Gå til innhold

Er det noe rart at mange har fordommer mot muslimer?


Anbefalte innlegg

Hvem er egentlig "disse" folka? Håper ikke du mener alle muslimer, da må jeg si du er ganske så fordomsfull. Du snakker om hatefulle fordommer, men du ser jo selv at du er flink til å skape de selv med en sånn tråd?

 

Vel, "disse" folka er de som har fordommer, og at det var de man skulle lære en lekse. Så man kan ikke prate om et tema eller sette spm rundt noe så som dette her? For da er man fordomsfull? Ser ikke hva som er så farlig med denne tråden..

 

 

Jeg er helt enig, det er veldig synd at noen får alle kreditt for noe som egentlig ikke religionen handler om i det hele tatt.

 

I og med at man hører "ALLAH ALLAH" i mange sammenhenger som ikke er så positive, så begynner folk automatisk og tenker Allah= negativt. Det er bare slik hoder fungerer, om man ikke har satt seg ned og utforsket koranen og hva Islam handler om osv. Man ser sinte muslimer brenne norske flagg og mye annet på nyhetene, slikt skaper sinne hos folk. Det er da muslimer burdte komme med motgift og bekrefte at dette ikke er mentaliteten til alle!

 

Jeg vil ikke si 11. september noe grunnlag for å ha fordommer mot islam, da har man misforstått mye i så tilfelle.

 

 

Vel, det er slik det har blitt. Takket være media og deres fokus på det negative,. Dette peprer hjerner med ideen om at de aller fleste muslimer er slik osv uten at jeg gidder å detaljere det ned. Såklart er det jo opp til folk og utdanne seg selv om noe de skal hate, man må jo vite alt om en ting om man skal hate den. Men det er ikke slik verden fungerer. Folk flest setter seg ikke ned og leser koranen, de hører heller på nyhetene. Mye lettere.

 

Men det har jo allerede vært flere ganger, du kan jo ikke kreve at alle muslimer skal stå opp mot noen få mennesker som er grusomme?

 

 

Har det vært slike aksjoner her i Norge f.eks? Jeg vil gjerne se linker på protestaksjoner som består av muslimske menn og kvinner som protesterer mot æresdrap, steining? Selvmordsbombing, terror som rammer ikke-muslimske mennesker osv..? Noen som vet om noen?

 

slikt som denne feks.. Muslimske menn og kvinner i protest mot syreangrep mot kvinner, dvs dominante menn som kaster syre på kvinnene i landet..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ER en grunn til at verden i dag har et omfattende problem med muslimske selvmordsbombere. Det er ingen tilfeldighet at de aller fleste selvmordsbombere er muslimer.

Utdyp gjerne dette, og forklar hvilken sammenheng dette har med at det forventes at uskyldige muslimer skal aktivt vise at de ikke er terrorsympatisører.

 

Muslimer får pepper fordi de fortjener det. Ingen røyk uten ild. Er bare å tenke logikk.

Hvorfor fortjener muslimer 'pepper'? Er røyken din terrorisme, og all verdens muslimer ild? Mener du at alle muslimer sympatiserer med terrorister?

 

Utdypning: Religionen deres er et problem. Det er ingen tilfeldighet at minst 90% av verdens selvmordsbombere er muslimer. De fleste selvmordsbombere hadde ikke gjort som de gjør hvis de ikke hadde hatt vrangforestilningene sine om hva som skjer etter døden.

 

Jeg forventer ikke at uskyldige muslimer aktivt skal vise at de er hellig krig-sympatisører Det er kun en minoritet blant muslimene som støtter selvmordsbombere (riktignok en stor minoritet). Likevel er det ikke til å komme bort i fra at så godt som alle selvmordsbombere er muslimer.

 

Muslimer fortjener pepper for det de tror på (dersom de virkelig tror). Å tro at verden ble skapt på 6 dager av Allah, at evolusjon er tull osv, ja, det fortjener de pepper for. Ikke vold, ikke drap, ikke steining - men hard kritikk (pepper). Troende muslimer setter Koranen over alt, og ønsker naturlig nok verdensherredømme under Sharia.

Lenke til kommentar
Vel, "disse" folka er de som har fordommer, og at det var de man skulle lære en lekse. Så man kan ikke prate om et tema eller sette spm rundt noe så som dette her? For da er man fordomsfull? Ser ikke hva som er så farlig med denne tråden..

 

Aldri sagt at du ikke kan ta opp dette utenom å være fordomsfull, men uttalsene dine nå f.eks. vitner om fordomsfulle meninger, ja.

 

I og med at man hører "ALLAH ALLAH" i mange sammenhenger som ikke er så positive, så begynner folk automatisk og tenker Allah= negativt. Det er bare slik hoder fungerer, om man ikke har satt seg ned og utforsket koranen og hva Islam handler om osv. Man ser sinte muslimer brenne norske flagg og mye annet på nyhetene, slikt skaper sinne hos folk. Det er da muslimer burdte komme med motgift og bekrefte at dette ikke er mentaliteten til alle!

 

At folk ikke klarer å se lengere enn nesetippen sin og tro at disse menneskene utgjør den vanlige muslim er jo dems feil, muslimer kan igjen ikke ta ansvar for at mennesker ikke gidder sette seg inn i ting før de uttaler seg.

Jeg er helt enig i at det er urettferdig å brenne noens flagg, og det er fornærmende spesielt når det treffer deg og ditt land. MEN, tror du ikke det er fornærmende for de millioner av muslimer som ser disse karikaturtegningen av sin egen hellige profet i vestlige medier? Det er sånt som også skaper sinne, vet du. ;) Selvom jeg vil tillegge, jeg støtter ytringsfriheten 100%, selvfølgelig.

 

Vel, det er slik det har blitt. Takket være media og deres fokus på det negative,. Dette peprer hjerner med ideen om at de aller fleste muslimer er slik osv uten at jeg gidder å detaljere det ned. Såklart er det jo opp til folk og utdanne seg selv om noe de skal hate, man må jo vite alt om en ting om man skal hate den. Men det er ikke slik verden fungerer. Folk flest setter seg ikke ned og leser koranen, de hører heller på nyhetene. Mye lettere.

 

Ja, men igjen er dette muslimer sin feil? For du får det til og høres sånn ut med ditt konstate mas om at de skal protestere mot alt som er.

 

Har det vært slike aksjoner her i Norge f.eks? Jeg vil gjerne se linker på protestaksjoner som består av muslimske menn og kvinner som protesterer mot æresdrap, steining? Selvmordsbombing, terror som rammer ikke-muslimske mennesker osv..? Noen som vet om noen?

 

Islamsk Råd Norge f.eks. har flere ganger sagt at de tar sterk avstand fra terror, drap osv. Så du får det til og høres helt skrudd ut.

Lenke til kommentar
Så lenge en person forblir fredelig og uskyldig, er personen nettopp det: Fredelig og uskyldig, og trenger ikke bevise noe som helst. Ikke alle muslimer er innblanda i terror ...

 

Konkret:

Fordi islam i ekstreme former kan avle terrorister og fordi enkelte der av oppfatter muslimer som terrorsympatisører, må den fredelige muslim bevise sin uskyld og avsky mot terror aktivt?

 

 

For øvrig:

Jeg føler ingen trang for å unnskylde meg for noe jeg ikke er eller står for, fordi andre tror jeg er og gjør, da de har satt meg i deres nordmann-bås [1][2][3].

 

Islam i ekstreme former? På hvilken måte er fundamentalistene ekstreme? De er ekstreme i sin tro. De tror på det som står i Koranen, i motsetning til de fleste andre. Er dette å være ekstrem? Det er i hvert fall ikke mindre rasjonelt enn å velge ut de versene man liker, tro på disse, men ignorere resten.

 

Du later til å mene at moderate muslimer er uskyldige. Dette er på ingen måte sant, for moderate muslimer gjør verden tryggere for fundamentalistene. De presser på for at religion - tro på dogmer uten beviser - skal være noe man skal respektere. Religion skal ikke utsettes for kritikk på samme måte som for eksempel politikk. Denne holdningen er i dag svært utbredt også blant sekulære mennesker. Det bidrar til at vi ikke innser - eller tør innse - at Islam er hovedproblemet bak terror. Og vi vil ikke få gjort noe med problemet før vi tør å ta et oppgjør med Islam.

 

Danmark og er et land som har skjønt det. Feige Norge føyer seg for muslimene. Vi får mindre pepper nå, men feigheten vil straffe seg på lang sikt.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si 11. september noe grunnlag for å ha fordommer mot islam, da har man misforstått mye i så tilfelle.

 

Det er bare å bla litt i Koranen, så ser du lett at Islam slett ikke er fredens religion, som de selv så fint hevder. Det er bin Laden og co. som er ekte muslimer. Andre - såkalte moderate muslimer - er ikke å regne som muslimer i det hele tatt (all ære til dem), da de åpenbart ikke tror på skriftene.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si 11. september noe grunnlag for å ha fordommer mot islam, da har man misforstått mye i så tilfelle.

 

Det er bare å bla litt i Koranen, så ser du lett at Islam slett ikke er fredens religion, som de selv så fint hevder. Det er bin Laden og co. som er ekte muslimer. Andre - såkalte moderate muslimer - er ikke å regne som muslimer i det hele tatt, da de åpenbart ikke tror på skriftene.

 

Sitèr noe fra Koranen som høres mer ut som Osama bin Laden enn moderate muslimer? Tror nok mange muslimer ville blitt veldig fornærmet hvis de hadde lest det du skriver, fordi det er overhodet ikke sant. Mange muslimer lever et religionen sin, du tråkker dermed på ganske mange med å si noe sånt.

Lenke til kommentar
Islam i ekstreme former? På hvilken måte er fundamentalistene ekstreme? De er ekstreme i sin tro. De tror på det som står i Koranen, i motsetning til de fleste andre. Er dette å være ekstrem? Det er i hvert fall ikke mindre rasjonelt enn å velge ut de versene man liker, tro på disse, men ignorere resten.

 

Du later til å mene at moderate muslimer er uskyldige. Dette er på ingen måte sant, for moderate muslimer gjør verden tryggere for fundamentalistene. De presser på for at religion - tro på dogmer uten beviser - skal være noe man skal respektere. Religion skal ikke utsettes for kritikk på samme måte som for eksempel politikk. Denne holdningen er i dag svært utbredt også blant sekulære mennesker. Det bidrar til at vi ikke innser - eller tør innse - at Islam er hovedproblemet bak terror. Og vi vil ikke få gjort noe med problemet før vi tør å ta et oppgjør med Islam.

 

Danmark og er et land som har skjønt det. Feige Norge føyer seg for muslimene. Vi får mindre pepper nå, men feigheten vil straffe seg på lang sikt.

 

Så mange fine ord ... men dette gjelder jo alle religioner, ikke bare for islam!

Generalisering er en skummel ting!

Lenke til kommentar
I og med at man hører "ALLAH ALLAH" i mange sammenhenger som ikke er så positive, så begynner folk automatisk og tenker Allah= negativt. Det er bare slik hoder fungerer, om man ikke har satt seg ned og utforsket koranen og hva Islam handler om osv.

 

Hvis folk faktisk setter seg ned og studerer Koranen, vil de neppe sitte igjen med et bedre inntrykk av denne Allah.

Lenke til kommentar
I og med at man hører "ALLAH ALLAH" i mange sammenhenger som ikke er så positive, så begynner folk automatisk og tenker Allah= negativt. Det er bare slik hoder fungerer, om man ikke har satt seg ned og utforsket koranen og hva Islam handler om osv.

 

Hvis folk faktisk setter seg ned og studerer Koranen, vil de neppe sitte igjen med et bedre inntrykk av denne Allah.

 

Virker ikke som du har lest den heller, og personlig sitter jeg ikke igjen med et godt bilde av kunnskapen til denne "isbit".

Lenke til kommentar
At folk ikke klarer å se lengere enn nesetippen sin og tro at disse menneskene utgjør den vanlige muslim er jo dems feil, muslimer kan igjen ikke ta ansvar for at mennesker ikke gidder sette seg inn i ting før de uttaler seg.

Jeg er helt enig i at det er urettferdig å brenne noens flagg, og det er fornærmende spesielt når det treffer deg og ditt land. MEN, tror du ikke det er fornærmende for de millioner av muslimer som ser disse karikaturtegningen av sin egen hellige profet i vestlige medier? Det er sånt som også skaper sinne, vet du. ;) Selvom jeg vil tillegge, jeg støtter ytringsfriheten 100%, selvfølgelig.

 

Islamsk Råd Norge f.eks. har flere ganger sagt at de tar sterk avstand fra terror, drap osv. Så du får det til og høres helt skrudd ut.

 

Få - om noen - tror at de fleste muslimer er selvmordsbombere, eller støtter terrorister. Likevel er det klart at så godt som alle selvmordsbombere - og de fleste terrorister i verden i dag, er muslimer. Hva er da en mer åpenbar konklusjon enn at det er noe galt med religionen deres? Se hvordan mange av dem oppfører seg! De kommer fra krigsherjede land, og forventer av vi retter oss etter dem! "Fjern den grisen fra barnehageveggen", "gi meg et alternativ til gris i militæret!", "slutt å trykke tegninger av muhammed i avisene deres!", "La muslimer gjøre opp seg imellom med Sharia!" (England)...Jo visst faen er de fleste såkalte muslimer hyggelige folk, men det betyr ikke at man ikke kan kritisere religionen deres.

 

Selv synes jeg de skal få brenne så mange norske flagg de vil. Mye bedre enn at de sprenger seg i lufta. At de er villige til å drepe fordi noen tegner profeten deres, vitner om at de lider av ekstreme vrangforestillinger.

 

Til opplysning kan jeg nevne at lederen av Islamsk Råd ikke vil ta avstand fra dødsstraff for homofile. Ikke rent få muslimer på islam.no ønsker også at homofile skal få dødsstraff. Islam er en uting.

Lenke til kommentar
Sitèr noe fra Koranen som høres mer ut som Osama bin Laden enn moderate muslimer? Tror nok mange muslimer ville blitt veldig fornærmet hvis de hadde lest det du skriver, fordi det er overhodet ikke sant. Mange muslimer lever et religionen sin, du tråkker dermed på ganske mange med å si noe sånt.

 

Standard innvending fra en som antar at motstanderen ikke har - og aldri kommer til å lese noe av Koranen. Sorry mac, men her har du å gjøre med en som vet litt om hva som står i den grufulle boka. Forklar meg gjerne hvordan du fortsatt kan hevde at Islam er fredens religion etter å ha lest disse versene:

 

 

 

9:111-”Allah has purchased from the believers their selves and possessions, and for them is paradise. They fight in the way of Allah, slay, and are slain.”

 

9:123-”Believers, fight the unbelievers who are near you. Let them find firmness in you. Know that Allah is with those who are cautious.”

 

47:4-”Therefore, when you meet the unbelievers smite their necks, then, when you have killed many of them, tie the bonds…. As for those who are killed in the Way of Allah, he will not let their works to go astray.”

 

47:8-”But the unbelievers shall be the destroyed losers. He will bring their deeds to nothing.”

 

47:20-”The believers ask: ‘has a chapter been sent down? ‘ but when a clear chapter is sent down and fighting is mentioned in it, you see those in whose hearts is sickness looking towards you as one who swoons at death.”

 

48:28-29-”It is he who has sent his messenger with guidance and the religion of truth, so that he exalts it above all other religions. Allah is the sufficient witness. Muhammad is the messenger of Allah. Those who are with him are harsh against the unbelievers but merciful to one another.”

 

59:2-3-”It was he who expelled the unbelievers among the people of the book from their homes into the first exile. You did not think that they would go out, and they thought their fortresses would protect them from Allah. But Allah came upon them from where they did not expect, casting terror into their hearts that their homes were destroyed by their own hands as well as by the hands of the believers. Therefore, take heed you that have eyes. Had it been that Allah had not decreed that they should be dispersed, he would have surely punished them in this world. and in the everlasting life the punishment of the fire awaits them….”

 

60:1-3-”O you who believe, you shall not befriend My enemies and your enemies, extending love and friendship to them, when they have disbelieved in the truth that has come to you. They persecute the messenger, and you, just because you believe in Allah, your Lord. If you mobilize to struggle in My cause, seeking My blessings, how can you secretly love them? I am fully aware of everything you conceal, and everything you declare. Those among you who do this have indeed strayed off the right path…. They want you to disbelieve. Your relatives and children can never help you. On the Day of Resurrection, He will judge among you. Allah is Seer of everything you do.”

 

61:9-”He has sent His messenger with the guidance and the true religion, and will make it dominate all religions, in spite of the idol worshipers.”

 

98:6-”The unbelievers among the People of the Book and the idolaters shall be for ever in the fire of gehenna (hell). They are the worst of all creatures.”

 

111:1-5-”In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful perish the hands of abilahab, and perish he! His wealth will not suffice him, neither what he has gained; he shall roast at a flaming fire, and his wife, laden with firewood shall have a rope of palmfiber around her neck!”

 

Her kan du lese hele Koranen: http://www.parsquran.com/eng/book/ . Ikke kom og si at det overhodet ikke er sant at Koranen er voldelig, når du tydeligvis aldri har lest den selv.

 

Jeg tråkker ikke på muslimer, jeg tråkker på religionen deres. Om de da føler seg tråkket på, så driter vel jeg i det! Det er deres eget problem at de føler seg tråkket på. Skal ikke jeg få lov til å kritisere galskapen bare fordi den er viktig for mange mennesker? Kan ikke samme logikk brukes om nazismen? Nazismen er viktig for nazistene, så la oss ikke kritisere den! De fleste nazister går tross alt ikke rundt og dreper jøder. Lol.

Endret av isbit
Lenke til kommentar

Dere kan lese Koranen på norsk på islam.no. For eksempel:

 

2:89

Guds forbannelse hviler over de vantro!

 

2:191

Drep dem hvor dere påtreffer dem, og driv dem ut fra det sted (Mekka) som de har drevet dere ut fra. For prøvelser for troen og forfølgelse er verre enn drap.

 

2:193

Bekjemp dem til det ikke lenger finnes prøvelser for troen, og forfølgelse, og religionen tilhører Gud.

 

3:10

De vantro kan ikke verge seg mot Gud ved sin rikdom og sine barn.

 

3:19

For den som fornekter Guds ord er Gud rask til å avregne.

 

3:28

De som tror, må ikke slutte seg til vantro fremfor troende. De som gjør dette, hører slett ikke Gud til, med mindre de er presset av dem. Gud advarer dere mot Ham selv! Hos Ham er reisen slutt.»

 

3:110

Dere er det beste folk som er sendt ut til menneskene. Dere forordner det som rett er, og forbyr det urette, og tror på Gud. Om skriftens folk hadde trodd, hadde det vært bedre for dem. Noen av dem tror, men de fleste av dem er ugudelige.

 

3:151

Vi skal kaste skrekk i vantros hjerter, fordi de setter ved Guds side noe Han aldri har gitt autoritet. Deres herberge blir Ilden! Bedrøvelig er illgjerningsmennenes herberge.

 

Nå ble det stille, ja! Du skjønner kanskje at det er du som ikke kan nok om Koranen?

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Sitèr noe fra Koranen som høres mer ut som Osama bin Laden enn moderate muslimer? Tror nok mange muslimer ville blitt veldig fornærmet hvis de hadde lest det du skriver, fordi det er overhodet ikke sant. Mange muslimer lever et religionen sin, du tråkker dermed på ganske mange med å si noe sånt.

 

Standard innvending fra en som antar at motstanderen ikke har - og aldri kommer til å lese noe av Koranen. Sorry mac, men her har du å gjøre med en som vet litt om hva som står i den grufulle boka. Forklar meg gjerne hvordan du fortsatt kan hevde at Islam er fredens religion etter å ha lest disse versene:

 

2:89-”Therefore, the curse of Allah is upon the unbelievers!”

 

2:97-”Whoever is an enemy to Allah and His angels and messengers, to Gabriel and Michael, lo! Allah is an enemy of the unbelievers.”

 

2:191-”Kill them (unbelievers) wherever you find them. Drive them out of the places from which they drove you, for persecution is worse than slaughter…. Such is the reward of those who reject faith.”

 

2:193-”Fight against them (unbelievers) until there is no dissension, and the religion is for Allah.”

 

2:218-”But those who believe and those who migrate and struggle in the way of Allah, those, have hope of the mercy of Allah.”

 

3:10-”Those who disbelieve, neither their riches nor their children shall save them from Allah. They shall become the fuel of the fire.”

 

3:19-”The only true faith in God’s sight is Islam. Those to whom the book was given disagreed among themselves only after knowledge had been given to them, being insolent among themselves. He who disbelieves the verses of Allah indeed Allah is swift in reckoning.”

 

3:28-”The believers should not take the unbelievers as friends or helpers in preference to the believers. He who does this does not belong to Allah in anything, unless you have a fear of them.”

 

3:110-”You are the best nation ever to be brought forth for people. You order honor and forbid dishonor, and you believe in Allah. Had the people of the book believed, it would have surely been better for them. Some of them are believers, but most of them are evildoers.”

 

3:151-”We will throw terror into the hearts of those who disbelieve.”

 

4:76-”And those who believe fight in the way of Allah, but those who disbelieve fight in cause of evil. therefore, fight against those guided by Satan.”

 

4:89-”"Seize them and slay them wherever ye find them; and in any case take no friends or helpers from their ranks.”

 

4:95-”Those of the believers who sit still…are not on an equality with those who strive in the way of Allah with their wealth and lives. Allah hath conferred on those who strive with their wealth and lives a rank above te sedentary. Unto each Allah hath promised good, but He hath bestowed on those who strive a great reward above the sedentary.”

 

4:101-”"For the unbelievers are to you open enemies.”

 

5:12-16-”Allah made a covenant with the children of Israel…. But because they broke their covenant, we cursed them and hardened their hearts. They changed the words from their places and have forgotten a portion of what they were reminded…. With those who called themselves Christians, we made a covenant, but they have forgotten much of what they were reminded. Therefore, we stirred among them enmity and hatred till the day of resurrection.”

 

5:51-”O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them in friendship is of them. Verily Allah guideth not a people unjust.”

 

5:64-”They [the Jews] are cursed for what they said!… As often as they light a fire for war, Allah extinguishes it. Their effort is for corruption in the land, and Allah loveth not corrupters.”

 

7:4-”How many a village have we laid in ruin! In the night our might fell upon it, or at midday when they were drowsy.”

 

8:12, 14-”I shall cast terror into the hearts of the unbelievers. Strike them above the necks, smite their finger tips…. the punishment of the fire is for the unbelievers.”

 

8:39-”Fight them (unbelievers) until persecution is no more and the religion of Allah reigns supreme.”

