Smif Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Arch. Disken er et 4GB CF-kort. Har ikke optimalisert den noe videre, kjører helt standard kernel. Er veldig fornøyd med de 16 sekundene Pent! Gleder meg til noen kommer med gode tider på SSD Velkommen til forumet Endret 23. juli 2008 av Smif Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Meget imponerende resultater på det CF kortet. Hvilken klasse er det/hva slags hastighet er oppgitt? 133X / 25MB/s eller noe sånt? Og med tanke på det resultatet bør vi vel se under 10sek med 100MB/s SSD og en litt sprekere CPU (core2 på 3-4Ghz), tror dere ikke? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Noen gode tips om hvordan man kan korte ned litt på oppstartstiden, kjører Kubuntu (Vet vet, kjør arch, men jeg fikk det ikke ordentelig til så jeg venter til jeg får litt hjelp) Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Pent! Gleder meg til noen kommer med gode tider på SSD Velkommen til forumet Takker! Meget imponerende resultater på det CF kortet. Hvilken klasse er det/hva slags hastighet er oppgitt? 133X / 25MB/s eller noe sånt? Og med tanke på det resultatet bør vi vel se under 10sek med 100MB/s SSD og en litt sprekere CPU (core2 på 3-4Ghz), tror dere ikke? CF-kortet er et Lexar CompactFlash Professional 300X UDMA 4GB, som er oppgitt til 45MB/s skrive- og lesehastighet. Målte det til 41MB/s lesehastighet for et par måneder siden, men nå viser arch merkelignok ~17MB/s lesehastighet (hdparm -t). Er strålende fornøyd med å kjøre den som OS-disk. Helt stille, veldig lite varmeutvikling, finfin responstid. Eneste er at 4GB kan bli litt lite til OS-et noen ganger. Blir spennende å se hva SSD kan gjøre med hastigheten på maskinene våre. Ihvertfall når jeg har sett hva et enkelt lite CF-kort kan gjøre Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg får ikke rendra mitt. Sida er jo nede og jeg finner ikke bootchart-render.jar. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 17 sek her fra grub til gdm har lasta. Vanlig 7200 rpm HDD =) arch Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Fikk bare opp en feilmelding jeg eller noe... nice boot via det kortet da. 4GB er litt lite tough. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 4GB for root/boot er da helt greit om man velger en distro som ikke kommer med alt mulig man ikke trenger, og er litt konservativ på hvor mye man installerer. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Lurer på hva FreeRunnern klarer Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Noen gode tips om hvordan man kan korte ned litt på oppstartstiden, kjører Kubuntu (Vet vet, kjør arch, men jeg fikk det ikke ordentelig til så jeg venter til jeg får litt hjelp)Har prøvd å samle noen i signaturen, nederst første side. Glemte å poste min bootchart, her er'n for min laptop som kjører standard Ubuntu 32-bit, med KDE4 og masse tjenester. Eneste tweak er at jeg har satt CONCURRENCY til shell i /etc/init.d/rc (som sparte omlag fire sekunder). Endret 26. juli 2008 av Del Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Her er min. Er helt noob, og tar gjerne imot tpis på ting som kan skjære ned boot-tiden. Det står 45 sek, men fra jeg trykker på power til Maskinen har alt "på stell" tar det ca 2 min. Bruksområde finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...=986511&hl= Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Har lyst til å få posta boot charten til arch'en min Men må først få installert bootchart, samt få nett osv xD Endret 31. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Her er min. Er helt noob, og tar gjerne imot tpis på ting som kan skjære ned boot-tiden. Det står 45 sek, men fra jeg trykker på power til Maskinen har alt "på stell" tar det ca 2 min. 2 min til "alt på stell"... Hva innebærer "alt på stell"? at du logger inn på boksen? Og hvor lang tid går det fra du trykker på knappen til bootloader (GRUB/LILO) kommer opp? Det intervallet måler nemlig ikke bootchart. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) den måler jo heller ikke etter at X er starta Endret 31. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Det går ca 15 sek fra jeg skrur den på til maskinen begynner å laste Mint. Noe av det siste som maskinen avslutter oppstarten er å vise "start" knappen (sorry for windows-lingoen) Vi kan kalle den Elyssa knappen siden det er det det står på den. Endret 1. august 2008 av tha_lode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå