Gå til innhold

Er det noe rart at mange har fordommer mot muslimer?


Anbefalte innlegg

Eg er fullstendig eining med trådstartar i første innlegg.

 

Dette er ingen telletråd.

 

PureJoy: Sorry, ble litt vel krass der. Men kunne du vennligst forklare meg hvorfor det ikke er noe galt med versene jeg lister opp, og hvordan de skal tolkes?

 

 

Jeg er lei av å hele tida sette det i kontekst. Men du burde lese hele del 9: "Bruddet" og se hva det handler om. Istedenfor å trekke fram masse quotes.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=Rampage

 

Dette er ett kvalitetseksempel på slik quotemining.

 

Ikke det at det ikke eksisterer masse piss, både i Koranen, bibelen. You name it. For å se til alternative selvmordsbombere så kan du se til de sekulære tamiltigerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Usama gjør er å tro på ikke bare de flotte versene, men samtlige vers. Å si at han da ikke er en ekte muslim, er et feigt trekk etter min mening. Det er fundamentalistene som er de virkelig troende. Resten er halvreligiøse. Usama leser det som står i Koranen og følger det. Blant annet de versene jeg har listet opp i denne tråden. Det er ikke til å stikke under en stol at det står mye destruktivt i den boka.

 

 

Da ignorerer vel du det faktumet at angrep på sivile er uakseptabelt og de som dreper seg selv skal lide den samme døden i helvetesilden til de har blitt straffet for synden de har begått.

Lenke til kommentar

En ting jeg syns er rart er at så mange menn ser på det muslimske kvinnesynet som noe negativt. Jeg mener vi har en ting eller to å lære av muslimene, for eks. kan en se på kvinnene vesten har avlet frem: Kristin Halvorsen, Siv Jensen og hva med Åslaug Haga? Nei, kom dere på kjøkkenet and make me a sandwich, bitches!

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er rart er at så mange menn ser på det muslimske kvinnesynet som noe negativt. Jeg mener vi har en ting eller to å lære av muslimene, for eks. kan en se på kvinnene vesten har avlet frem: Kristin Halvorsen, Siv Jensen og hva med Åslaug Haga? Nei, kom dere på kjøkkenet and make me a sandwich, bitches!

 

Ironi, I hope?

Lenke til kommentar
"Drap på vantro" f.eks. i dag ville jeg heller sett på som: "Prøv å overbevise folk rundt deg at Islam er den beste religionen etc.."

 

Det du sier er altså at det var riktig å drepe vantro før i tida, men at Allah nå mener at de skal nøye seg med å prøve å omvende dem uten bruk av vold?

 

Usama gjør akkurat det Allah forteller han. Ikke forsøk å vri og vende på ting. Han dreper nok muslimer også, men å hevde at han ikke har noenting å gjøre med Islam...vel, det er å plukke ut de beste sidene av Islam og kalle dem Islam, og så plukke ut de dårlige sidene og kalle det islamisme.

 

Det som står i Koranen står der, og det skal ikke tolkes. "Drep de vantro" betyr nettopp det. Du kan selvsagt ØNSKE at det skal TOLKES som noe annet, men det mest åpenbare er at forfatteren mente at du nettopp skal DREPE.

 

Du som er homo burde da ikke tolerere disse religionene så voldsomt! Du VET jo at du ikke har tatt et ondt valg eller er påvirket av satan, men at du er født homo! Hvorfor denne respekten for overtro, dogmer og faenskap?

Lenke til kommentar
Da ignorerer vel du det faktumet at angrep på sivile er uakseptabelt og de som dreper seg selv skal lide den samme døden i helvetesilden til de har blitt straffet for synden de har begått.

 

Det er jo hele poenget! Samme hva muslimene gjør, så vil de finne koranvers som både støtter og kritiserer det de gjør. Ønsker de å være slemme muslimer, kan de få Allahs godkjennelse. Vil de være snille, finner de støtte for det også.

Lenke til kommentar
Det du sier er altså at det var riktig å drepe vantro før i tida, men at Allah nå mener at de skal nøye seg med å prøve å omvende dem uten bruk av vold?

