Gå til innhold

Post din Bootchart

Anbefalte innlegg

Arch. Disken er et 4GB CF-kort. Har ikke optimalisert den noe videre, kjører helt standard kernel. Er veldig fornøyd med de 16 sekundene :)

Pent! Gleder meg til noen kommer med gode tider på SSD

Velkommen til forumet :w00t:

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget imponerende resultater på det CF kortet. Hvilken klasse er det/hva slags hastighet er oppgitt? 133X / 25MB/s eller noe sånt?

Og med tanke på det resultatet bør vi vel se under 10sek med 100MB/s SSD og en litt sprekere CPU (core2 på 3-4Ghz), tror dere ikke?

Lenke til kommentar
Pent! Gleder meg til noen kommer med gode tider på SSD

Velkommen til forumet :w00t:

Takker!

Meget imponerende resultater på det CF kortet. Hvilken klasse er det/hva slags hastighet er oppgitt? 133X / 25MB/s eller noe sånt?

Og med tanke på det resultatet bør vi vel se under 10sek med 100MB/s SSD og en litt sprekere CPU (core2 på 3-4Ghz), tror dere ikke?

CF-kortet er et Lexar CompactFlash Professional 300X UDMA 4GB, som er oppgitt til 45MB/s skrive- og lesehastighet. Målte det til 41MB/s lesehastighet for et par måneder siden, men nå viser arch merkelignok ~17MB/s lesehastighet (hdparm -t). Er strålende fornøyd med å kjøre den som OS-disk. Helt stille, veldig lite varmeutvikling, finfin responstid. Eneste er at 4GB kan bli litt lite til OS-et noen ganger.

Blir spennende å se hva SSD kan gjøre med hastigheten på maskinene våre. Ihvertfall når jeg har sett hva et enkelt lite CF-kort kan gjøre ;)

Lenke til kommentar
Noen gode tips om hvordan man kan korte ned litt på oppstartstiden, kjører Kubuntu :) (Vet vet, kjør arch, men jeg fikk det ikke ordentelig til så jeg venter til jeg får litt hjelp)
Har prøvd å samle noen i signaturen, nederst første side.

Glemte å poste min bootchart, her er'n for min laptop som kjører standard Ubuntu 32-bit, med KDE4 og masse tjenester. Eneste tweak er at jeg har satt CONCURRENCY til shell i /etc/init.d/rc (som sparte omlag fire sekunder).

post-22889-1217069605_thumb.png

Endret av Del
Lenke til kommentar
Her er min. Er helt noob, og tar gjerne imot tpis på ting som kan skjære ned boot-tiden.

Det står 45 sek, men fra jeg trykker på power til Maskinen har alt "på stell" tar det ca 2 min.

2 min til "alt på stell"...

Hva innebærer "alt på stell"? at du logger inn på boksen?

Og hvor lang tid går det fra du trykker på knappen til bootloader (GRUB/LILO) kommer opp? Det intervallet måler nemlig ikke bootchart.

Lenke til kommentar

Det går ca 15 sek fra jeg skrur den på til maskinen begynner å laste Mint.

Noe av det siste som maskinen avslutter oppstarten er å vise "start" knappen (sorry for windows-lingoen) Vi kan kalle den Elyssa knappen siden det er det det står på den.

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...