cnon Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Her er noen filmer jeg liker som har litteratur, forfatterskap eller poesi i handlingen. Eller i det hele tatt bare som en slags "sub-handling": Slam Shackles Finding Forrester Orange County Noen som har noen andre filmer å anbefale meg? Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Her i alle fall noen filmer som delvis har med lignende ting å gjøre. (Jeg har ikke sett alle, så jeg kan ikke gå god for dem.) Adaptation Secret Window Il Postino The Hours Smoke (anbefales!) Capote Finding Neverland 84 Charing Cross Road (anbefales!) A Room with a View (anbefales!) Sylvia Miss Potter A Cock and Bull Story Shakespeare in Love Dead Man (anbefales, men kanskje ikke akkurat det du var ute etter) Poetic Justice Before Night Falls Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Dead Poets Society er vel for mange en klassiker. Lenke til kommentar
cnon Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Takk for anbefalinger, jeg skal gi så mange jeg greier et forsøk. Forresten så kan jeg anbefale filmen "Sideways". Jeg glemte å legge den til i den første posten. Endret 7. juli 2008 av cnon Lenke til kommentar
cnon Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 Filmen Freedom Writers går på Canal+ om dagen. Kan anbefale den på det sterkeste. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Tatt av kvinnen, som er basert på en roman av Erlend Loe Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Factotum Fear and Loathing in Las Vegas (på en måte ) (Forresten, det er lenge siden jeg leste Tatt av kvinnen, men den har da ingenting med litterær virksomhet å gjøre ... Eller?) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Filmen har med linjer fra boka. Bøker er litteratur. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg tror nok ikke det var filmatiserte romaner trådstarter spurte etter. Out of Africa This Boy's Life Misery As Good As It Gets Lolita (Jeg tar med alle sjangre her, så det er ikke sikkert jeg kommer med så mange gode råd nå heller ...) Endret 30. juli 2008 av blaakopi Lenke til kommentar
JRL Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 The ninth gate..basert på en bok, handler om bøker. personlig synes jeg det er en ganske interesang film Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Filmatiserte bøker? 'No Country for Old Men' 'Mice & Men' Faen nå gikk det i stå her. Hmm. Raskolnikov? Dune? Men nå tror jeg at jeg begynner å rote meg bort i 'lugubne filmatiseringer' Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Filmatiserte bøker? 'No Country for Old Men' 'Mice & Men' Faen nå gikk det i stå her. Hmm. Raskolnikov? Dune? Men nå tror jeg at jeg begynner å rote meg bort i 'lugubne filmatiseringer' Igjen, det er ikke filmatiserte bøker trådstarter er ute etter. Lenke til kommentar
cnon Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Filmatiserte bøker? 'No Country for Old Men' 'Mice & Men' Faen nå gikk det i stå her. Hmm. Raskolnikov? Dune? Men nå tror jeg at jeg begynner å rote meg bort i 'lugubne filmatiseringer' Igjen, det er ikke filmatiserte bøker trådstarter er ute etter. Stemmer. Som jeg skrev i den første posten er jeg ute etter gode filmer som har litteratur i handlingen. Men takk uansett for at dere tar initiativet til å bidra. Of Mice & Men har jeg sett, lest boka også. Den er meget bra. Lenke til kommentar
cnon Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Jeg tror nok ikke det var filmatiserte romaner trådstarter spurte etter. Out of Africa This Boy's Life Misery As Good As It Gets Lolita (Jeg tar med alle sjangre her, så det er ikke sikkert jeg kommer med så mange gode råd nå heller ...) Du har kommet med mange gode forslag. Jeg er ikke ute etter noen spesiell sjanger, så jeg er åpen for alt. Av de filmene du har foreslått har jeg nå sett Adaptation, Secret Window, The Hours, Smoke, 84 Charing Cross Road, A Room with a View, Factotum og As Good As It Gets. Jeg likte dem alle, spesielt Smoke. Fear and Loathing in Las Vegas har jeg sett fra før av, men det er en genial film Endret 18. august 2008 av cnon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå