stine_84 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) hei. jeg har to små rottejenter på 4 mnd, de er søsken men det er stor forskjell på de.molly er mye større enn milly, men milly er veldig agressiv mot molly, og "legger henne i bakken" og de sloss, men molly som er den største tar aldri igjen.ho bare tar imot all julinga. molly er den som er mest tam, og milly er litt mer sky. de har et kjempe stort bur på 1,5mx1mx1m m masse tauleker og hindre så de er godt aktivisert. lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli litt bedre? jeg vurderer å sett milly i et eget bur på natta så jeg ikke våkner opp til bare en rotte..... setter pris på om noen kan svare å hjelpe meg m dette! Endret 5. juli 2008 av stine_84 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 det er helt naturlig at rottene sloss litt... søsken rivaliserer mye i ung alder, jeg har selv to rottejenter som krangler hele tiden... de prøver bare å finne ut hvem som er sterkest og hvem som er alfa hunnen... merker du at en av dem har små sår på snuten eller potene så er det ingenting å ta seg på vei av. sårene til rotter gror fort, men hvis de har opne sår som ikke gror så må du ta dem til vetrenær... det er det samme med hamstre Lenke til kommentar
stine_84 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 takk for svar! de har ikke fått noen sår, menj eg blir bare bekymret..ho minste er ikke noe grei mot ho største, og det er jo ikke no kosli.de sover aldri sammen, har aldri sett de vaske hverandre eller gjøre noe sammen i det hele tatt, men rottene til ei venninne de ligger tett intil hverandre og sover og de vasker hverandre..så jeg har vel bare håpet at mine skal bli såm de. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 det tar bare litt tid.... de har nettop kommet i et nytt hjem og det tar som oftest litt tid før de roer seg ned...jeg har hatt mine rotter i 7mnd nå og de er enda ikke helt tamme men nå kan jeg i hvertfall holde dem og kose litt med dem=) bare vent så finner de nokk ut av det Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg og samboeren min har 3 hannrotter. Hverdagen deres består av: - Spise - Sloss - Klatre - Sove tett i klynge - Gjøre fra seg - Spise - Sloss - Klatre - Gjøre fra seg - Sloss - Sove tett i klyne osv osv De sloss ganske ofte, kanskje en gang i timen hører vi noe piping og kraftig krafsing i buret. Men så er det helt stille og da ser vi at de ligger i klynge og sover. Og så kan det hende de driver å klør hverandre. Det varierer veldig Søskenkjærlighet sikkert, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå