DannyVice Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei, Jeg vurderer sterkt for øyeblikk å gå til innkjøp av en Nintendo Wii, har Xbox 360. Men ønsker muligheten til å spille Zelda og Mario spillene og slike spill som er ekslusive for Nintendo konsolen. Men er det verdt det? Derfor har jeg et par spørsmål. 1. Hvor mange kontroller følger med Nintendo Wiien? 2. Er det noen ulemper/fordeler jeg burde vite før jeg går til innkjøp? 3. Tror dere at det snart kommer en ny Nintendo, så det er ikke noe poeng i å kjøpe Wii nå? 4. Kommer det oppfølgere til spill som Brawl, Zelda, Galaxy, Kart osv til Nintendo WII? 5. Kan jeg spill eldre gamecube spill på Wiien? Må jeg da ha Gamecube kontroll? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 1. Det følger med et sett. 2. Du må kjøpe batterier til Wiimoten, evt bruke oppladbare. 3. Det blir ikke å komme en ny konsoll fra Nintendo i nærmeste framtid. 4. De blir nok å gi ut flere oppfølgere av Zelda og Mario, siden de tjener grovt på det. 5. Det går hvis du kjøper en GC-kontroller. Lenke til kommentar
Metapod Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det vurderer fra hvilken pakka du kjøper om hva du får med, også tror jeg Nintendo vil prøve å ha denne konsollen en stund. Siden den har blitt en suksess de fleste steder. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 1. Det er nok bare en. 2. Den er beregnet på hele familien, så det fokuseres mye mer på casual-spill. Grafisk er den ikke i nærheten av xbox360, PS3 og (moderne) PC, og det er litt liten lagringsplass om du laster ned mange spill og slikt. (men Nintendo jobber med saken.) Men når det er sagt er den ganske liten fysisk og tar liten plass, og kontrollene er svært interessante i de aller fleste spill. Fortsatt er det ikke noe DLC i noen spill, men det kommer. 3. Det kommer nok ikke en ny Nintendo-konsoll med det første, så det er trygt å kjøpe denne. 4. E3 (en stor spillmesse) starter i midten av juli, så du kan jo holde et øye med den. Brawl er nettopp kommet, og Kart er relativt nytt. Ikke forvent en oppfølger til dem riktig ennå, men det kommer nok etterhvert. Når det gjelder Galaxy er det Mario, så en oppfølger kommer garantert etterhvert. Det ble dessuten regnet som et av verdens beste spill uansett konsoll av svært mange, så det vil være latterlig å ikke gi ut enda ett. Zelda på sin side var opprinnelig et GameCube-spill og ble gitt ut på Wii da den kom. Jeg vil tippe neste Zelda-spill kommer om ikke så lenge. Kanskje vi allerede får hint om det på E3? Vi kan jo håpe. 5. Du trenger en GameCube kontroller og minnekort, men har du det er det bare å spille. Selv har jeg flere GameCube-spill enn Wii-spill, og Wii-en er den første Nintendo-konsollen jeg har kjøpt. (de fleste spillene er riktignok Resident Evil, men likevel.) Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Høres kjempebra ut! Tror nok det blir en Wii på meg i løpet av de neste dagene! Takk. Lenke til kommentar
Metapod Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 vent til etter E3, da er det større sjangse om det kommer noe bra eller ikke. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 -følger med 1 kontroll og en nuchunck (kontroll til den andre hånden) -ikke noen nye nintendo konsoller på vei -bedre enn 360, og LA~NGT flere og bedre ekslusive titler -du må ha gc controll for gc spill -billig -alle de eksklusive titlene for oppfølgeere (som alle får rating høyere enn 8=Þ) og masse spinoffs (som alle for rating under 1=Þ) jeg sier go for it. ps3 > x360 hands down, og likevel syns jeg wii er bedre enn ps3 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Og ikke glem at den er svært billig i forhold til de andre. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Den kan da ikke være så veldig mye billigere enn 360? ikke som jeg har sett hvertfall.. