glotón Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg holder på å lære meg litt om hvordan man lager gui i python. Som oppvarming lager jeg en svært enkel kalkulator. Etter å ha laget den ferdig søkte jeg litt rundt for å se hvordan andre har løst det samme problemet, og da fant jeg en konstruksjon som jeg ikke helt forstår; bind('<1>', my_func) Jeg limer inn en løkka hvor tallene fra 1-9 blir lagt inn i en frame: for item in range(1, 10): self.nums.append(Button(self.numsF, text=`item`,\ height=1, width=2, \ font=('', `self.font_size`, ''))) self.nums[-1].bind('<1>', self.buttonCB) self.nums[-1].grid(column=(item-1) % 3, row=(item-1)/3) self.othersF=Frame(self.root) self.others=[] Hva betyr egentlig bind('<1>' ...) ? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har ikke brukt TKinter, men vil tippe den binder et musklikk med en callback-funksjon. <1> står sannsynligvis for musklikk og self.buttonCB er callback-funksjonen som blir utført når du klikker. Et google-søk på tkinter og events vil sannsynligvis gi deg svarene du trenger Lenke til kommentar
glotón Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Aha, museklikk er det jo selvfølgelig Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå