Gå til innhold

AMD Athlon 64 X2 3,0 GHz eller AMD Phenom 9950 Quad-Core 2,6Ghz?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe ny prosessor snart, men sliter litt med å velge. Nå har jeg en "AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1Ghz"som begynner å bli litt gammel. Jeg har et AM2+(som også støtter vanlig AM2 socket)MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX,Socket-AM2+

Så hvilken prossesor er best

AMD Athlon 64 X2 600+ 3,0 Ghz eller

AMD Phenom 9950 Black Edition Quad-Core 2,6Ghz

Prossesoren blir brukt på en "gamer" PC. Pcen kommer til å bli brukt mye til spilling.

Oppsettet på PCen blir:

- Prossesor?

- ATI Radeon HD4870(eller 4870X2) eller GeForce GTX 280

- 5GB Cruizer Ballistix DDR2 PC8500 RAM

- 850W Antec TruePower Quattro PSU

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phenomen er nok nesten bestandig bedre vil jeg tro, så hvis du tar deg råd så ville jeg ha tatt den i stedet, og jeg ville heller ha tatt et 4870 eller et 4870x2 en et gtx280 på grunn av at du får veldig mye mer for pengene.

Lenke til kommentar

Ok. Så Phenom er mye bedre en Athlon når det gjelder spilling. Altså er den verdt de ekstra 600 kr?

Fint hvis noen som har Phenom kunne delt erfaringer her. Fordi jeg har tenkt til å kjøpe prossesor så fort så mulig, men jeg har lite peiling på akkurat Phenom serien. Men igjen husk at Pcen blir brukt til spilling.(grunnen til at jeg nevner det så ofte er at jeg hørte at Phenom var raskere, men Athlon X2 var bedre spille CPU, det er sikkert ikke sant,men måtte bare sjekke)

Endret av Linkage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...