Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, er vell sant at begge må bidra, men jeg selv synest det er vanskeligere å snakke med person2. Aner ikke hvorfor. Kommer aldri på noe å snakke om, liksom, så blir bare en litt pinlig stillhet, menst med person1 kunne jeg bare nevne småting, og få igang en samtale på den måten.

 

edit: Når jeg tenker meg om, er det vell fordi person2 svarer mer ja/nei, og derfor blir det ikke noe. Er vell ikke noe jeg kan gjøre med det da..

 

 

Spør person 2 om noe som det ikke er mulig å svare ja/nei på^^

 

Du - "Hva skal du gjøre i kveld?"

nr2 - "Ikke noe spessielt, du da?"

Du - "Skal spille playstation 2, starwars. Hvilken figur i starwars liker du best"

nr2 - "Har ikke sett så mye starwars"...

 

Altså, poenget her er at oppfølgingsspørsmålet ikke var "Har du hørt om starwars" (Ja/nei) spørsmål. Men et spørsmål som nr2 blir nødt til å svare mer på.

 

(Ikke at det trenger å ha noe med starwars eller noe å gjøre, kom antakelig på det for jeg satt akkurat og så den ene SW-filmen^^) :innocent:

Lenke til kommentar
Jo, er vell sant at begge må bidra, men jeg selv synest det er vanskeligere å snakke med person2. Aner ikke hvorfor. Kommer aldri på noe å snakke om, liksom, så blir bare en litt pinlig stillhet, menst med person1 kunne jeg bare nevne småting, og få igang en samtale på den måten.

 

edit: Når jeg tenker meg om, er det vell fordi person2 svarer mer ja/nei, og derfor blir det ikke noe. Er vell ikke noe jeg kan gjøre med det da..

 

 

Spør person 2 om noe som det ikke er mulig å svare ja/nei på^^

 

Du - "Hva skal du gjøre i kveld?"

nr2 - "Ikke noe spessielt, du da?"

Du - "Skal spille playstation 2, starwars. Hvilken figur i starwars liker du best"

nr2 - "Har ikke sett så mye starwars"...

 

Altså, poenget her er at oppfølgingsspørsmålet ikke var "Har du hørt om starwars" (Ja/nei) spørsmål. Men et spørsmål som nr2 blir nødt til å svare mer på.

 

(Ikke at det trenger å ha noe med starwars eller noe å gjøre, kom antakelig på det for jeg satt akkurat og så den ene SW-filmen^^) :innocent:

 

Det finnes faktisk denne typen personer også (dessverre) :

 

Du - "Hva skal du gjøre i kveld?"

nr2 - "ingenting."

Du - "Jeg skal spille playstation 2, starwars. Hvilken figur i starwars liker du best?"

nr2 - "Vet ikke..."

 

Enkelte folk er enstøinger og kan ikke fordra å snakke med folk, derfor låser de bare samtalen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes det er lettere å snakke med folk jeg tilbringer mye tid med, eller har noe felles med..

 

La oss si at jeg er med person X og Y. Jeg gikk på ungdomsskole med begge, med tilbragte 90% av tiden der med X og kun 50% med Y. Nå er det to år siden, og jeg går nå i klasse med Y, slik at ståa er omvendt.

 

Selv om jeg har kjent Y og X like lenge og har mer til felles med X (iallefall hadde jeg det på ungdomsskolen), så synes jeg det er lettere å snakke til Y.

 

Er det fordi vi treffes så sjelden og blir forskjellige?

Lenke til kommentar

Med mine nærmeste venner har jeg ingen problemer med å holde samtaler igang, og de to aller nærmeste er det heller ikke noe problem å holde kjeft uten at det blir pinlig, man trenger ikke prate hele tiden heller, men jeg liker heller ikke folk det ikke går ann å prate med, sikkert derfor jeg ikke har kontakt med noen slike, ubevisst dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...