hjemmepcfan Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg hadde 128 mb ram på datamaskinen og fant ut at det var litt for lite så jeg kjøpte 128 til men den var bare oppe i 192mb ram. Begge var av sdram. Jeg prøvde og bytte plasser på begge kortene men viste det samme Vet noen hva som kan være gale? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Sikker på at hovedkortet støtter 256mb ram da? Kanske det støtter max 192mb... Lenke til kommentar
_ak_ Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Test kun den ram brikken du kjøpte og se hvor mye du får da Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hvordan gikk det hjemmepcfan? Var det noe galt? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg opplevde noe av det samme når jeg ikke hadde en spesiell rekkefølge på rammen jeg har.. prøv alle kombinasjonene. Hadde også en 64MB brikke engang som ble satt feil vei i den ene DIMM plassen, etter det var det 32MB ram brikke.. Lenke til kommentar
hjemmepcfan Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Sikker på at hovedkortet støtter 256mb ram da? Kanske det støtter max 192mb... Er ganske sikker på at det støtter 768mb ram for det står det i manualen Lenke til kommentar
hjemmepcfan Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Test kun den ram brikken du kjøpte og se hvor mye du får da Det var det første jeg prøvde når det viste 192 mb ram Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 støtter hk'et dobbelt sidet ram? kan jo hende at den bare støtter enkel sidet ram og da bare "oppdager" den ene siden... ellers så kan man jo ikke utelukke at du har fått feil ram brikke Lenke til kommentar
batko Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har selv opplevd det samme, skulle oppgradere min søsters maskin, gikk på Komplett og kjøpte 2 x 128 MB sdram. Den ene brikken telte bare opp til 64 uansett hvilket spor den sto i. Prøvde den også alene. Fikk byttet den med 1 gang på Komplett på Stovner. Den nye jeg fikk var i orden. Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Var brikken av typen PC133 - SDRAM? Det har vært en liten endring i SDRAM PC133 standarden. Dette fører til at f.eks mange hovedkort med BX-chipset bare detekterer deler av det tilgjengelige minnet på PC133-brikker. De første PC133 brikkene på markedet var 100% kompatible med PC100, men nye PC133 brikker er ikke det. Når denne endringen skjedde er jeg ikke sikker på, og mange webshopper ser ut til å ha oppdaget dette problemet ganske nylig. Til 'gamle' PC'er med SDRAM støtte bør man derfor kjøpe PC100 minne for å være sikker på at det virker. Dette har forøvring ingenting å gjøre med enkeltsidige eller dobbeltsidige brikker. Selv enkeltsidige brikker av PC133 kan bli detektert med halv kapasitet av eldre hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå