Gå til innhold

Vannkjøling, budsjett 2000kr

Anbefalte innlegg

Med en zalman Reserator V1.2 vil du nok ikke klare å holde klokken din.

Jeg vil ikke anbefale Reserator settene til noen andre enn til folk som skal bygge støy svake pcer med middels kraftige deler.

Men da igjen ville det vært det siste jeg hadde anbefalt å gjøre.

Var med en gang på å koble opp en 8800gts 320mb og e6850 til en reserator og det ble for mye for den. Den klarte ikke å ta vekk all varmen og ble bare varmere og varmere jo lengere den sto på.

Dette kan jeg skrive under på. Selv har jeg AMD X2 3800+, Ati Radeon X1950 Pro. Det går greit så lenge jeg ikke spille 3D-spill. Etter en stund, avhengig av hvor mye spillet krever av grafikkortet, så overopphetes grafikkortet og pcen henger seg. :S

Driver selv og flørter med tanken om et MIST Tsunami. Lengter sårt etter å spille mer i 3D. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan jeg skrive under på. Selv har jeg AMD X2 3800+, Ati Radeon X1950 Pro. Det går greit så lenge jeg ikke spille 3D-spill. Etter en stund, avhengig av hvor mye spillet krever av grafikkortet, så overopphetes grafikkortet og pcen henger seg. :S

Driver selv og flørter med tanken om et MIST Tsunami. Lengter sårt etter å spille mer i 3D. :p

hehe.. så det er såpass ille ja?

Jeg vurder denne jeg:) Mist HighPerformance v.k.sett Dual Rad liker den bedre en Tsunami`en, fordi den har en pumpe jeg vet er veldig god og 1/2 kabler:D

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...amp;mcat=14s384

Lenke til kommentar

Jeg vurder denne jeg:) Mist HighPerformance v.k.sett Dual Rad liker den bedre en Tsunami`en, fordi den har en pumpe jeg vet er veldig god og 1/2 kabler:D

Ja, det er latterlig hvor dårlig Reserator systemet blir i dagens systemer. Effekt og varmeutvikling overgår kapasiteten i passive systemer som dette uten problemer. :p

Det koker jo ned til hvor allergisk du er mot støy. Selv blir nok viften i den kjølingen for bråkete for meg, men så overklokker jo du. Det gjør ikke jeg. ;)

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Ja, det er latterlig hvor dårlig Reserator systemet blir i dagens systemer. Effekt og varmeutvikling overgår kapasiteten i passive systemer som dette uten problemer. :p

Det koker jo ned til hvor allergisk du er mot støy. Selv blir nok viften i den kjølingen for bråkete for meg, men så overklokker jo du. Det gjør ikke jeg. ;)

Også til den prisen da:O burde jo ikke være lov å produsere noe så dårlig til 2lapper...

Litt støy skader ikke meg hvertfall! Jeg har cpu`en på 3.6ghz innimellom og da trenger man god kjøling for at det ikke skal gå til h**vete:P

lurer litt på om jeg skal bestille fra usa eller uk nå jeg! ser ut til at man kan spare en del på det? ikke helt sikker...

Lenke til kommentar

Har selv brukt både fillport og tank.

Ved bruk av fillport bruker jeg 5-8 timer på å få ut all luften. Ved bruk av tanken tar det meg under 30 min.

Å nå velger jeg kun tank så lenge jeg har plass til det.

En fillport er mer flowhindrende enn en tank vil være.

Lenke til kommentar
Ved bruk av fillport bruker jeg 5-8 timer på å få ut all luften. Ved bruk av tanken tar det meg under 30 min.

Tja. Jeg fyllte på, klemte litt på slangene her og der og resten gjorde seg selv :hmm: Men det kan være at jeg har vært heldigere med mitt oppsett enn det dine erfaringer tilsier?

En fillport er mer flowhindrende enn en tank vil være.

Nei, det kan jeg umulig forstå. Se bildet vedlagt. Der har du mitt system, og fillporten forstyrrer ikke systemet i det hele tatt.

post-35504-1215812402_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nei, det kan jeg umulig forstå. Se bildet vedlagt. Der har du mitt system, og fillporten forstyrrer ikke systemet i det hele tatt.

Det er 6070bscand? Har du kuttet hull i bunnen til radiatoren? Jeg har akkurat bestilt vannkjøling med en dobbel radiator som jeg ikke vet helt hvor jeg skal putte. Vil gjerne ha den intern, men jeg kjøpte likegodt en radbox da jeg ikke fant no grei løsning på det. Dessuten har jeg ikke så mye verktøy å kutte med heller.

Lenke til kommentar

Det er 6070bscand? Har du kuttet hull i bunnen til radiatoren? Jeg har akkurat bestilt vannkjøling med en dobbel radiator som jeg ikke vet helt hvor jeg skal putte. Vil gjerne ha den intern, men jeg kjøpte likegodt en radbox da jeg ikke fant no grei løsning på det. Dessuten har jeg ikke så mye verktøy å kutte med heller.

Ja, det er det kabinettet. Har kuttet 3 hull under hver vifte på radiatoren (hvert hull har en diameter på 8 cm, så viftene har plenty med luft å hente av.

Siden du har samme kabinett som meg, kan du ta en titt i proskjekttråden min: Link.

Jeg har gjort en del grep for å få plass til trippel raddis inni. Blant annet kjøpt harddisk-rack i 5,25"-slotene oppe i fronten. Men en ekstern løsning burde bli bra det også :)

hei tbb1, hvor fikk du kjøpt alle delene dine?

Www.sidewindercomputers.com. Super service, godt utvalgt, uslåelige priser(?) og relativt rask forsendelse.

Lenke til kommentar

Har selv kun brukt fillport på 3/8" ID system slik at det kan kanskje ha noe med saken å gjøre men. Jeg vil uansett så lenge det er plass ha valgt tank.

Det skapes litt mer turbolens inni et t-ledd enn det vil gjøre i en tank. I en tank har du også mulighet for å bruke nippler som har bedre utforming inni seg. Tenker altså på hvor godt utborret den er. Men motstand et t-ledd forhold til en tank vil man ikke merke i det daglige så lenge man ikke setter seg ned å prøver å lage det absolutt beste systemet som er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...