 

Sier ikke at det er riktig å drepe, ikke i dag og ikke før. Men at det er noe som er FAKTA, det er en annen sak, og ikke noe jeg nødvendigvis står for.

 

Usama gjør akkurat det Allah forteller han. Ikke forsøk å vri og vende på ting. Han dreper nok muslimer også, men å hevde at han ikke har noenting å gjøre med Islam...vel, det er å plukke ut de beste sidene av Islam og kalle dem Islam, og så plukke ut de dårlige sidene og kalle det islamisme.

 

Så Allah sier drep muslimer også da eller? Fordi faktum er at flesteparten av de al-Qaida har tatt livet av, ikke befant i World Trade Center, i Madrid eller London. De har befunnet seg i land som Afghanistan, Pakistan og Irak. Noe vi ser omtrent på nyhetene hver eneste uke. Osama bin Laden er en skam, og ingenting vanlige muslimer ønsker å bli assosiert med.

 

Det som står i Koranen står der, og det skal ikke tolkes. "Drep de vantro" betyr nettopp det. Du kan selvsagt ØNSKE at det skal TOLKES som noe annet, men det mest åpenbare er at forfatteren mente at du nettopp skal DREPE.

 

Jeg ønsker ikke noenting, jeg ser det som brer seg i dagens samfunn og det er ingen muslimer som går rundt og dreper meg fordi jeg ikke er troende muslim.

 

Du som er homo burde da ikke tolerere disse religionene så voldsomt! Du VET jo at du ikke har tatt et ondt valg eller er påvirket av satan, men at du er født homo! Hvorfor denne respekten for overtro, dogmer og faenskap?

 

Jeg respekterer ikke drap og jeg respekterer ikke at noen skal ha unnskyldning for å drepe heller, men samfunnet er faktisk ikke sånn lengere. Jeg hadde vært død for lengst jeg hadde det vært sånn.

Lenke til kommentar
Så Allah sier drep muslimer også da eller? Fordi faktum er at flesteparten av de al-Qaida har tatt livet av, ikke befant i World Trade Center, i Madrid eller London. De har befunnet seg i land som Afghanistan, Pakistan og Irak. Noe vi ser omtrent på nyhetene hver eneste uke. Osama bin Laden er en skam, og ingenting vanlige muslimer ønsker å bli assosiert med.

 

Jeg ønsker ikke noenting, jeg ser det som brer seg i dagens samfunn og det er ingen muslimer som går rundt og dreper meg fordi jeg ikke er troende muslim.

 

Jeg respekterer ikke drap og jeg respekterer ikke at noen skal ha unnskyldning for å drepe heller, men samfunnet er faktisk ikke sånn lengere. Jeg hadde vært død for lengst jeg hadde det vært sånn.

 

Jeg vet ikke om Allah oppfordrer til drap av muslimer. Jeg vet imidlertid at han oppfordrer til drap av vantro. Terror har bred oppslutning i muslimske land.

 

Ingen muslimer går rundt og dreper deg, men du bor i Norg, ikke Saudi-Arabia.

 

Jo, samfunnet er sånn. Norge er ikke lik samfunnet. Du er ekstremt priviligert som får vokse opp i et vestlig demokrati framfor et muslimsk teokrati. Ta deg en tur til Saudi-Arabia, eller søk etter videoer på nettet: BEHEADING, STONING etc. Hvis du lurer på hvorfor det skjer, kan du lese litt i Koranen.

 

De fleste nazister går ikke rundt og dreper jøder - de er ganske fredelige mennesker. Betyr dette at man skal respektere nazismen?

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om Allah oppfordrer til drap av muslimer. Jeg vet imidlertid at han oppfordrer til drap av vantro. Terror har bred oppslutning i muslimske land.

 

Det ville jo blitt veldig rart hvis Koranen sin religion skulle gått i mot sin egen religion, men det er jo i praksis det du sier. Du legger det fram som at Osama bin Laden er den som faktisk følger Koranen til punkt og prikke, men terrorgruppen hans har jo tatt livet av langt flere muslimske mennesker enn ikke-muslimer. Hva han preker og hva han gjør ser man jo har liten sammenheng. al-Qaida dreper jo muslimer i muslimske land hver eneste dag omtrent.

 

Ingen muslimer går rundt og dreper deg, men du bor i Norg, ikke Saudi-Arabia.

 

Jo, samfunnet er sånn. Norge er ikke lik samfunnet. Du er ekstremt priviligert som får vokse opp i et vestlig demokrati framfor et muslimsk teokrati. Ta deg en tur til Saudi-Arabia, eller søk etter videoer på nettet: BEHEADING, STONING etc. Hvis du lurer på hvorfor det skjer, kan du lese litt i Koranen.

 

Jeg er evig takknemlig for at jeg er vokst opp i et fritt demokratisk samfunn, friheten vår må jo selvfølgelig forsvares. Men hvorfor tror du er sånn at såpass mange muslimer nettopp har kommet til frie og demokratiske samfunn i Europa? Det har med dette å gjøre. De vil ikke bo i land der hvor mennesker blir drept for den minste ting, det er jo helt sykt i visse tilfeller. Dødsstraff er en uting, og det er nok mye av grunnen til at mange muslimer nettopp har søkt seg til europeiske land som har kommet mye lengere i den utviklingen enn hjemlandene dems.

 

De fleste nazister går ikke rundt og dreper jøder - de er ganske fredelige mennesker. Betyr dette at man skal respektere nazismen?

 

Nei, selvfølgelig ikke. Men det har jo med selve historien til nazismen å gjøre også, greit nok hvis man kaller seg nazist (har man en viss form for respekt for andre mennesker og lidelser gjør man ikke det!) Men når nazismen har en såpass horribel historie så sier det seg selv at man aldri må finne på å respektere noe så ille.

Lenke til kommentar

Respekterer du Nazismen? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Respekterer du Islam? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Det ville jo blitt veldig rart hvis Koranen sin religion skulle gått i mot sin egen religion, men det er jo i praksis det du sier. Du legger det fram som at Osama bin Laden er den som faktisk følger Koranen til punkt og prikke, men terrorgruppen hans har jo tatt livet av langt flere muslimske mennesker enn ikke-muslimer. Hva han preker og hva han gjør ser man jo har liten sammenheng. al-Qaida dreper jo muslimer i muslimske land hver eneste dag omtrent.

 

Islam = Koranen, hadith, Muhammeds liv mm. Du kan ikke se på hvordan moderne vestlige muslimer oppfører seg, og dermed konkludere med at Islam er en fredelig religion. Dette er mennesker som ikke tar troen på alvor.

 

Jeg har ikke fulgt så nøye med på denne Laden, men hvis det har seg slik at han dreper flere muslimer enn vantro, er han ingen vaskeekte muslim. Det du i hvertfall ikke kan si, er at terror mot Vesten ikke er i tråd med Islam!

 

Jeg er evig takknemlig for at jeg er vokst opp i et fritt demokratisk samfunn, friheten vår må jo selvfølgelig forsvares. Men hvorfor tror du er sånn at såpass mange muslimer nettopp har kommet til frie og demokratiske samfunn i Europa? Det har med dette å gjøre. De vil ikke bo i land der hvor mennesker blir drept for den minste ting, det er jo helt sykt i visse tilfeller. Dødsstraff er en uting, og det er nok mye av grunnen til at mange muslimer nettopp har søkt seg til europeiske land som har kommet mye lengere i den utviklingen enn hjemlandene dems.

 

Frihet er ikke forenlig med (ekte) Islam. Mange muslimer kommer til Europa fordi de har det bedre her. Ironisk nok tviholder de på troa si. Litt på samme måte som at homofile som får pes i barndommen gjerne fortsetter å holde på troa si, men bestemmer seg for at homofili ikke er en synd - stikk i strid med Bibelen. De modererer sin religion - gudskjelov.

 

Nei, selvfølgelig ikke. Men det har jo med selve historien til nazismen å gjøre også, greit nok hvis man kaller seg nazist (har man en viss form for respekt for andre mennesker og lidelser gjør man ikke det!) Men når nazismen har en såpass horribel historie så sier det seg selv at man aldri må finne på å respektere noe så ille.

 

Hva med kristendommen, som har en minst like blodig historie som nazismen? Skal kristendommen respekteres?

 

Det er altså hvor voldelig forhistorie som avgjør om du skal respektere en dogmatisk ideologi eller ikke?

 

Har man en viss respekt for andre mennesker og lidelser, så kaller man seg ikke muslim heller. Du later til å mene at det er de moderate muslimene som er ekte muslimer, mens de fundamentale er falske muslimer. Vel, hva med moderate nazister? Respekterer du moderat nazisme? Dvs nazister som mener at den hvite rase er bedre enn de andre, men som likevel ikke går rundt og dreper jøder, negere m. fl.?

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Respekterer du Nazismen? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Respekterer du Islam? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Nazismen har jeg ingen respekt for av den enkle grunn at nazismen baserer seg på den hvite manns overlegenhet og at mennesker som er muslimer, jøder, sigøynere og homofile rett og slett ikke burde eksistere.

Jeg respekterer Islam og menneskene som tror på religionen fordi de har en tro. Jeg har ingen problemer med mennesker som har en tro og er religiøse, det er en ærlig sak. Men selvfølgelig, de enkelte som mener kvinner er under mannen og at homofile burde steines til døde har jeg ingen respekt for, men da snakker jeg om enkelt menneske. Jeg vil ikke så langt som å si at jeg ikke har respekt for en hel religion, fordi jeg vet det er mange mennesker som følger denne religionen som f.eks. ikke har noe problem med det menneske jeg, eller andre er.

Dessuten å sette sammenligninger mellom politiske ståsted og en religion blir feil. Religion er en personlig tro. Politiske saker er noe man mener burde gjøres med samfunnet.

 

Islam = Koranen, hadith, Muhammeds liv mm. Du kan ikke se på hvordan moderne vestlige muslimer oppfører seg, og dermed konkludere med at Islam er en fredelig religion. Dette er mennesker som ikke tar troen på alvor.

 

Jeg har ikke fulgt så nøye med på denne Laden, men hvis det har seg slik at han dreper flere muslimer enn vantro, er han ingen vaskeekte muslim. Det du i hvertfall ikke kan si, er at terror mot Vesten ikke er i tråd med Islam!

 

Terror mot Vesten er ikke systematisk i tråd med Islam. Du kan være muslim uten å mene at det er riktig å bruke terror mot Vesten, muslimske venner av meg stiller seg ikke bak det. Men det betyr ikke at de ikke er ekte muslimer av den grunn. Religion er en personsak som jeg syns andre mennesker burde holde seg for god til å blande seg inn i.

 

Frihet er ikke forenlig med (ekte) Islam. Mange muslimer kommer til Europa fordi de har det bedre her. Ironisk nok tviholder de på troa si. Litt på samme måte som at homofile som får pes i barndommen gjerne fortsetter å holde på troa si, men bestemmer seg for at homofili ikke er en synd - stikk i strid med Bibelen. De modererer sin religion - gudskjelov.

 

Nettopp, der sa du det. Mange mennesker moderer på troen sin, muslimer gjør også det. Vil ikke forvente at en muslim som kommer til Norge eller andre europeiske land skal legge fra seg troen sin, men ser på mange muslimer at troen dems blir mye mer moderert og moderne etter å ha levd i Vesten en periode.

 

 

Hva med kristendommen, som har en minst like blodig historie som nazismen? Skal kristendommen respekteres?

 

Igjen: Dette er snakk om religion og en tro. Det er et personlig anliggende hva slags tro du følger. Igjen jeg respekterer ikke at kristendommen eller islam har den holdningen mot homofile osv., men det er en personlig sak. Du ser jo selv på nynazister i dag at de ønsker mange mennesker som ikke har blå øyenfarge, hvit hud osv døde, det er et ekstremt ståsted som treffer mange mennesker. Omtrent hele Verden.

 

Det er altså hvor voldelig forhistorie som avgjør om du skal respektere en dogmatisk ideologi eller ikke?

 

Ja og nei, det som skjer i dag har også stor betydning for hvorvidt jeg vil respektere det. Nazismen har ikke flyttet seg mange steg, selvom nazister ikke har like stor innflytelse som de hadde for 70 år siden.

 

Har man en viss respekt for andre mennesker og lidelser, så kaller man seg ikke muslim heller. Du later til å mene at det er de moderate muslimene som er ekte muslimer, mens de fundamentale er falske muslimer. Vel, hva med moderate nazister? Respekterer du moderat nazisme? Dvs nazister som mener at den hvite rase er bedre enn de andre, men som likevel ikke går rundt og dreper jøder, negere m. fl.?

 

Gi meg et eksempel på moderat nazisme? Igjen så sammenligner du ekstreme politiske ståsteder og tro.

Lenke til kommentar
Nazismen har jeg ingen respekt for av den enkle grunn at nazismen baserer seg på den hvite manns overlegenhet

 

Jeg respekterer Islam og menneskene som tror på religionen fordi de har en tro.

 

Terror mot Vesten er ikke systematisk i tråd med Islam.

 

Du kan være muslim uten å mene at det er riktig å bruke terror mot Vesten

 

Mange mennesker moderer på troen sin, muslimer gjør også det. Vil ikke forvente at en muslim som kommer til Norge eller andre europeiske land skal legge fra seg troen sin, men ser på mange muslimer at troen dems blir mye mer moderert og moderne etter å ha levd i Vesten en periode.

 

Igjen: Dette er snakk om religion og en tro. Det er et personlig anliggende hva slags tro du følger. Igjen jeg respekterer ikke at kristendommen eller islam har den holdningen mot homofile osv., men det er en personlig sak.

 

Gi meg et eksempel på moderat nazisme? Igjen så sammenligner du ekstreme politiske ståsteder og tro.

 

Nazismen bygger på den hvite manns overlegenhet, Islam bygger på de troendes overlegenhet og de vantros underlegenhet. Hva er egentlig forskjellen som gjør at sistnevnte fortjener respekt, mens førstnevnte ikke gjør det?

 

Du respekterer dem fordi de har en tro? Har ikke nazistene en tro?

 

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å respektere Islam, for i følge den religionen skal du som homofil henrettes.

 

Les Koranen, så ser du at terror mot vantro er systematisk i tråd med Islam.

 

Du kan også være nazist/rasist uten å mene at alle ikke-hvite bør drepes. Det går fint an å mene at den hvite rase er overlegen uten å ønske å drepe alle andre. Dette er det jeg vil kalle moderat rasisme/nazisme.

 

Men når du modererer troen din, forandrer du på den! Koranen er Allahs ord. Ved å forandre på Allahs ord, ødelegger du religionen. Det er flott at de gjør dette, men du må ikke glemme at Koranen fortsatt er den samme! Og langtfra alle muslimer modererer troen sin når de kommer til Vesten. Se på bombene i London for eksempel.

 

Hvorfor fortjener religioner respekt? Fordi de er religioner? Fordi de ikke kan motbevises, og er viktige for folk? For en tåpelig grunn! Jeg kan fint dikte opp en religion hvor rasisme var sentralt, og denne religionen var svært viktig for folk. Skal vi respektere religionen? I think not!

 

Og nei, anti-homofile holdninger er ikke en personlig sak, det står svart på hvitt i Bibelen.

 

Nazismen kan også være en tro - troen på den hvite manns overlegenhet. Trenger ikke være politikk i det hele tatt. Nå, skal moderate nazister respekteres?

Lenke til kommentar
Og når Allah skriver at at homofili er en synd og at homofile må drepes, mener du virkelig at Allah da mener at homofile er likeverdige mennesker som skal behandles på lik linje med heterofile?

Burde det ikke fylle deg med glede å vite at gud har sagt det samme til muslimene som til de kristne (du bor jo som kjent i et "kristent land")? Som du sikkert vet er det ikke bare homofili som skal straffes med steining i bibelen (som i koranen). Utroskap, og det å bære flere typer tøy skal også straffes med døden. I hvertfall i følge den kristne gud. Jeg antar islam har lignende regler. Og så lenge man ikke fysisk fjerner disse reglene fra bøkene (altså ved å skrive dem på nytt, uten disse reglene), kan man jo ikke si at kristendom og islam utvikler seg i nevneverdig grad. Så mener du den kristne gud virkelig synes homofile skal behandles som likeverdige med hetrofile, og ikke drepes ved første anledning? ;)

 

edit: jeg vil samtidig benytte anledningen til å gjøre oppmerksom på et avvik.

Jeg vet ikke om Allah oppfordrer til drap av muslimer

står ikke helt i stil til øvrige utsagn som antyder at du har lest koranen, og oppfordrer andre til å gjøre det samme. For å tydeliggjøre; hadde du faktisk lest koranen hadde du nok helt sikkert visst om allah oppfordrer til drap på muslimer. (Kun for å gi deg mulighet til å tette igjen et lite hull i bløffen din)

Endret av freke
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nei det er ikkje noko rart at folk har fordomma mot muslimar.

Når dei klikka heilt av nokon tegningar, steina folk, diskriminera dame o.s.v. er det ikkje rart i det heiletatt.

Lenke til kommentar
Nazismen bygger på den hvite manns overlegenhet, Islam bygger på de troendes overlegenhet og de vantros underlegenhet. Hva er egentlig forskjellen som gjør at sistnevnte fortjener respekt, mens førstnevnte ikke gjør det?

 

Å dra Islam under ett på den måten blir altfor enkelt. Mange muslimer som ikke deler dette i det hele tatt, alle religioner har moderert seg. Men jeg respekterer selvfølgelig ikke det som diskriminerer eller plasserer andre mennesker under andre. Nazismen derimot har ikke forandret retning, de har fortsatt samme syn på menneske som de hadde i 1939.

 

Du respekterer dem fordi de har en tro? Har ikke nazistene en tro?

 

Nazistene har en samfunnstro som er helt skrudd og stemmer ikke overens med det flertallet i Verden tror eller mener.

 

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å respektere Islam, for i følge den religionen skal du som homofil henrettes.

 

Hvor i Koranen står det at homofile skal henrettes? Det eneste inntrykket jeg har av Koranen og Islam er at homofili er en synd. Det er jo noe både Jødedommen og Kristendommen også deler.

 

Les Koranen, så ser du at terror mot vantro er systematisk i tråd med Islam.

 

Det er ikke i systematisk tråd med det muslimer flest tror på.

 

Du kan også være nazist/rasist uten å mene at alle ikke-hvite bør drepes. Det går fint an å mene at den hvite rase er overlegen uten å ønske å drepe alle andre. Dette er det jeg vil kalle moderat rasisme/nazisme.

 

Finnes ikke noe moderat med å mene det engang. Nazisme går konsekvent ut på at folk som er under den hvite mann ikke har noe rett til å leve. Nevn en eneste nazist som mener det motsatte, så skal jeg bli imponert. Mange muslimer derimot har ingenting i mot mennesker som velger annen tro, ikke-religiøse, frie kvinner, homofile osv.

 

Men når du modererer troen din, forandrer du på den! Koranen er Allahs ord. Ved å forandre på Allahs ord, ødelegger du religionen. Det er flott at de gjør dette, men du må ikke glemme at Koranen fortsatt er den samme! Og langtfra alle muslimer modererer troen sin når de kommer til Vesten. Se på bombene i London for eksempel.

 

Jeg vil heller si du fornyer religionen, ødelegge blir ikke riktig. Da hadde mye av Islam ikke eksistert på den måten den f.eks. gjør i Norge i dag, hvis den hadde vært ødelagt. Bombene i London var jo fra al-Qaida, mange muslimer både i Storbritannia og andre steder i Europa, her i Norge også, tok og tar fortsatt avstand fra sånne handlinger.

 

Hvorfor fortjener religioner respekt? Fordi de er religioner? Fordi de ikke kan motbevises, og er viktige for folk? For en tåpelig grunn! Jeg kan fint dikte opp en religion hvor rasisme var sentralt, og denne religionen var svært viktig for folk. Skal vi respektere religionen? I think not!

