Gå til innhold

BK: Rusten bolt og kjetting.

Anbefalte innlegg

På vandring rundt ei fergekai dukket motivet av rusten bolt og kjetting opp.

Kritikk ønskes.

post-89110-1215209149_thumb.jpg

Jeg har tenkt og pynte kontoret mitt med egne bilder i A4 utskrift.

Er bildet egnet til det?

Er det noe som jeg har burde gjort på en annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ikke så dum den her, men det virker som om du ikke har hatt noe bevisst forhold til komposisjon i det hele tatt. Du har foretatt et utsnitt som ikke utelater noe, eller tar med noe unødvendig.

Du har i og for seg fått til et ganske ok bilde, men jeg tror det er litt tilfeldig. Her er det nemlig lite som følger noen spesiell logikk, sett bort fra at tredjepartsregelen ser ut som om den har inntruffet litt tilfeldig i ikke sentrale elementer. Men det kan jo være helt tilsiktet og bevisst for alt jeg vet.

Men ut fra det du skriver er det ikke det. Selv om dette bildet i og for seg er greit, så kunne det nok vært bedre. Hva kunne du gjort? Vel, det er vanskelig å si uten å ha sett motivet med omgivelsene selv. Det beste er å henvise til kompendiet som du finner her på forumet, som sticky under Fotografering. Der kan du lese om de forskjellige komposisjonsprinsippene. De vil gi deg et svar på hva du bør tenke på neste gang du er på jakt med kamera. Alt er mye enklere hvis du har noen retningslinjer å jobbe etter.

Lykke til. Du har et øye for detaljer som kan bli fine, og det må du videreutvikle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...