Gå til innhold

Ny gamer pc til <------7000

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner skal ha ny pc, og kan strekke seg til rundt 6500-7000 kroner. Lenge siden jeg har fulgt med på utviklinga så har mistet helt kontrollen over hva som gir mye for pengene nå.

Skal ikke være bygge sett og vista skal følge med.

Han så på en slik en:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...E8AAAEOjOI03xiL

På den pc'en er jeg mest skeptisk til skjermkortet, noen som har noen meninger om det?

Kom gjerne med andre forslag, setter veldig pris på hjelp og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde holdt meg laaangt unna den el-kjøp PCen. Skjermkortet suger, og de bedriver villedende/uriktig markedsføring når de påstår at maskinen "gir deg muligheten til å spille de råeste spillene på markedet idag i knallbra kvalitet". Det går også helt galt når de reklamerer med at maskinen blir levert med google toolbar!

Satte opp dette oppsettet hos komplett med utgangspunkt i Komplett Gamer - Conan Edition:

Varenr.: 351312

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,

Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA

XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3,

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Totalt: kr 6.890,10 inkl. miljøgebyr.

Endringene jeg gjorde fra standardoppsettet var:

- Byttet kabinett til CoolerMaster Centurion 534

- Oppgraderte PSU til Corsair 650W

- Oppgraderte HK til Asus P5K

- Degraderte prosessor til Core2Duo E4600

- Fjernet tastatur

- Fjernet mus

- Fjernet lydkort (er integrert lydkort på HK)

- Fjernet hodetelefoner

- Fjernet Age of Conan under spill

Prosessoren er dårligere enn den fra el-kjøp ja, ettersom det er en Duo og har mindre L2-cache, men skjermkortet har langt mer å si for spillytelsen enn prosessoren.

Lenke til kommentar
Hvis han skal ha ny går jeg ut ifra at han har skjerm og tastatur/mus

Nei, men det går utenom..

Handlelista di fungerte forresten ikke, men det er greit. Var viktig å få klarlagt hvordan grafikkortet er, for jeg finner den faen ikke noe sted annet enn i enkelte komponentlister til pc'er..

Takk til begge to. Denne skal jo selvsagt ikke dra det aller aller værste, men greit å ta det meste.

Lenke til kommentar

Netshop sin "Dinside PC Juli" er også et godt alternativ, men noe dyrere. Ender opp rett i overkant av 7000 kr når mus, tastatur og høytalere er fjernet, og da får du PC med Core2Duo E8400 på 3GHz, X38 hovedkort og Radeon HD4870 skjermkort. Sistnevnte yter på linje med Geforce GTX260. Man har også mulighet for å velge 64-bit versjon av Vista, noe jeg helt klart vil anbefale pga støtte for mer RAM.

Aberet med netshop sin PC er at kabinettet og strømforsyningen er av (for meg) ukjent kvalitet.

Glemte link: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=106840

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Hadde holdt meg laaangt unna den el-kjøp PCen. Skjermkortet suger, og de bedriver villedende/uriktig markedsføring når de påstår at maskinen "gir deg muligheten til å spille de råeste spillene på markedet idag i knallbra kvalitet". Det går også helt galt når de reklamerer med at maskinen blir levert med google toolbar!

Helt enig med deg. Jeg blir forbanna av å lese hva Elkjøp faktisk tillater seg å skrive.De burde fått seg en smekk av forbrukerrådet.

Den drittmaskinen der klarer knapt å kjøre de nyeste spillene på laveste oppløsning.

De kaller også prosessoren for en Intel Core 2 Extreme, når den egentlig heter Intel Core 2 Quad. Det gjør de garantert for å få maskinen til å se mer "Extreme" ut enn den egentlig er.

Den Netshop maskinen du linket til er et fornuftig valg. Skjermkortet på den yter vel bortimot 1000% bedre enn på den "fantastiske" Elkjøp pc'en.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...