 

Man trenger ikke respektere de deler av en religion som går ut på sånne ting, nei. Der er jeg enig med deg. Men å systematisk dra en hel religion over samme kam, blir ikke riktig. Store religioner som Islam og Kristendommen omfatter mange forskjellige mennesker.

 

Og nei, anti-homofile holdninger er ikke en personlig sak, det står svart på hvitt i Bibelen.

 

Innenfor en religion er det en person sak. Selvfølgelig, ingen kan forvente av meg at jeg skal respektere dem når de ikke respekterer den jeg er. Men jeg kommer ikke til å hindre dem i og ha meningene. Det finnes jo muslimer og kristne i dag som har ingen problemer med å være homofil. Det finnes jo tilogmed homofile kristne og muslimer.

 

Nazismen kan også være en tro - troen på den hvite manns overlegenhet. Trenger ikke være politikk i det hele tatt. Nå, skal moderate nazister respekteres?

 

Nei! Kan gjerne respektere menneske, men ikke holdningene og meningene.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er rart er at så mange menn ser på det muslimske kvinnesynet som noe negativt. Jeg mener vi har en ting eller to å lære av muslimene, for eks. kan en se på kvinnene vesten har avlet frem: Kristin Halvorsen, Siv Jensen og hva med Åslaug Haga? Nei, kom dere på kjøkkenet and make me a sandwich, bitches!

 

Ironi, I hope?

Gidder ikke forsøke å være morsom når jeg ikke kan se eller høre reaksjonene.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er rart er at så mange menn ser på det muslimske kvinnesynet som noe negativt. Jeg mener vi har en ting eller to å lære av muslimene, for eks. kan en se på kvinnene vesten har avlet frem: Kristin Halvorsen, Siv Jensen og hva med Åslaug Haga? Nei, kom dere på kjøkkenet and make me a sandwich, bitches!

 

Ironi, I hope?

Gidder ikke forsøke å være morsom når jeg ikke kan se eller høre reaksjonene.

 

Nei, men det hadde uansett ikke vært noe morsomt. Et slikt kvinnesyn tilhører fortiden i Norge.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er rart er at så mange menn ser på det muslimske kvinnesynet som noe negativt. Jeg mener vi har en ting eller to å lære av muslimene, for eks. kan en se på kvinnene vesten har avlet frem: Kristin Halvorsen, Siv Jensen og hva med Åslaug Haga? Nei, kom dere på kjøkkenet and make me a sandwich, bitches!

 

Ironi, I hope?

Gidder ikke forsøke å være morsom når jeg ikke kan se eller høre reaksjonene.

 

Nei, men det hadde uansett ikke vært noe morsomt. Et slikt kvinnesyn tilhører fortiden i Norge.

 

Det blir stadig vanligere desto flere muslimer vi får til Norge - det har du kanskje ikke tenkt over?

Lenke til kommentar
Det blir stadig vanligere desto flere muslimer vi får til Norge - det har du kanskje ikke tenkt over?

 

Jo, det har jeg tenkt over flere ganger, jeg kan se det også noen steder. Men det er ikke kun blant muslimer vi har slikt kvinnesyn, med mindre G.Julius er muslim så har G.Julius bevist det fint for meg, sånt finnes overalt blant ikke-religiøse og religiøse mennesker. Men at vi skal systematisk rakke ned på muslimer generelt for å bevise et kvinnesyn vi Vesten ikke forholder oss til, blir feil. Mange muslimske kvinner har de senere årene reist seg opp mot dette, også her i Norge, Kadra Yusuf er vel et prakt eksempel på det. Mange muslimske menn har også tatt avstand fra det, Mohammed Usman Rana f.eks. Kjenner flere mannlige muslimer som ikke ser på kvinner på den konservative måten flest liker å framstille. Jeg tror det er viktig å ta tak i disse tingene, det er sånn vi kan gi muslimske kvinner og andre kvinner som lever under horrible og diskrimerende situasjoner mer frihet. Ikke ved å rakke ned på religionen dems, som disse kvinnene selv tilhører. Da vil vi jo samtidig rakke ned på dem også, det hjelper jo ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...