Gå til innhold

Bildetråd fra Akam-treff i Oslo - 04.07.08

Anbefalte innlegg

HDR virgin going wild in Ås? :p

tsk tsk, se frem til 1. april neste år (Eventuelt 1.ai/1.juni) for D700 med det andre ;D

Den som deler et slik tre med en gjeng apekatter fra forumet er ikke riktig vel bevart. Og dere kaller meg unormal? Er Akam blitt et kommunistisk cooperativ nå?

That would be me... Ettersom jeg ikke har bil må jeg jo inngå komprmisser (?). :p Men ettersom jeg har korteste reisevei, skal jeg ikke se bort i fra at det blir noen flere turer bort til eika. ;)

Det du skriver forandrer ingenting. Nå er hele området besudlet for lang tid fremover. Og at det er et eldorado av slike motiver gjør ikke saken bedre. Pass på dine favoritt-locations. Jeg avslører helst ikke slik for andre gærninger.

Vil ha meg frabedt å bli kalt gærning, TAKK! :p

*helsike, 2 leifer på 9 ord*

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg sa under det siste Akam-treffet på Haugalandet. Jeg har aldri med meg andre når jeg tar seriøse bilder. Sett bort fra et par personer som står for nær til å bli kvitt de. Det er blikket som er mitt verktøy.

Det er ikke alle som har kommet så langt enda ...

Tom

Lenke til kommentar

Jeg dyrker kun det sosiale på disse treffene på Haugalandet, og inviterer ingen til mine planlagte locations. Vi finner ut noe i fellesskap, og så har vi jo også besøkt slik opplagte steder som det fremtidige Haugaland Zoo. Det kan neppe kalles en hemmelighet. Heldigvis for de som driver med slike fotografier er det en kombinasjon av skills og teknikk som skiller klinten fra hveten der. Sandvesand og Bukkøy er også ganske opplagte locations. Men å gi fra seg sitt lille gullkorn bør man ikke gjøre, men hatten av for en så uegennyttig holdning. Veldig sosialt gjort. Du er nok et godt menneske :)

Lenke til kommentar

Nå er nok ikke dette treet en vel bevart hemmelighet. Gå inn på map.google.com, og tast inn Ås Norway. På høyre side er det noen bilder - av dette treet ... ligger 300-400m unna bygget "meieriet" på Universitetet i Ås.

Uansett så gjør det ikke meg noe å dele lokasjoner med dere andre. Bildene mine blir ikke noe dårligere, og jeg er uansett først - så det blir som å hoppe etter Wirkola ;)

Tom

Lenke til kommentar

He he. Tøysekoppen. Det var nå bare ment som en liten mobbing av den stakkaren som oppgav dette treet. Jeg tenkte nok det var en stakkars ungdom som nok en gang ble rundlurt av durkdrevne svindlere som deg, Tom. Fy skam på deg, din slemme gamle mand.

Kanskje jeg skal tilbringe et par måneder på map.google og lete etter motiver nå. Er det mange som gjør det?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
He he. Tøysekoppen. Det var nå bare ment som en liten mobbing av den stakkaren som oppgav dette treet. Jeg tenkte nok det var en stakkars ungdom som nok en gang ble rundlurt av durkdrevne svindlere som deg, Tom. Fy skam på deg, din slemme gamle mand.

:evil:

Kanskje jeg skal tilbringe et par måneder på map.google og lete etter motiver nå. Er det mange som gjør det?

Det er et godt spørsmål - jeg oppdaget den funksjonen i går. Det høres i hvertfall ut som en god ide.

Tom

Lenke til kommentar

Ja ja. Jeg er jo en frekk tyv selv, men mine ofre er døde og begravet for det meste. Men å google seg frem til motiver høres ut som en ide, sett bort fra at det blir lite friluft av en slik prosess. 1 mnd i mulm og mørke foran skjermen, 2 timer i felten :!:

Det blir lite naturlige D-vitaminer av slikt.

Lenke til kommentar
Ditt bilde av treet ble helt identisk med et av mine. Bombe?! :p

Har flere ...

Skarp det opp litt, så hjelper det en del. Jeg måtte dog fjerne en hel jævla del med CA.

Her er det litt skarpere - tror eg:

CA er ikke et problem med Canon EF-S 10-22mm; ikke flare i motlys heller.

Men å google seg frem til motiver høres ut som en ide, sett bort fra at det blir lite friluft av en slik prosess. 1 mnd i mulm og mørke foran skjermen, 2 timer i felten :!:

Det blir lite naturlige D-vitaminer av slikt.

Kan jo begrense seg til googling på de dagene med regnvær. Eller i ditt tilfelle, de dagene med veldig, veldig mye regnvær. D-vitaminer er oppskrytt; det er B-vitaminer som gjelder ;)

Tom

Lenke til kommentar
Allerede 50m lengre bak kræsjer vi i en busk og og får i tillegg med oss en asfaltert vei i forgrunn og en større vei til høyre. Så nei, dessverre. ;)

Her er et bilde som viser nærme veien går (på 17mm):

Men det er fler trær i Follo :)

Tom

Lenke til kommentar
Christian: Oakley M-frame?

Icefox og Zettec: Det treet der var mektig. Men jeg syns dere kommer litt for nært. Hva med 100-200 meter lengre bak, en høstmorgen og vintermorgen med rosa bakgrunn og hvit monoton forgrunn?

Mhm, trener kampsport, og i solen er det brilleparet det mest effektive :)

Lenke til kommentar

Icefox og Zettec: Det treet der var mektig. Men jeg syns dere kommer litt for nært. Hva med 100-200 meter lengre bak, en høstmorgen og vintermorgen med rosa bakgrunn og hvit monoton forgrunn?

Ikke si at du bruker briller når du trener TKD...... Endret av Zettec
Lenke til kommentar
Aah, digge briller. Har et par hvite Oakley M-Frame Pro med Black Iridium-glass selv... Du kjører Pro eller? Så slik ut...

Neimen ikke sikker altså :)

Ikke si at du bruker briller når du trener TKD......

Utendørs på fritrening, ja, ofte :) men hva du nå mener får være så som så :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...