 

8:59-60-”Do not suppose that the unbelievers have outstripped Allah. They cannot frustrate me. Against them make ready your strength to the utmost power, including steeds of war, so that you strike terror into the enemies of allah and your enemy, and others besides them whom you do not know but Allah does.”

 

8:65-”O Prophet, urge the believers to fight. If there are twenty patient men among you, you shall overcome two hundred, and if there are a hundred, they shall overcome a thousand unbelievers, for they are a nation who do not understand.”

 

8:74-”Those who believe and migrated from their homes and fought for the Way of Allah, and those who have sheltered them and helped them they are truly the believers.”

 

9:1, 3, 5-”For four months you shall journey freely in the land. but know that you shall not render Allah incapable, and that Allah will humiliate the unbelievers…. And give glad tidings to the unbelievers of a painful punishment…. When the sacred months are over, slay the idolaters wherever you find them. Take them and confine them, then lie in ambush everywhere for them.”

 

9:14-”Fight them (unbelievers), Allah will punish them with your hands and degrade them. He will grant you victory over them and heal the chests of a believing nation.”

 

9:19-”Do you consider giving drink to the pilgrims and inhabiting the sacred mosque is the same as one who believes in Allah and the last day, and struggles in the Way of Allah? These are not held equal by Allah. Allah does not guide the harmdoers. Those who believe, and migrated, and struggle in the Way of Allah with their wealth and their persons are greater in rank with Allah.”

 

9:26-”Then, Allah caused his tranquility (sechina) to descend upon his messenger and the believers; he sent legions you did not see and sternly punished the unbelievers. Such is the recompense of the unbelievers.”

 

9:29-”Fight those who neither believe in Allah nor the last day, who do not forbid what Allah and his messenger have forbidden, and do not embrace the religion of the truth, being among those who have been given the book (Bible and the Torah), until they pay tribute out of hand and have been humiliated (or feel themselves subdued).”

 

9:30-”The Jews say Ezra is the son of Allah, while the Christians (who follow Paul) say the messiah is the son of Allah. such are their assertions, by which they imitate those who disbelieved before. Allah fights them! How perverted are they!”

 

9:33-”It is he who has sent forth his messenger with guidance and the religion of truth to uplift it above every religion, no matter how much the idolaters hate it.”

 

9:38-”Believers, why is it that when it is said to you: ‘march in the way of Allah, ‘ you linger with heaviness in the land? Are you content with this life rather than the everlasting life? Yet the enjoyment of this life in (comparison to) the everlasting life is little. If you do not go forth, he will punish you with a painful punishment and replace you by another nation.”

 

9:41-”Whether lightly or heavily, march on and fight for the way of Allah, with your wealth and your persons. This will be best for you, if you but knew.”

 

9:44-”Those who believe in Allah and the last day will not ask your permission so that they may struggle with their wealth and their selves.”

 

9:49-”Hell shall encompass the unbelievers.”

 

9:73-”O Prophet, struggle with the unbelievers and the hypocrites and be harsh with them. Their abode is Hell, an evil refuge indeed.”

 

9:111-”Allah has purchased from the believers their selves and possessions, and for them is paradise. They fight in the way of Allah, slay, and are slain.”

 

9:123-”Believers, fight the unbelievers who are near you. Let them find firmness in you. Know that Allah is with those who are cautious.”

 

47:4-”Therefore, when you meet the unbelievers smite their necks, then, when you have killed many of them, tie the bonds…. As for those who are killed in the Way of Allah, he will not let their works to go astray.”

 

47:8-”But the unbelievers shall be the destroyed losers. He will bring their deeds to nothing.”

 

47:20-”The believers ask: ‘has a chapter been sent down? ‘ but when a clear chapter is sent down and fighting is mentioned in it, you see those in whose hearts is sickness looking towards you as one who swoons at death.”

 

48:28-29-”It is he who has sent his messenger with guidance and the religion of truth, so that he exalts it above all other religions. Allah is the sufficient witness. Muhammad is the messenger of Allah. Those who are with him are harsh against the unbelievers but merciful to one another.”

 

59:2-3-”It was he who expelled the unbelievers among the people of the book from their homes into the first exile. You did not think that they would go out, and they thought their fortresses would protect them from Allah. But Allah came upon them from where they did not expect, casting terror into their hearts that their homes were destroyed by their own hands as well as by the hands of the believers. Therefore, take heed you that have eyes. Had it been that Allah had not decreed that they should be dispersed, he would have surely punished them in this world. and in the everlasting life the punishment of the fire awaits them….”

 

60:1-3-”O you who believe, you shall not befriend My enemies and your enemies, extending love and friendship to them, when they have disbelieved in the truth that has come to you. They persecute the messenger, and you, just because you believe in Allah, your Lord. If you mobilize to struggle in My cause, seeking My blessings, how can you secretly love them? I am fully aware of everything you conceal, and everything you declare. Those among you who do this have indeed strayed off the right path…. They want you to disbelieve. Your relatives and children can never help you. On the Day of Resurrection, He will judge among you. Allah is Seer of everything you do.”

 

61:9-”He has sent His messenger with the guidance and the true religion, and will make it dominate all religions, in spite of the idol worshipers.”

 

98:6-”The unbelievers among the People of the Book and the idolaters shall be for ever in the fire of gehenna (hell). They are the worst of all creatures.”

 

111:1-5-”In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful perish the hands of abilahab, and perish he! His wealth will not suffice him, neither what he has gained; he shall roast at a flaming fire, and his wife, laden with firewood shall have a rope of palmfiber around her neck!”

 

Her kan du lese hele Koranen: http://www.parsquran.com/eng/book/ . Ikke kom og si at det overhodet ikke er sant at Koranen er voldelig, når du tydeligvis aldri har lest den selv.

 

Jeg tråkker ikke på muslimer, jeg tråkker på religionen deres. Om de da føler seg tråkket på, så driter vel jeg i det! Det er deres eget problem at de føler seg tråkket på. Skal ikke jeg få lov til å kritisere galskapen bare fordi den er viktig for mange mennesker? Kan ikke samme logikk brukes om nazismen? Nazismen er viktig for nazistene, så la oss ikke kritisere den! De fleste nazister går tross alt ikke rundt og dreper jøder. Lol.

 

Hva vet du om jeg aldri har lest? Værsåsnill ikke pålegg meg noe, da du ikke kjenner meg og ikke engang vet hvem jeg er.

 

Hvorfor kan jeg ikke komme å si at jeg Koranen ikke er voldelig? Jeg vet mange sammenhenger og ord i de tekstene du har sitert kan høres ganske voldelige ut, men definisjonen av dem er ganske annerledes. Husk at dette er gammelt, ganske gammelt.

Lenke til kommentar
Hva vet du om jeg aldri har lest?

 

Fordi, dersom du hadde lest Koranen ville du aldri påstått at det ikke er noe der som høres mer ut som Usama bin Laden enn en moderat muslim.

 

Hvorfor kan jeg ikke komme å si at Koranen ikke er voldelig?

 

Du må gjerne gjøre det, men hva er vitsen? Spesielt nå som du vet at Koranen inneholder mange fæle vers. Gi opp diskusjonen, det er ikke flaut. Det er langt mer latterlig å late som om det fortsatt ikke er noe galt med Islam.

 

Definisjonen av dem er ganske annerledes

 

Hva er definisjonen av dette?

 

"Drep de vantro"

 

Av og til kan toleranse være farlig.

 

4:76

De troende kjemper for Guds sak. De vantro kjemper for de falske guders sak. Bekjemp Satans venner! Sannelig, Satans strategi er svak!

 

4:89

De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for Guds sak! Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, og ta ingen av dem til venn eller hjelper,

 

4:95

De troende som sitter hjemme, unntatt er de uføre, og de som satser liv og eiendom for Guds sak, de er ikke like. Gud har gitt dem som satser liv og eiendom rang over hjemmesittere. Gud har lovet begge det gode, men Han har utmerket de stridende fremfor hjemmesitterne med en stor lønn,

 

4:101

Når dere farter omkring i landet, så er det ingen synd om dere korter ned bønnen, hvis dere frykter at de vantro kan plage dere. De vantro er en klar fiende for dere.

 

5:17

De er vantro som sier: «Gud er Kristus, Marias sønn.» Si: «Hvem kan vel utrette det ringeste mot Gud, om Han ønsket å tilintetgjøre Kristus, Marias sønn, hans mor, og alle som er på jorden?» Guds er herredømmet over himlene og på jord og alt som mellom dem er. Han skaper det Han vil! Gud evner alle ting!

 

Jada, det er så viktig at vi respekter Islam, atte! En fredens religion, sanne mine ord! Islam oppfordrer ikke til vold eller terror, islam bygger på likeverd og respekt!

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Få - om noen - tror at de fleste muslimer er selvmordsbombere, eller støtter terrorister. Likevel er det klart at så godt som alle selvmordsbombere - og de fleste terrorister i verden i dag, er muslimer. Hva er da en mer åpenbar konklusjon enn at det er noe galt med religionen deres? Se hvordan mange av dem oppfører seg! De kommer fra krigsherjede land, og forventer av vi retter oss etter dem! "Fjern den grisen fra barnehageveggen", "gi meg et alternativ til gris i militæret!", "slutt å trykke tegninger av muhammed i avisene deres!", "La muslimer gjøre opp seg imellom med Sharia!" (England)...Jo visst faen er de fleste såkalte muslimer hyggelige folk, men det betyr ikke at man ikke kan kritisere religionen deres.

 

Vi? Meg også da eller? For jeg har aldri opplevd at en muslim har krevd at jeg skal leve etter han/henne.

Selvfølgelig skal man kritisere det man er kritisk til, men å bomme så fundamentalt samtidig passer vel ikke?

 

Selv synes jeg de skal få brenne så mange norske flagg de vil. Mye bedre enn at de sprenger seg i lufta. At de er villige til å drepe fordi noen tegner profeten deres, vitner om at de lider av ekstreme vrangforestillinger.

 

Hvem er villige til å drepe pga. karikaturtegningene?

 

 

Til opplysning kan jeg nevne at lederen av Islamsk Råd ikke vil ta avstand fra dødsstraff for homofile. Ikke rent få muslimer på islam.no ønsker også at homofile skal få dødsstraff. Islam er en uting.

 

Der er jeg helt enig med deg. Islam trenger å skjerpe seg når det kommer til homoseksualitet. Dødsstraff for homofili i 2008 er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Fordi, dersom du hadde lest Koranen ville du aldri påstått at det ikke er noe der som høres mer ut som Usama bin Laden enn en moderat muslim.

 

Jo, det ville jeg, og det gjør jeg.

 

Du må gjerne gjøre det, men hva er vitsen? Spesielt nå som du vet at Koranen inneholder mange fæle vers. Gi opp diskusjonen, det er ikke flaut. Det er langt mer latterlig å late som om det fortsatt ikke er noe galt med Islam.

 

Skjerp deg! Værsåsnill, det der kan du bare drite i. Bare fordi du ikke tåler at folk er uenige med deg betyr ikke at du trenger å komme med den slags hersketeknikker.

 

Hva er definisjonen av dette?

 

"Drep de vantro"

 

Mange ord som betydde ting den gang, betyr ikke det samme i dag. Det er ganske lett med både Bibelen og Koranen å anta ting.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er veldig enig med Melisma.

 

Hvorfor viser ikke muslimer i Norge at de er uenige i de forferdelige handlingene muslimer verden over bedriver? Ja, det er akkurat det jeg sier, muslimer verden over begår grusomheter hver eneste dag. Dette gjelder altså normale muslimer. Muslimer i Norge, sender sine barn til koranskoler i hjemlandet fremfor å la dem gå på skole her, de sender dem til hjemlandet for å maltraktere kjønnsorganene deres, de banker konene sine og undertrykker kvinner generelt - slik kunne jeg fortsatt i det uendelige. De gjør det med bakgrunn i religionen og troen! Det er altså helt vanlig for muslimer å holde på slik. I det norske samfunnet så er det slike handlinger straffbare, heldigvis. Muslimer jobber altså for at slike handlinger skal bli lov, også i Norge.

 

At folk her virkelig ønsker at det skal bli sånn her i Norge, det fatter jeg ikke.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal man kritisere det man er kritisk til, men å bomme så fundamentalt samtidig passer vel ikke?

 

Hvem er villige til å drepe pga. karikaturtegningene?

 

Islam trenger å skjerpe seg når det kommer til homoseksualitet. Dødsstraff for homofili i 2008 er helt forferdelig.

 

Hvor bommer jeg?

 

Bare i Nigeria ble flere titalls (om ikke hundretalls) av mennesker drept i opptøyene etter at en dansk avis trykte Muhammed! Tror du det samme ville skjedd i Norge om de hadde brent et norsk flagg?

 

Selvfølgelig er det det. De trenger også å skjerpe seg på en rekke andre områder. Men det vil ikke skje med mindre Koranen omskrives. Og hva er vitsen med å omskrive en bok Allah har skrevet? Det er nemlig dette muslimene tror: at Allah har skrevet Koranen.

 

5:51

Dere som tror, slutt dere ikke til jøder og kristne! De henger sammen. Den som slutter seg til dem, blir en av dem. Gud leder ikke urettferdige!

 

8:12

Og Herren inspirerte englene: «Jeg er med dere! La de troende holde stand! I de vantros hjerter vil Jeg kaste skrekk! Gi dem et slag over nakken, og slå dem over deres fingre!»

 

8:14

Ildens straff venter de vantro.

 

8:65

Hør profet! Anspor de troende til kamp! Finnes det tyve standhaftige blant dere, vil de vinne over to hundre! Er det hundre blant dere, vil de overvinne tusen av de vantro! For de er folk som intet forstår!

 

Hva slags kamp tror du det er snakk om? Ludo?

Endret av isbit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...