Gå til innhold

Kjøpte 128mb ram fikk 64mb ram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde noe av det samme når jeg ikke hadde en spesiell rekkefølge på rammen jeg har.. prøv alle kombinasjonene.

Hadde også en 64MB brikke engang som ble satt feil vei i den ene DIMM plassen, etter det var det 32MB ram brikke.. :D

Lenke til kommentar

Har selv opplevd det samme, skulle oppgradere min søsters maskin, gikk på Komplett og kjøpte 2 x 128 MB sdram. Den ene brikken telte bare opp til 64 uansett hvilket spor den sto i. Prøvde den også alene. Fikk byttet den med 1 gang på Komplett på Stovner. Den nye jeg fikk var i orden.

Lenke til kommentar

Var brikken av typen PC133 - SDRAM?

Det har vært en liten endring i SDRAM PC133 standarden. Dette fører til at f.eks mange hovedkort med BX-chipset bare detekterer deler av det tilgjengelige minnet på PC133-brikker.

De første PC133 brikkene på markedet var 100% kompatible med PC100, men nye PC133 brikker er ikke det. Når denne endringen skjedde er jeg ikke sikker på, og mange webshopper ser ut til å ha oppdaget dette problemet ganske nylig.

Til 'gamle' PC'er med SDRAM støtte bør man derfor kjøpe PC100 minne for å være sikker på at det virker. Dette har forøvring ingenting å gjøre med enkeltsidige eller dobbeltsidige brikker. Selv enkeltsidige brikker av PC133 kan bli detektert med halv kapasitet av eldre hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...