go4life Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Heisann! Jeg får da snart lønning og lurte på om hva kan jeg få for +- 2000kr her i norge? Hyggelig med alle forslag! Takk:) Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Kan ikke hjelpe deg uten at du nevner noe om hvilken hardware du har og kabinett. Og om du vil modde for å få alt inn i kabinettet eller om du vil ha en ekstern løsning. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Kan ikke hjelpe deg uten at du nevner noe om hvilken hardware du har og kabinett. Og om du vil modde for å få alt inn i kabinettet eller om du vil ha en ekstern løsning. okey;) har xfx 780i, q6600 @ 3.6ghz, 2gb corsair 800mhz ram, 8800gt sli, raptor 36gb 10000rpm og samsung 250gb 7200rpm. Greit nok å modde, har allerede gjort det et par ganger, skal bare kjøle cpu forløpig. helst ingen eksterne løsninger;) Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Sprenger budsjettet ditt litt men du kan gå ned til en radiator som ikke er 5cm høy. Men da må du ha dobbel radiator til med i loopen. Slik som jeg har satt det opp vil du kun trenge en ekelt radiator til hvis du skulle vurdere å hive inn skjermkortene i loopen din. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 okei;) så greit ut, men er det mye å hente på hvis jeg tar og legger litt mer penger i og bruker denne pumpen http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...amp;mcat=14s267 og går for 1/2"ID størrelse på slangene isteden? hørt at disse 3/8"ID er bare litt midt på treet? takk for hjelp forresten:) Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 pga produkt ut valget på microplex blant annet på nippel siden så vil det ikke være ikke være mye å hente på å bruke 1/2". Pluss at Laing DDC 1t er en kraftigere pumpe enn D5 som du linker til. Tanken bak D5 var at den skulle være til 1/2" systemer også var den mindre kraftig pga mindre motstand i et 1/2" system enn 3/8" også skulle DDC-1T være kraftigere for å dra de systeme med mer motstand i. Men så kom toppene til DDC-1t som gjorde at den også kunne brukes på 1/2 systemer. Av erfaring vil du ikke kunne tjene noe særlig mer en 1-3 grader på å gå for 1/2" system på disse delene. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 okei, hva tror du tempen blir sånn ca med de delene du valgte for meg med min q6600 3.6ghz med 1.39v? noen ide? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har ikke jobbet nok med klokket q6600 til å gi deg en temp som vil stemme 100% men jeg tviler på at du vil komme noe særlig høyere en 40-50 grader på load. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Har ikke jobbet nok med klokket q6600 til å gi deg en temp som vil stemme 100% men jeg tviler på at du vil komme noe særlig høyere en 40-50 grader på load. ikke så dårlig det;) hva tror du om idle da? Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) okey, nå har jeg bygget et annet system her, hva synes du? her da med 1/2 size Endret 5. juli 2008 av go4life Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Joda det vil nok funke det.. Men holder enda en knapp på Laing DDC-1T Men hvis du vil ha 1/2" så gå for det du har satt opp. Selv synes jeg 1/2" ser mye bedre ut enn 3/8". Men hvis du skal etter hvert ha GPUene dine inn i loopen så vil du få best temps på hele systemet med å bruke en DDC-1t i forhold til med en D5 (655). Mens med kun CPU vil nok forskjellen være mindre. Du har også glemt å legge med vifter. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Joda det vil nok funke det.. Men holder enda en knapp på Laing DDC-1TMen hvis du vil ha 1/2" så gå for det du har satt opp. Selv synes jeg 1/2" ser mye bedre ut enn 3/8". Men hvis du skal etter hvert ha GPUene dine inn i loopen så vil du få best temps på hele systemet med å bruke en DDC-1t i forhold til med en D5 (655). Mens med kun CPU vil nok forskjellen være mindre. Du har også glemt å legge med vifter. jeg glemte viftene ja:P så tenkte på disse http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...amp;mcat=15s351 liker 1/2´´ bedre selv å, så denne ddc-1t pumpen er en del ``bedre`` ? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Så at det var en på bruktmarket som skulle selge 3 topper som var ubrukte. for 175pr stykk. Slik at hvis du hadde fått tak i en hos han så vil du få 1/2 slik som du vil;) tror at de viftene der kommer til å bråke mer enn de smaker. Hvis du har viftekontroller ville jeg gått for dem hvis ikke ville jeg ha gått ned noen hakk. En plass mellom 1500-2000 rpm. Over det hjelper ikke på disse radiatorene. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Så at det var en på bruktmarket som skulle selge 3 topper som var ubrukte. for 175pr stykk. Slik at hvis du hadde fått tak i en hos han så vil du få 1/2 slik som du vil;)tror at de viftene der kommer til å bråke mer enn de smaker. Hvis du har viftekontroller ville jeg gått for dem hvis ikke ville jeg ha gått ned noen hakk. En plass mellom 1500-2000 rpm. Over det hjelper ikke på disse radiatorene. ikke dårlig! skal se på bruktmarkedet nå så det vil ikke hjelpe stort å gå for vifter som dette? jeg bryr meg ikke så veldig om de bråker, jeg vil bare ha best ytelse, noen forslag her å? Lenke til kommentar
s0und Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Så at det var en på bruktmarket som skulle selge 3 topper som var ubrukte. for 175pr stykk. Slik at hvis du hadde fått tak i en hos han så vil du få 1/2 slik som du vil;)tror at de viftene der kommer til å bråke mer enn de smaker. Hvis du har viftekontroller ville jeg gått for dem hvis ikke ville jeg ha gått ned noen hakk. En plass mellom 1500-2000 rpm. Over det hjelper ikke på disse radiatorene. ikke dårlig! skal se på bruktmarkedet nå så det vil ikke hjelpe stort å gå for vifter som dette? jeg bryr meg ikke så veldig om de bråker, jeg vil bare ha best ytelse, noen forslag her å? Zalman ReseratorV1 2... funker greit nok til den prisen... og er komplett. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Zalman ReseratorV1 2... funker greit nok til den prisen... og er komplett. etter det jeg skjønner så klarer ikke disse ferdig kittene å være i nærheten av ytelsen til de du bygger selv;) har ikke sett så mye tester av zalman reserator da men:P Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Med en zalman Reserator V1.2 vil du nok ikke klare å holde klokken din. Jeg vil ikke anbefale Reserator settene til noen andre enn til folk som skal bygge støy svake pcer med middels kraftige deler. Men da igjen ville det vært det siste jeg hadde anbefalt å gjøre. Var med en gang på å koble opp en 8800gts 320mb og e6850 til en reserator og det ble for mye for den. Den klarte ikke å ta vekk all varmen og ble bare varmere og varmere jo lengere den sto på. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Med en zalman Reserator V1.2 vil du nok ikke klare å holde klokken din. Jeg vil ikke anbefale Reserator settene til noen andre enn til folk som skal bygge støy svake pcer med middels kraftige deler. Men da igjen ville det vært det siste jeg hadde anbefalt å gjøre. Var med en gang på å koble opp en 8800gts 320mb og e6850 til en reserator og det ble for mye for den. Den klarte ikke å ta vekk all varmen og ble bare varmere og varmere jo lengere den sto på. that is scary.. men hva for noen vifter ville du brukt på mitt nye system? hvis de skal være så kraftige som mulig for å få max ut av radiatoren? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Vifte Ville vurdert den viften. Med den kan du lett regulere hvordan du vil ha forholdet ytelse/støy/pris. Selv på laveste turtall vil du nok få gode temps. Endret 6. juli 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
go4life Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 okei;) da tenker jeg at jeg får for de;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå