viiral Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) For å installere bootchart i Ubuntu, gjør følgene sudo apt-get install bootchart Så tar du å restarter pcn.. etter du har logga deg in, sjekk /var/log/bootchart Der ligger bootchart bildet. Min pc med "Ubuntu Hardy 8.04" brukte 25 sec uten noe form for optimalisering. Endret 5. juli 2008 av viiral Lenke til kommentar
atlef Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Her er min. Selv om det står dual core 5000+ er den klokket til 5600+ for å få kjørt minne på rett frekvens. atlef. Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Fedora 9, 50 s, har bare endret hva som starter ved boot Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er det en grunn til at Bootchart ikke lagra noen logg på serveren min? (Debian) Lenke til kommentar
viiral Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Tok å slo av boot splash, adda sån at profilen loader i boot fasen, å slo av 3 services .. kutta boot tia med 5 sec .. den er nå 20 sec. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Asus V2s med Hardy Ingen optimalisering, mye rot og fram og tilbake og oppgradering mellom distroer... (resten går så det suser med slim og xfce! ) Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Ubuntu Intrepid (8.10 alpha) LG A1 laptop 44 sekunder Endret 8. juli 2008 av CAT0 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Har ikke gjort noen optimaliseringer i oppstarten Endret 8. juli 2008 av WonderStivi Lenke til kommentar
Smif Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Intel q6600 med Ubuntu 8.04 Ingen opptimalisering her helle. Og slim + XFCE gjør at nesten alt er klart etter de 21 sek Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Skal poste min når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Arti greie dette. Må prøves. Nok en grunn til å installere Slamd64 12.1 på "morrice" når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Lovte å laste opp bootchart i går, men hadde ikke hjerte til å restarte den. Men skrudde den av over natta. Oppstarts tid: 34 sekunder Så her har vi den: Kan noen si meg grunnen til hvorfor den går så sakte? Skal se nærmere på den når jeg kommer meg på jobb EDIT: Så nettopp over de andre postene, jeg har dee smaleste lista eller er usikker på hva jeg skal skrive der. Endret 11. juli 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Kan noen si meg grunnen til hvorfor den går så sakte?Skal se nærmere på den når jeg kommer meg på jobb EDIT: Så nettopp over de andre postene, jeg har dee smaleste lista eller er usikker på hva jeg skal skrive der. Din er ikke smalere, den er lengere. Derfor ser den smalere ut Når det gjelder tida kan det ha noe med komponentene dine å gjøre også. Du kjprer en T2300 og jeg har q6600 @ 3,5 ghz og disken din ser ikke ut som den raskeste heler. Du har maksimalt 32MB/s, mens jeg har 61MB/s. 2,5" 5400rmp disk? Er selvsagt ikke riktig å sammenligne en laptop med en stasjonær pc da. Så hvis du heller ser på den andre grafen min, litt lenger opp, der har jeg en T7300 i laptoppen min, 24MB/s, og det gir 31sek Skal du sette verdensrekord eller noe i dette må du nok skaffe den noen gode SSD'er i raid med en bra nok cpu. Da skal det gå unna (evt. kjør en minimal arch-innstalasjon) Endret 11. juli 2008 av Smif Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 hehe veit at den er lengre, men der SER smalere ut hvis man ikke klikker på bildet Ja er ikke den kjappeste maskina nei, men så kjører jeg en del nisser også da. Har en maskin hjemme som booter opp på 20 sek gammel stasjonær (har kun stoppe klokka en gang på den) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ingen som har noe uber-tweaka saker å vise frem da? Hva klarer dere som kjører Arch + XCFE eller E17/Fluxbox for eksempel (hvis det er noen her )? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ingen som har noe uber-tweaka saker å vise frem da? Hva klarer dere som kjører Arch + XCFE eller E17/Fluxbox for eksempel (hvis det er noen her )? Jeg skal se om jeg rekker å legge ut grafen på arch boksen min litt seinere i dag Forresten har det ikke noe å si om man bruker flux/XFCE eller andre lettvektere, eller slim istedenfor gdm som login. Hjelper ikke på grafen altså, det hjelper veldig på den totale farten! Bootchart måler bare fram til X fyrer opp. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 En ikke akuratt optimalisert debian lekeserver.. Treg er den også -_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå