Gå til innhold

Bruke vanlig phono som digitalkabel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Her må vi visst gå grundig til verks...

. . .

Husk å enable digital ut i Windows.

Du kan også kun bruke 2 høyttalere i Windows oppsettet.

Håper dette hjelper.

Finnes mange andre måter å løse dette på også.

Så det vil si at man kun får 2 kanaler, ikke 5.1? Hvis man vil ha 5.1, må man da bruke en ledning som passer til de portene (det bildet som en eller annen linket til lenger opp)?

Lenke til kommentar
Jeg bruker vanlig minijack fra lydkortet. Det er ett fett om jeg velger 2 eller 4 høyttalere i oppsettet, så lenge jeg har akrivert digutal ut. Får 5.1 uansett.

Får du 5.1 ved avspilling av ikke-DD/DTS-enkodet materiale med Audigy, eller misforstår jeg helt?

(det skal nemlig ikke gå an)

Hva betyr dette?

At Audigy er en kjipere løsning enn f.eks nVidia SoundStorm når det kommer til flerkanalslyd fra digitalutgangen.

Lenke til kommentar

"Alle" digitale signaler som Audigy kortet får fra f.eks en DVD spiller, vil den ikke gjøre noe med og du vil få surround(DD 5.1/DTS/...). Da spiller det ikke noen rolle om du velger 2/4/5.1 oppsett på Audigy driveren. Problemet er alle signaler som Audigy kortet koder selv, f.eks EAX som brukes i spill. Her vil du kun få lyd i fronthøyttalerne med en slik kabel. Derfor er det en fordel å velge 2 kanaler i oppsettet, slik at man ikke "mister" noe lyd som ellers vil gå til bakhøyttalere og center.

En oppsummering:

Du vil få full surround fra f.eks DVD med DD/DTS(alle kilder som gir et digital signal til Audigy kortet).

Spill vil du kun få i stereo(for å få surround i spill, må du bruke de analoge utgangene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...