shakur Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei, Er ute etter et program som gir meg mulighet til å snappe opp alle pakker på et lan og sortere disse på fornuftige måter, som etter ip-adresse, type, lengde osv. Må også kunne på en lett måte eksportere alle data til en eller flere tekstfiler Videre trenger jeg også en teksteditor hvor jeg kan se forskjeller i flere filer. Typisk da at jeg har en tekstfil med hex-data for hver nettverkspakke, og kan bruke programmet til lett å se hvilke forskjeller det er i disse. Noen som har erfaringer fra programvare som kan egne seg for dette? Helst da freeware eller demo-versjoner. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Kismet eller Wireshark kan gjøre pakkesniffingen, har ikke jobbet så mye med Kismet annet enn litt white-hat hacking, men Wireshark er veldig nyttig for å sniffe opp pakkestrømmer. Har en del intelligens og identifiserer ganske mange typer pakker. Når det gjelder teksteditorer finnes det vel en haug av mer eller mindre avanserte programmer som kan markere forskjeller og likheter mellom to tekstfiler. Endret 4. juli 2008 av Olaaaaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå