Scones/w/bones Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Når jeg hører på pianomusikk på pc'n min, kommer det skurring på enkelte toner. Samme når jeg spiller inn fra keyboardet mitt med pianolyd. Det er vel lydkortet som er problemet, så jeg vurderer å kjøpe et nytt et, men hva skal jeg se etter av spesifikasjoner sånn at pianomusikk-lytting fungerer? Lydkortet mitt er integrert i hovedkortet mitt (Asus P4P800(?)). Endret 6. juli 2008 av Mattmatthi Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Kan jo väre lav kvalitet på lydfilen(e) du spiller av da. Da mener jeg f.eks, med en nedlastet eller rippet låt som har fått datatap under ripping. Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Nei, jeg hører på høykvalitets wav-filer så det er nok ikke problemet. Tror jeg går for et M-Audio Fast Track Pro Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nei, jeg hører på høykvalitets wav-filer så det er nok ikke problemet. Tror jeg går for et M-Audio Fast Track Pro Hei! Hvis du spiller piano på pc'n din så anbefaler jeg firewire lydkort. usb lydkort får veldig fort latency på streaming, har prøvd m-audio usb før uten hell(kan være tilfeldig). se på : PreSonus Inspire 1394, Mackie ONYX Satellite, Echo AudioFire2, Tapco Link.FireWire 4x6 og lignende. Echo lydkortet får du nesten like billig i norge som i statene: www.sound1.no .. de skal være utrolig bra. vurderte et selv men kom over et sonic core system på ebay isteden:D. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nei, jeg hører på høykvalitets wav-filer så det er nok ikke problemet. Da er mitt forslag utelukket. Visste ikke hvor mye du visste om lyd og lydfiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå