Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp og initiativ fra besteforeldre

Anbefalte innlegg

Hvor ofte opplever du, som forelder, at dine foreldre stiller opp for sine barnebarn (og er du tilfreds under de gjeldende forhold)?

Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, slik som alder på barna og besteforeldrene, samt antall barn det ønskes avlastning for. Jeg ser bort fra fks. spesielle sykdomsforhold og geografisk avstand. Jeg tenker på et scenario der barnebarn og besteforeldre bor i umiddelbar nærhet (maks et par mil) og det ikke er fysiske forhold som hindrer samvær.

Hvis vi deler det opp i to kategorier:

-De gangene du tar kontakt ved behov for barnevakt

-De gangene de tar kontakt med ønske om å være barnevakt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Helt perfekt i begge scenarioene! Besteforeldrene på min side bor 1t og 20 min unna men de har sjelden problemer med å passe sønnen vår en helg. Ofte spør de også om å "låne" ham også. De har t.o.m hatt ham en uke av gangen på eget initiativ. Han er ca 1,5 år forresten.

Det eneste aberet i forhold til mine foreldre er at vi flytta lenger vekk fra de enn nærmere, men med boligmarkedet som det var hadde vi begrensende muligheter....

På konas side har han en bestefar som er travel og bor 5-6 timer med bil unna. Men det hender han har tatt en snartur for å hilse på når han kan :)

(Nå skal det sies at lille sønn er første barnebarn på begge sider, generelt veldig snill av seg så han er som regel ikke vanskelig å passe og han har vært vant til å sove borte helt fra begynnelsen)

Var du bare nysgjerrig på hvordan andre har det eller venter du barn og lurer på hvordan det kan bli?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...