Gå til innhold

Er det noe rart at mange har fordommer mot muslimer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å dempe situasjonen, så kunne de her til lands f.eks gjort noe for å vinne litt respekt igjen ja, også får de i Sverige gjøre sitt, de i Danmark sitt osv.. Jeg bare lurer på hvorfor de ikke vil kjempe for seg selv jeg, for jo mer tyste de er, jo mer tror folk at de samtykker. Tror nå jeg da.

 

 

Skjønner??

Lenke til kommentar

Melisma:

 

Du mener at "de som tier, de samtykker".

 

Hva med: "De som samtykker om at alle muslimer støtter terrorisme inntil det motsatte er (be)vist, tier om sitt eget mellommenneskelige ansvar"?

 

Dvs. hvorfor skal ikke forhåndsdømmelse, ukristisk båssetting og kjemming angripes?

For muslimene - dem - er ikke en stor, sammenhengende masse av kjøtt og bein, men en hel del individer som faller inn under en fellesbetegnelse. På tide å behandle dem ( :p ) som nettopp det?

Lenke til kommentar
Hvem er det som skal representere muslimene når du avfeier Islamsk råd som representanter for muslimene.

 

De representerer tross alt de forskjellige moskene i landet såvidt jeg vet.

 

 

Du skjønner ikke hva jeg mener.. Jeg mener at det blir mer realistisk og ekte om individene går ut selv for å markere seg, ved en folkemarsj f.eks. At de gjør noe stort ut av det, ikke bare at en eller annen muslim sitter på debatt og sier "ja, det muslimske rådet tar avstand fra det" Det hjelper ikke så veldig mye så vidt jeg har skjønt.

 

jmk: Jo, jeg synes absolutt at de som ikke har fordommer mot muslimer osv kan gå ut og markerer dette også. Det kan skape et godt fellesskap. Skape samhold osv.

 

Men nå var mitt opprinnelige spørsmål at hvorfor gjør ikke muslimene noe for å bekjempe ryktet sitt, de må jo tross alt gjennom hardt vær ganske ofte.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvem er det som skal representere muslimene når du avfeier Islamsk råd som representanter for muslimene.

 

De representerer tross alt de forskjellige moskene i landet såvidt jeg vet.

 

Islamsk råd V/Basim Ghoslan heveder å representere muslimer i Norge.

Fikk et flere sider lang brev fra de om positive ting ved islam.

Noe negativt vil de ikke høre snakk om, svarer heller ikke på henvendelser fra ikke muslimer.

Lenke til kommentar
Når en selvmordsbomber blåser seg sjøl og mange andre uskyldige med seg i lufta, hører vi da fra mange andre muslimer som roper høyt at "Dette støtter vi ikke" ? Nei, jeg får inntrykk av de er så stille som små mus, og jeg har den i meg at den som tier, samtykker..

 

Så er det noe rart i at muslimer blir ett forhatt folkeslag?

 

"Det er et sikkert faktum at ikke alle muslimer er terrorister, men det er like sikkert, og ekstremt smertefullt, at nesten alle terrorister er muslimer"

 

 

Jeg vet ikke helt, kan hende jeg har gått glipp av store demonstrasjoner eller bevegelser der muslimer kommer sammen og sier at dette er uakseptabel oppførsel..?

 

Har du tenkt over hvor mange uskyldige muslimer vi ''vesten'' har drept?

Hvor er demonstrasjonene og hvorfor ser du ikke den siden av saken?

Kanskje det er en grunn til at vi ikke er så populære i deres syn.

Både muslimer kan ha ekstreme meninger, men det har vesten eller vi er ikke bedre. Så den ene siden trenger forsåvidt være bedre enn den andre.

Lenke til kommentar

Det ER en grunn til at verden i dag har et omfattende problem med muslimske selvmordsbombere. Det er ingen tilfeldighet at de aller fleste selvmordsbombere er muslimer. Man trenger ikke være rasist for å se dette. Å kritisere religiøse er ikke det samme som å være rasist. Rasisme er rasefavorisering. Fornuftige mennesker kritiserer islamer for det de tror - ikke for hudfargen deres.

Lenke til kommentar

The_free_Man: Ja, det er ugress på begge siden av gjerdet, og det hadde ikke tatt meg fem sekunder engang før jeg hadde stilt opp i en folkemarsj til fordel for muslimers frihet til å leve uten disse urettferdige fordommene mot seg. Men det er kun om de hadde hatt svære plakater som viser at de ikke støtter all den volden og ugjerningene.

 

Men det er ikke til å stikke under en stol at muslimer er hardere ramma enn noen andre her i verden blandt ikke-muslimer. Derfor er jeg så overraska over at noen ikke tar tak i forommene og snakker høyt om at de ikke støtter dette. Det virker så vagt og diffust, skulle bare ønske de kunne være litt mer åpenlyse i mangel av bedre ord.

 

Muslimene burdte slåss for ryktet sitt, ellers får man jo ett inntrykk av at de støtter opp imot det.

 

 

Det har jo forsåvidt vært en del demonstrasjoner mot krigen i Irak hvor så mange uskyldige muslimer rammes..

 

 

Noen her som klarer å finne en protestaksjon bestående av muslimske menn som protsterer imot æresdrap? Kan være hvor som helst i verden forresten.. Mulig det er jeg som er for trøtt til å klare å finne det..

 

Jeg fant en ihvertfall, ser ut for meg som at flertallet er kvinnfolk men.. Stop Honour killings

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Muslimer får pepper fordi de fortjener det. Ingen røyk uten ild. Er bare å tenke logikk.

 

Fantastisk logikk, jødene fikk også pepper fordi de fortjente det ikke sant? "Ingen røyk uten ild", det er logikk vettu.

 

Hvordan er det med deg Melisma, gått i tog mot:

 

- Svindel

- Drap

- Voldtekt

- Ran

- Korrupsjon

- Tyveri

- Underslag

- Kidnapping

- Okkupasjon

- Rasisme

- Vold

 

 

Hvis ikke så er det jo tydelig at du støtter allt sammen.

Lenke til kommentar
Det ER en grunn til at verden i dag har et omfattende problem med muslimske selvmordsbombere. Det er ingen tilfeldighet at de aller fleste selvmordsbombere er muslimer.

Utdyp gjerne dette, og forklar hvilken sammenheng dette har med at det forventes at uskyldige muslimer skal aktivt vise at de ikke er terrorsympatisører.

 

Muslimer får pepper fordi de fortjener det. Ingen røyk uten ild. Er bare å tenke logikk.

Hvorfor fortjener muslimer 'pepper'? Er røyken din terrorisme, og all verdens muslimer ild? Mener du at alle muslimer sympatiserer med terrorister?

Lenke til kommentar

Har vært i protestaksjoner og fakkeltog imot rasisme, vold etc.

 

Nå er det ikke slik at jeg ber at muslimene skal ta ansvar for å motbevise alle kriminelle handlinger som går an å begå her i verden heller! Det er de sentrale ugjerningene som man gang på gang ser at muslimer er innblanda i. Bare skjønner ikke hvorfor de ikke vil gjøre et forsøk engang på å motbevise fordommene. Hadde det vært slike sentrale fordommer mot nordmenn f.eks så hadde nok mange nordmenn møtt opp på flekken for å ta avstand fra det.

Lenke til kommentar
Har vært i protestaksjoner og fakkeltog imot rasisme, vold etc.

 

Nå er det ikke slik at jeg ber at muslimene skal ta ansvar for å motbevise alle kriminelle handlinger som går an å begå her i verden heller! Det er de sentrale ugjerningene som man gang på gang ser at muslimer er innblanda i. Bare skjønner ikke hvorfor de ikke vil gjøre et forsøk engang på å motbevise fordommene. Hadde det vært slike sentrale fordommer mot nordmenn f.eks så hadde nok mange nordmenn møtt opp på flekken for å ta avstand fra det.

At det ville lette litt på fordomstrykket er jeg enig med deg i, jeg merker at mangel har nettopp ganske heftige fordommer, men jeg mener at ansvaret ligger hos de som faktisk har fordommene og at det er deres verdensbilde man bør gjøre noe med: Nyanseres, og bli innført i konseptet "individ".

Men ellers, hvorfor skulle uskyldige muslimer måtte bevise at de er i mot terror? Må de kompensere for at andre ikke ser lenger en sin egen nesetipp?; at folk er nærsynte, får stå på deres egen regning, ikke muslimenes. Så lenge en person forblir fredelig og uskyldig, er personen nettopp det: Fredelig og uskyldig, og trenger ikke bevise noe som helst. Ikke alle muslimer er innblanda i terror ...

 

Konkret:

Fordi islam i ekstreme former kan avle terrorister og fordi enkelte der av oppfatter muslimer som terrorsympatisører, må den fredelige muslim bevise sin uskyld og avsky mot terror aktivt?

 

 

For øvrig:

Jeg føler ingen trang for å unnskylde meg for noe jeg ikke er eller står for, fordi andre tror jeg er og gjør, da de har satt meg i deres nordmann-bås [1][2][3].

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme holdningen før, men nå har jeg hørt så mye dritt av folk som hater muslimer så tenkte kanskje det var lurt å lære disse folka en lekse. Noen ganger må man faktisk bevise seg, ja det er urettferdig, men sånn er verden. For at ting skal bli litt bedre så må man ta initiativ selv i denne saken fordi det florerer fordommer som bare blir mer og mer hatefulle.

 

 

Jeg tror nok at i og med muslimer leser samme bok, og at kulturen har en slik mørk side som den har som noen velger å misbruke, så kan det hende at folk har inntrykk av at de fleste deler samme mentalitet. Tror det er der problemet ligger. Akkurat som med andre religioner også, men islam har vært i fokus i mange år nå, det er stadig ting som skjer som får fordommene til å blomstre.

 

Vi blir jo berørt av dette alle sammen, vi har jo aldri blitt ransaket slik vi blir nå før vi skal inn i et fly, før etter 11 september skjedde.

 

 

Nei, jeg tror at en skikkelig marsj der de er tydelige ville lettet på trykket hos fler.. Eller nei, ikek bare en marsj kanskje men flere.. slik at de blir synlige. Eller gjøre noe annet som sender ut budskapet.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg hadde samme holdningen før, men nå har jeg hørt så mye dritt av folk som hater muslimer så tenkte kanskje det var lurt å lære disse folka en lekse. Noen ganger må man faktisk bevise seg, ja det er urettferdig, men sånn er verden. For at ting skal bli litt bedre så må man ta initiativ selv i denne saken fordi det florerer fordommer som bare blir mer og mer hatefulle.

 

Hvem er egentlig "disse" folka? Håper ikke du mener alle muslimer, da må jeg si du er ganske så fordomsfull. Du snakker om hatefulle fordommer, men du ser jo selv at du er flink til å skape de selv med en sånn tråd?

 

 

Jeg tror nok at i og med muslimer leser samme bok, og at kulturen har en slik mørk side som den har som noen velger å misbruke, så kan det hende at folk har inntrykk av at de fleste deler samme mentalitet. Tror det er der problemet ligger. Akkurat som med andre religioner også, men islam har vært i fokus i mange år nå, det er stadig ting som skjer som får fordommene til å blomstre.

 

Jeg er helt enig, det er veldig synd at noen får alle kreditt for noe som egentlig ikke religionen handler om i det hele tatt.

 

Vi blir jo berørt av dette alle sammen, vi har jo aldri blitt ransaket slik vi blir nå før vi skal inn i et fly, før etter 11 september skjedde.

 

Jeg vil ikke si 11. september noe grunnlag for å ha fordommer mot islam, da har man misforstått mye i så tilfelle.

 

Nei, jeg tror at en skikkelig marsj der de er tydelige ville lettet på trykket hos fler.. Eller nei, ikek bare en marsj kanskje men flere.. slik at de blir synlige. Eller gjøre noe annet som sender ut budskapet.

 

Men det har jo allerede vært flere ganger, du kan jo ikke kreve at alle muslimer skal stå opp mot noen få mennesker som er grusomme? Mange muslimer jeg har snakket med mener ikke at sånne mennesker som Osama bin Laden og andre har rett til å kalle seg ekte muslimer lenger, etter all den jævelskapen sånne som bin Laden har skapt.

Lenke til kommentar

 

 

Han snakker til muslimene sier han. Hva mener du, "siden jeg ikke tar avstand fra det?" Selvfølgelig tar jeg avstand fra det, men det er muslimene som er under lupen når det gjelder dette, og da må de jo reise seg opp og si det tydelig.

 

Jeg tror at et ordentlig pr. stunt fra muslimske kvinner og menn etc. hadde hjulpet dem. Det hadde dempet litt av uroa og fordommene.

Du kjenner tydeligvis ikke til Otto Jespersen, ikke virker det som om du fulgte med når du skulle lært om ironi og sarkasme på skolen. Igjen, hvorfor tror du Jespersen starter med å ramse opp terror og slikt, før han fortsetter med trygdesvindel, trippeldrap og alt mulig annet? Kan det være fordi poenget hans slett ikke er at alle muslimer må ta avstand fra det ekstremistiske muslimer gjør? Igjen, Jespersen snakker ikke til muslimene, selv om han sier det. Han snakker til deg, du som krever at muslimer skal ta avstand fra det alt mulig de ikke har noe som helst med.

Lenke til kommentar

Jeg fant heller ikke et manneprotesttog mot steining.

 

Fantastisk logikk, jødene fikk også pepper fordi de fortjente det ikke sant?

 

Det er nok en grunn til at jødene får gjennomgå hvert jævla århundre. De er dyktige på mange felt, men selvbildet deres er til å bli kvalm av. Guds utvalgte folk, resten skal brenne i Helvete! Æsj! Se på USA, det er ikke mange jøder der, men de styrer hele fuckings landet med hånda på Toraen! Og halve USAs statsbudsjett går jo med til å forsvare jødenes sandkasse i midtøsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...