Gå til innhold

Hvor stor bot får jeg? : /

haraldka

Anbefalte innlegg

Hei.

Igår skjedde det teiteste.

Eg å kompisen min skulle køyre ein liten tur på scooteren. 2 stk på ein scooter. Eg køyrde uten hjelm. Han hadde hjelm.

Vi skulle akkuratt køyre ut fra butikken, da ein bil køyrde rett framfor oss og blokka vegen ut. Ut av bilen kom ei dame med "Politi" på brøstet. Bah. :cry:

Ho noterte navn og år på begge. :thumbdown:

Kva trur du bota kjem på? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, tusen takk for svar!

Håper faktisk på at dama var snill med oss og berre gidde oss ein advarsel. Eg spurde kva ho skulle gjere.. ho svarde: "No skal eg vurdere om eg skal legge inn ein anmeldelse på dykk"

Så eg berre krysser fingrene!

Endret av haraldka
Lenke til kommentar
Trur nok ikke dere får noe her om jeg skal være ærlig..

Måtte vel ha skrevet en annmeldelse som dere måtte skrevet under på eller gitt dere et forenklet forelegg på stedet tror jeg..

Jurist kan sikkert svare på dette :)

Det er lov å tro så lenge man sier fra om at man bare tror, for da tar man forbehold om at man kan ta feil. Det gjorde du nok i dette tilfellet :) For det første må ikke den som blir anmeldt skrive under på anmeldelsen, for det andre må ikke forenklede forelegg nødvendigvis skrives ut på stedet. Hvis f.eks. vedkommende politibetjent ikke hadde med seg blokka med forenklede forelegg eller dersom saken først skal vurderes av en politijurist, vil det forenklede forelegget blir ettersendt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Måtte dra litt på smilebåndet nå.. hehe.. Når jeg så ditt innlegg.

Jeg og en venninde opplevde det samme i går.. Vi kjørte 2 meter. Å vips der var onkel politi.

Vi fikk bot på stedet. Jeg som kjørte fikk 2000 kr min venninde uten hjelm hun fikk 750 kr. Drit sure penger.... rart at du ikke fikk bot der å da. Kanskje du slapp unna med en advarsel!!

Har du hørt noe foresten??

Lenke til kommentar

Rart det ikke koster mer å drite i hjelm, for skjer det noe så skal det ikke mye til før du er grønnsak eller dø!

Edit: Burde vært 15 000 for å droppe hjelm, ser daglig flere som kjører uten og har sett hva følgende kan bli..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Rart det ikke koster mer å drite i hjelm, for skjer det noe så skal det ikke mye til før du er grønnsak eller dø!

Edit: Burde vært 15 000 for å droppe hjelm, ser daglig flere som kjører uten og har sett hva følgende kan bli..

På en måte er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg ikke at det å kjøre uten hjelm er så ille. Greit, du kan dø av det, men det går bare utover deg selv, og ikke de andre i trafikken.

Lenke til kommentar

1600 på deg og 500 på han andre. Så fremt beløpene ikke er endret de siste 10 år.

Det var det jeg og en kompis fikk.

Vi hadde trimsett også men politiet klarte heldigvis ikke å få start på dritten :whistle:

edit: så ikke at han hadde hjelm. Da går hele smellen på deg, altså 1600kr

Endret av kimstianp
Lenke til kommentar
På en måte er jeg enig, men på en annen måte så synes jeg ikke at det å kjøre uten hjelm er så ille. Greit, du kan dø av det, men det går bare utover deg selv, og ikke de andre i trafikken.

Enig. Det å kjøre/sitte på uten hjelm blir det samme som med bilbelte. Det går KUN ut over deg selv og dine pårørende selvfølgelig. Men når du vet hvor avgjørende en hjelm faktisk kan være hvis noe skjer, er det rart folk ikke bruker det.

Lenke til kommentar

Enig. Det å kjøre/sitte på uten hjelm blir det samme som med bilbelte. Det går KUN ut over deg selv og dine pårørende selvfølgelig. Men når du vet hvor avgjørende en hjelm faktisk kan være hvis noe skjer, er det rart folk ikke bruker det.

Er ikke helt enig jeg da.

Hvis jeg skulle være så uheldig å kjøre over en ungdom med bil, og han ikke hadde hjelm og dør av skadene, så er det ikke det samme!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...