haraldka Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei. Igår skjedde det teiteste. Eg å kompisen min skulle køyre ein liten tur på scooteren. 2 stk på ein scooter. Eg køyrde uten hjelm. Han hadde hjelm. Vi skulle akkuratt køyre ut fra butikken, da ein bil køyrde rett framfor oss og blokka vegen ut. Ut av bilen kom ei dame med "Politi" på brøstet. Bah. Ho noterte navn og år på begge. Kva trur du bota kjem på? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Å kjøre uten hjem er visst på 750 kroner tror jeg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har lest i lignende tråder her på forumet (som denne) at det koster deg 2 500,- å bli tatt med en passasjer over 10 år eller et visst antall kilo, på en moped/scooter. Jeg kan ikke garantere at prisen fortsatt er den samme. Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Vell, tusen takk for svar! Håper faktisk på at dama var snill med oss og berre gidde oss ein advarsel. Eg spurde kva ho skulle gjere.. ho svarde: "No skal eg vurdere om eg skal legge inn ein anmeldelse på dykk" Så eg berre krysser fingrene! Endret 5. juli 2008 av haraldka Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Slapp helt av. Hun gidder ikke ta papirarbeidet med en sånn fillesak. Hun noterte navn og alder for å skremme dere. EDIT: Leif var innom på kaffe. Endret 6. juli 2008 av tor_erik Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Trur nok ikke dere får noe her om jeg skal være ærlig.. Måtte vel ha skrevet en annmeldelse som dere måtte skrevet under på eller gitt dere et forenklet forelegg på stedet tror jeg.. Jurist kan sikkert svare på dette Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Dere aner ikkje hur godt det varmer i balle-håret mitt. <3 Redde..; Det vart vi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kanskje en lærepenge bare da? Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Mhm Vil nok fungere i ei veke eller 2. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Trur nok ikke dere får noe her om jeg skal være ærlig..Måtte vel ha skrevet en annmeldelse som dere måtte skrevet under på eller gitt dere et forenklet forelegg på stedet tror jeg.. Jurist kan sikkert svare på dette Det er lov å tro så lenge man sier fra om at man bare tror, for da tar man forbehold om at man kan ta feil. Det gjorde du nok i dette tilfellet For det første må ikke den som blir anmeldt skrive under på anmeldelsen, for det andre må ikke forenklede forelegg nødvendigvis skrives ut på stedet. Hvis f.eks. vedkommende politibetjent ikke hadde med seg blokka med forenklede forelegg eller dersom saken først skal vurderes av en politijurist, vil det forenklede forelegget blir ettersendt. Lenke til kommentar
Aj26 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei! Måtte dra litt på smilebåndet nå.. hehe.. Når jeg så ditt innlegg. Jeg og en venninde opplevde det samme i går.. Vi kjørte 2 meter. Å vips der var onkel politi. Vi fikk bot på stedet. Jeg som kjørte fikk 2000 kr min venninde uten hjelm hun fikk 750 kr. Drit sure penger.... rart at du ikke fikk bot der å da. Kanskje du slapp unna med en advarsel!! Har du hørt noe foresten?? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Rart det ikke koster mer å drite i hjelm, for skjer det noe så skal det ikke mye til før du er grønnsak eller dø! Edit: Burde vært 15 000 for å droppe hjelm, ser daglig flere som kjører uten og har sett hva følgende kan bli.. Endret 17. juli 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
haraldka Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Har fortsatt ikkje fått noke ! Evig glad. <3 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Rart det ikke koster mer å drite i hjelm, for skjer det noe så skal det ikke mye til før du er grønnsak eller dø! Edit: Burde vært 15 000 for å droppe hjelm, ser daglig flere som kjører uten og har sett hva følgende kan bli.. På en måte er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg ikke at det å kjøre uten hjelm er så ille. Greit, du kan dø av det, men det går bare utover deg selv, og ikke de andre i trafikken. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har fortsatt ikkje fått noke ! Evig glad. <3 Trur nok at du ikke må glede deg for tidlig enda. Det er ferietid nå og onkel er ikke akkurat rask til å jobbe uansett. Men håper selvsagt at dem ser bort fra en sånn filleting.... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) 1600 på deg og 500 på han andre. Så fremt beløpene ikke er endret de siste 10 år. Det var det jeg og en kompis fikk. Vi hadde trimsett også men politiet klarte heldigvis ikke å få start på dritten edit: så ikke at han hadde hjelm. Da går hele smellen på deg, altså 1600kr Endret 3. august 2008 av kimstianp Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 På en måte er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg ikke at det å kjøre uten hjelm er så ille. Greit, du kan dø av det, men det går bare utover deg selv, og ikke de andre i trafikken. Enig. Det å kjøre/sitte på uten hjelm blir det samme som med bilbelte. Det går KUN ut over deg selv og dine pårørende selvfølgelig. Men når du vet hvor avgjørende en hjelm faktisk kan være hvis noe skjer, er det rart folk ikke bruker det. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 På en måte er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg ikke at det å kjøre uten hjelm er så ille. Greit, du kan dø av det, men det går bare utover deg selv, og ikke de andre i trafikken. Enig. Det å kjøre/sitte på uten hjelm blir det samme som med bilbelte. Det går KUN ut over deg selv og dine pårørende selvfølgelig. Men når du vet hvor avgjørende en hjelm faktisk kan være hvis noe skjer, er det rart folk ikke bruker det. Er ikke helt enig jeg da. Hvis jeg skulle være så uheldig å kjøre over en ungdom med bil, og han ikke hadde hjelm og dør av skadene, så er det ikke det samme!!! Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvis han du hadde kjørt på hadde brukt hjelm, ville han hatt større sjangs for å overleve. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvis han du hadde kjørt på hadde brukt hjelm, ville han hatt større sjangs for å overleve. Nettopp. Selv om jeg ikke kjenner vedkommende så betyr det ikke at jeg gir blaffen om han/hun overlever selv om det ikke er min skyld at vekommende dør.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå