Gå til innhold

gamer trenger hejelp til bygging av ny pc (^^,)

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

jeg er en world of warcraft gamer og jeg har tenkt til og kjøpe meg en ny pc, pcen skal brukes til gaming og ikke noe anent en det, derfor lurer jeg på om det er noen her inne som vil hjelpe meg med og velg ut riktige deler til den nye pcen min så jeg får mest for pengene mine og en pce som holler en stund:)

jeg har tenkt meg en pce innen for en pris klasse fra 13000-16000kr,

uten skjerm,tastatur,mus,mic osv.

takk til alle som gidder og hjelpe ut en stakars gamer litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en PC som burde holde i noen år. :) Mye mer gøy når det er snakk om mye penger ^^

Uber PC

Kabinett kan jo du bare velge selv, selv om jeg la med et. Du har jo endel å gå på.

Nå hadde kanskje jeg byttet ut den Quadcore-en med en E8400, men siden du snakker om "fremtiden" så er vel kanskje det det beste valget. Selv om jeg syntes den er litt svak akkurat nå som spill ikke utnytter Q9450.

Lykke til ;)

EDIT:Fikset URL

Endret av TreiQ
Lenke til kommentar

Du trenger absolutt ikke bruke så mye penger for å få en god gaming-pc.

Oppsettet til TreiQ skal du bare glemme. Han har valgt et hovedkort som støtter DDR3 ram og valgt DDR2 ram. Det vil ikke fungere. DDR3 ram er bortkastede penger. Forskjellen i ytelse mellom DDR2 og DDR3 er minimal.

Skal du overklokke?

Lenke til kommentar

Pastafarian, er du sikker på at den pcen kommer til og hole til world of warcraft hard core gaming, når jeg sier harde core mener jeg 3-4 wow accer + msn ventrilo og fraps, jeg mener jeg ga 8k får den pcen jeg har nå og det er 3 år siden og den duger ikke til en wow acc når jeg raider:)??

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på WOW, men om du kjører fryktelig mange apps/tråder samtidig kan du alltids investere i en Q6600/Q9300 eller Q9450.

Ellers så er maskinen som jeg har satt opp det beste som er å få tak i om du ikke tar helt av og smeller til med 2 x Nvidia 280 eller 9800GX2 i SLi og en extreme CPU til 6000+

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å investere for langt inn i fremtiden. Har gjort det etpar ganger selv uten hell. Fels hovedkort 939 istedenfor 754, og det å kjøpe et 64bits system framfor 32 bit. Eller å kjøpe dyrt hk som støtter overklokking som man ikke skal drive med, eller et hk som koster mer fordi den har støtte for SLI. ... Men om ett år, da du planlegger å kjøpe det andre skjermkortet i SLI oppsettet, så er det mye billigere å kjøpe et nytt skjermkort framfor et som er identisk med det "gamle".

Det er bare tull og bortkastede penger. Om to år er det andre cpuer hk minne og skjermkort som er aktuelt. Du får ikke framtiden for noe i dag.

Det eneste som lønner seg er å kjøpe produkter som er litt dyrere enn snittet. feks hd4870 framfor 4850. Kjøper du noe dyrere enn det blir du regnet som en entusiast. Og det er ikke folk flest, selv om det høres litt kulere ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...