Rikky Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Har fått lyd på DVD nå, etter mye knoting med innstillinger Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 LOL, visst F**** funka det vanvittig bra, var ikke værre'ass...rød plugg var det som måtte brukes btw... Lenke til kommentar
consilium Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Her må vi visst gå grundig til verks... . . . Husk å enable digital ut i Windows. Du kan også kun bruke 2 høyttalere i Windows oppsettet. Håper dette hjelper. Finnes mange andre måter å løse dette på også. Så det vil si at man kun får 2 kanaler, ikke 5.1? Hvis man vil ha 5.1, må man da bruke en ledning som passer til de portene (det bildet som en eller annen linket til lenger opp)? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Jeg bruker vanlig minijack fra lydkortet. Det er ett fett om jeg velger 2 eller 4 høyttalere i oppsettet, så lenge jeg har akrivert digutal ut. Får 5.1 uansett. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hmm...hvis jeg spiller DVD'er eller VOB-filer får jeg 5.1, men hvis jeg kjører Creative's Surround Test (i Surround Mixer), sier den damestemmen ikke senter og de bakre høyttalerne (bare høyre og venstre). Hva betyr dette? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg bruker vanlig minijack fra lydkortet. Det er ett fett om jeg velger 2 eller 4 høyttalere i oppsettet, så lenge jeg har akrivert digutal ut. Får 5.1 uansett. Får du 5.1 ved avspilling av ikke-DD/DTS-enkodet materiale med Audigy, eller misforstår jeg helt? (det skal nemlig ikke gå an) Hva betyr dette? At Audigy er en kjipere løsning enn f.eks nVidia SoundStorm når det kommer til flerkanalslyd fra digitalutgangen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Får du 5.1 ved avspilling av ikke-DD/DTS-enkodet materiale med Audigy, eller misforstår jeg helt?(det skal nemlig ikke gå an) Nei, får selvsagt 5.1 kun på 5.1 materiale... Lenke til kommentar
FroBo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 "Alle" digitale signaler som Audigy kortet får fra f.eks en DVD spiller, vil den ikke gjøre noe med og du vil få surround(DD 5.1/DTS/...). Da spiller det ikke noen rolle om du velger 2/4/5.1 oppsett på Audigy driveren. Problemet er alle signaler som Audigy kortet koder selv, f.eks EAX som brukes i spill. Her vil du kun få lyd i fronthøyttalerne med en slik kabel. Derfor er det en fordel å velge 2 kanaler i oppsettet, slik at man ikke "mister" noe lyd som ellers vil gå til bakhøyttalere og center. En oppsummering: Du vil få full surround fra f.eks DVD med DD/DTS(alle kilder som gir et digital signal til Audigy kortet). Spill vil du kun få i stereo(for å få surround i spill, må du bruke de analoge utgangene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå