddersøm tror jeg det heter på norsk). Denne operasjonen er noe dyrere enn standard Lasik, men den forbedrer nattsyn og "ringer" rundt lys på kveldstid. På etterkontroll har jeg fått bekreftet at jeg har "bedre" enn normalsyn, hva nå enn det måtte bety i praksis. Ser godt gjør jeg ivertfall...veldig godt! Pris alt inkl. ca. 11000 kroner, det inneholder: Fly, hotell, og operasjon. Lykke til!

Har du noe info om denne klinikken?

Hva med de andre du kjenner som har operert seg der?

Hyggelige folk? Visste de hva de drev med? (inntrykk du har)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg har -6,5 og -7, + litt skjeve hornhinner. Er dette i det hele tatt mulig å fikse på?

ja null problem, har skjeve hornhinenr selv, men bar -2.5 så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gå for deg.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tror jaggu jeg avbestiller lasern op, i Oslo

og bestiller en hos godsyn i gøteborg.

har lyst på Wavefront/LASEK så da blir det det.

takk for tipset btw!

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg tok som sagt Wavefront operasjon, og er meget godt fornøyd med den.

Det er ikke alle som kan få Wavefront operasjon, dette blir avklart på forundersøkelse. Jeg var selv på forundersøkelse hos min egen optiker her hjemme i Norge før jeg dro sørover. Når jeg kom til Tyrkia tok jeg ny forundersøkelse mandagen, deretter enda en ny forundersøkelse på onsdagen rett før operasjonen. Det som var "pussig" var at her hjemme ble jeg ikke av min optiker tilbudt wavefront - snakket kun om Lasik, men når jeg kom til Tyrkia fikk jeg valget, og legen forklarte hva forskjellen var. Tro meg, å betale litt mer for å få alle fordelene en Wavefront operasjon gir, gjør egentlig valget enkelt.

Vi jobber nå med å få satt opp turer til Tyrkia for en billig penge, mye billigere en dagens aktører på markedet. De som ønsker mer informasjon om priser etc. kan kontakte meg på PM. Vi jobber pt. med internettsider, men disse er ikke lansert enda, men første turen har vi i september. Vi kommer trolig til å satse på helgetur, ned fredag, operere lørdag, konroll søndag, hjem mandag. Altså kjapt og enkelt. Vi blir selvfølgelig med som reisefølge, og er tilstede for "pasienten" hele tiden. Min egen erfaring var at det var godt å ha noen med som hadde vært gjennom det samme selv, det er nemlig uhyre mange spørsmål som dukker opp underveis... jeg var liksom bare med - og det var deilig å ikke tenke på bestilling av time, hotell, fly, hvor klinikken var osv. (Istanbul har 20 millioner innbyggere...ikke det samme som å traske rundt i oslo...)

Det er jo ikke å legge skjul på at man er spent på resultatet...og det får du jo ikke vite med en gang. Husker første kvelden (opererte i 14 tiden), helt sinsyk følelse, ting klarnet sakte men sikkert opp. Vanvittig - som å gå fra standard TV til HDTV. Enda så titter jeg på detaljer, det er helt rart hvor mye bedre det er enn linser. Kameraten min ble regelrett bombardert med spørsmål, om og om igjen. Skal det være slik? Hvor lenge må jeg dryppe? Hvor lang tid tok det før ditt syn ble 100%? mange, mange spørsmål. Nå kan jeg besvare ut fra mine egne erfaringer, hjelpe og forhåpentligvis sørge for at andre får oppleve den samme gode følelsen av å få en slik tur.

Jeg som nevnt i post lengre oppe, flere personer i min nære omgangskrets som hadde vært på samme klinikken, og alle var fornøyd. Derav var det heller ikke så vanskelig for meg å bestemme meg for klinikken. Mine erfaringer er også såpass positiv at jeg skal ha med meg noen andre i vennekretsen/arbeidskollegaer nedover snart, to stk. som allerede har bestemt seg.

Jeg ønsker dere alle lykke til, uansett hvilken klinikk dere velger, du vil ikke angre på denne operasjonen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva mener du med at ikke alle kan ta wavefront?

er ikke det bare noe som sammler info før laser op?

Lenke til kommentar

Wavefront, hentet fra godtsyn.no:

Wavefront (skreddersøm) er en tilleggsytelse som noen klinikker, deriblant Vårda Øyeklinikk, tilbyr i forbindelse med LASIK og LASEK/ELSA-operasjoner.

Optimalt hensyn til individuelle behov

Metoden går ut på at det blir foretatt en analyse før laseroperasjonen. Ved analysen måles øyets små unøyaktigheter, slik at man får enda bedre mulighet til å ta hensyn til øynenes individuelle behov. Wavefront omtales av og til som fjerde generasjon innen laserteknologien, mens standard LASIK- og LASEK/ELSA tilhører tredje generasjon.

Ved å supplere din LASIK eller LASEK/ELSA-operasjon med Wavefront oppnår du følgende fordeler:

- Mulighet til å oppnå supersyn

- Mulighet til å oppnå forbedret nattsyn

- Økt sikkerhet og mindre risiko for komplikasjoner

En waveform-operasjon er da etter det jeg forstår en mer skreddersydd operasjon til akkurat dine øyne. OG det betyr da at LASEK/LASIK er en mer generell operasjon, som går etter et "forhåndsbestemt mønster". Nå kan jeg nada om dette, har lest på godtsyn.no, og det er liksom det jeg vet.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...