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Selv har jeg ps3, men Wii er svært artig, og bedre egnet for familier enn de to andre konsollene. Og nei, Wii er ikke billigere enn Xbox 360 Arcade/Core/Premium. Pris Wii: 2090 kr Pris Arcade: 1599 kr Pris Core: 1745 kr Pris Premium: 1729 kr Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Det er sant, men som sagt øverst i innlegget så har jeg XBox 360 fra før av. Så prismessig vil Wii lønne seg absolutt for meg Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Selvfølgelig, fikk med meg at du hadde den konsollen fra før. Det var myntet på de som mente Wii er det beste alternativet fordi den er billigere enn de andre konsollene, men det er den ikke. (Ps3 er selvfølgelig dyrere da.) Endret 5. juli 2008 av mks1001 Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Tror nok du kommer til å bli fornøyd med Wii'en For å sette det i perspektiv så hiver dama seg gladlig med i en runde med Mario Kart, SSBB, og mange av spillene du kan laste end via Virtual Console. Og hun har ALDRI hatt noen slags interesse for spill, med unntak av The sims selvfølgelig Lenke til kommentar
Xpm Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Har 360 også, men den begynte å samle støv etterhvert, så her ble det Wii i huset. Gleder meg til det neste Zelda spillet, spesifikt laget for Wii, istedet for et Wii-konvertert Gamecube spill edit: Zelda TP var vel heller et lite eksperiment på hva Wii'en kan gjøre med et Zelda spill. Det er min teori, anyway. Wii kan forvente et helt utrolig eventyr med den neste i serien. Endret 5. juli 2008 av Xpm Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Dette høres bare bedre og bedre ut Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Wii'en er verdt det pga. Galaxy, RE4, Zelda:TP og Brawl Dette er de spillene jeg spiller regelmessig (untatt Zelda, fordi jeg runda det 1 gang og fikk lle "unlockables" tingene, så orka jeg ikke å starte pånytt igjen =) ) Men det er absolutt verdt det i min mening =) jeg hadde valget mellom xbox360 og Wii, angret litt i starten på at jeg valgte wii fordi jeg liker spill som gears of war og halo og slikt. Men da Brawl kom ut, har jeg vært limt til Wii'en i dager (og jeg spiller vanligvis på dataen) Har tenkt å skaffe meg 360 bare pga. gears of war 2 da =) Men det mener er : Ja, kjøp deg Wii siden du allerede eier Xbox360 =) Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Oki Men hvordan er det med Zelda spillene? Burde jeg ha spilt Ocarina og Wind Waker før jeg spiller Twilight Princess? Lenke til kommentar
Metapod Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Nopp, ikke noe story som henger sammen i de spillene. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Oki Men hvordan er det med Zelda spillene? Burde jeg ha spilt Ocarina og Wind Waker før jeg spiller Twilight Princess? Vært Zelda spill har sin egen historie. Wind Waker uff.... Uansett det var bare lagd for midlertidig, mens de holdte på å lage Twillight Princess. EDIT: Du burde skaffe deg WII Brawl med sin storymode osv. er faktisk svært underholdene og Twillight Princess er ett must Endret 5. juli 2008 av Lubben Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) til de 2 folka over: zelda har en story arc som fortsetter gjenom alle spilla, selv om denne ikke effecter din experience på noen måte, og wind waker hadde bra story + var bedre enn tp regardless... "midlertidig" er du dum eller noe!? nintedo hadde ikke planer om å lage tp når de begynte med ww. ww pushet gcen mer enn noen spill har noen sinne pushet hardware før, jeg antar du ikke kan stort om spill, men overworlden i ww er mer imponerende enn den i gta4... og bortsett fra det tekniske (det er det tekniske som beviser at det ikke var rusha.. åssen kan du i det hele tatt tro det er rusha!? har du noen sinne spilt det i det hele tatt!?) så hadde den også mange kule (og originale, i motsetning til twiglight fanservice) dungens, orginal story, og bedre soundtrack enn ooc! (tp hadde bedre, men gapet er ikke så stort) Endret 5. juli 2008 av aria-sama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå