Gå til innhold

Brus som skulle ha blitt solgt i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trist at det er så få som selger Dr. Pepper nå om dagen, jeg finner dem nesten aldri. Eller så kan det kanskje sies på den måten at det er veldig få som liker det :p Damn...

Hmm. Selges da overalt her i Oslo. Kan ikke huske sist jeg var i en butikk som ikke hadde dr. pepper :D

Lenke til kommentar
Prisane for brus skulle vert det same i Norge som i England, I norge koster det ca 10-12 kr for ein liten brus og 15-18 kr for 1.5 l mens i England koster ein liten brus ca 50-60 pence (6-7 kr) mens stor (2 liter) for 90 pence - 1 pund (9-11 kr) mens 6 packer med brus koster ca 20 kr og 24 packer koster ca 40-50 kr :p

Da måtte kanskje lønna vert den samme også. Om jeg ikke husker feil er minstelønna

0-18år: 3.30 pund

18-22år: 4.45 pund

22+år: 5.35 pund

Lenke til kommentar
Trist at det er så få som selger Dr. Pepper nå om dagen, jeg finner dem nesten aldri. Eller så kan det kanskje sies på den måten at det er veldig få som liker det :p Damn...

Hmm. Selges da overalt her i Oslo. Kan ikke huske sist jeg var i en butikk som ikke hadde dr. pepper :D

Ingen på Rimi, Rema, Kiwi eller Prix (de nærmeste butikkene der jeg bor i Oslo). Må på Meny/Ultra/ICA for å finne det.

Lenke til kommentar
Ingen på Rimi, Rema, Kiwi eller Prix (de nærmeste butikkene der jeg bor i Oslo).

Enkelte rimi butikker fører det tror jeg. Enkelte rema også. Kiwi og prix har jeg ikke handlet hos på lenge :D

Datasmurf: Stemmer det. Ultra fører begge. Dr. Pepper er produsert i Europa så den koster ikke så mye, men sist jeg kjøpte mountain dew og cherry coke på ultra var det import fra USA (Han fyren i Stavanger som importerer) så det koster flesk.

Lenke til kommentar

Heh, kan jeg tenke meg.

Nå, om man bare fikk tak i Fanta Lemon igjen ...

Kan jo alltids bestille på nettet, men er så pes siden jeg helst bare vil ha halvliter flasker. I butikken :p

Sånn sett kunne jeg tenkte meg den mango-fanta world-saken fra i fjor også.

Og Hansa Chill, selv om det er øl :p

Lenke til kommentar

Da jeg var liten gutt hadde han egen butikk i Stavanger og drev med privatimport til butikken. Reiste bort til USA et par ganger i året, fyllte kontainere og importerte, så om man spurte pent kunne han som regel skaffe ting man ønsket. Så la han ned butikken og fokuserte kun på import Plutselig var det bare "mainstream" varer som ble importert. Gud hvor jeg savner moonpies.

Lenke til kommentar
Enkelte rimi butikker fører det tror jeg. Enkelte rema også. Kiwi og prix har jeg ikke handlet hos på lenge :D

Rimi på Lindeberg slutta ihverfall med Dr. Pepper for et par tre år siden.

Har aldri sett de på Rema på Furuset.

Ultra på Alna har derimot hatt det lenge. De importerte til og med Dr. Pepper før det ble "mainstream" i Norge. De hadde Mountain Dew og en del andre greier også.

Lenke til kommentar

Hmm ... Minner meg på at jeg savner RC Cola. Den var ikke like god som Coca-Cola, men i det minste bedre enn Pepsi.

Og Fluxsoda, ser den på noen butikker hist og her om sommeren, Berentsen fyrte av den under Gladmaten, det var k0z.

Dog, jeg var borti en blank versjon også, på Nord-Møre et sted ...

Lenke til kommentar
Ultra på Alna har derimot hatt det lenge. De importerte til og med Dr. Pepper før det ble "mainstream" i Norge.

Det var nok ikke de som importerte ;) Var nok Middelthon i Stavanger.

Forøvrig tror jeg at de fleste kjedene som fører Dr. Pepper har varen inne som "frivillig", det er derfor noen butikker i kjeden har det, og andre ikke.

Lenke til kommentar

Vi har Dr Pepper på Narvesen her i Nordfjordeid i Sogn og fjordane, men trur at det er importert pga det koster 20 kr for 1 liten flaske, vi har også Cherry coke og Dr Pepper på boks i mega, men dei koster 22-23 kr :( Så kjøper eg noko av dei så blir det Dr Pepper på narvesen for 20 kr (0.5 l) og Coca Cola Cherry på mega for 22 kr (0.33 l)

Lenke til kommentar

20 kr for 0.5 liter flaske er standard pris på Narvesen, det vil du betale for en helt vanlig Cola produsert i Norge. Siden det er 0.5 l flaske er det garantert ikke import fra USA. Finnes ikke halvliterflasker der. Så det er nok snakk om den helt vanlige Dr. Pepper som er distribuert av Ringnes (tror den er tappet i Storbritania), som koster akkurat det samme som alle andre mineralvannprodukter fra Ringnes.

Om boksene er import fra USA finner du lett ut. Da er teksten på engelsk, og Norsk varedeklarasjon er klistret på i etterkant. Det vil også stå importør. Og forøvrig boks importert fra USA er ikke 0.33 l, de er men 0.355 l

Lenke til kommentar

Vi har både Cherry Coke og Dr. Pepper her i Hof. Dr. Pepper fåes i en halvliter til 19,-, noe som ikke er så alt for dyrt. Cherry Coke derimot er importert fra USA og koster derfor 25,- for en 0,355l boks. :O

Og hvis du bor ikke så alt for langt unna Svinesund, kan du ja ta turen over grensa og innom Nordby-senteret og kjøpe Vanilla Coke for 10 SEK boksen :)

Lenke til kommentar
Cherry Coke, vanilla coke og Dr. Pepper kunne gjaerne blitt litt mer vanlig. :)

Jeg er så enig, så enig!

Samt alle sorter fanta, orangina blodappelsin, og en eller annen pærebrus de selger i sverige.

Og pepsi gold selfølgelig! Noe av det latterligste reklameforsøket jeg noen gang har vært borti.

Cherry coke er min favoritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...