frankpettersen Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei og hopp Sitter her som den fornøyde eier av en Sony Cybershot P7, med et lite unntak: Problemet er selve blitzen. Hver gang jeg tar et bilde, så blitzer den to ganger, med et 10-dels sekund imellomrom. Det er utrolig plagsomt når jeg tar personbilder i mørkt lys, siden de har en tedens til å blunke etter den første blitzen, og når bildet tas deretter har de alle øynene igjen :-( Det er ikke den derre røde øyne-funksjonen, og jeg har endret på alle mulige blitzinnstillinger med samme resultat. Er det noe som er fast på alle digitalkamera, eller har jeg fått en defekt modell? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det er noen kamera modeller som blinker to ganger. Den første gangen måles lysstyrken og den andre gangen tas bildet. Det gir vanligvis mere pålitelige resultater enn de kamera som har en egen lys sensor. Noen kamera har instillinger for slaveblitz eller ekstern blitz som kan fjerne det ekstra blinket. Mitt Olympus C-5050 blinker så fort etterhverandre at man ikke legger merke til det. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Greit nok at bildene blir bedre med 2 blitz, men det er jo direkte latterlig at samtlige personbilder skal bli ødelagt pga lukkede øyne... Hadde i det minste blinkene kommet et hundredels sekund etter hverandre så kunne det ha fungert. Her snakker vi dog om kanskje et 10-dels sekund, og det er nok tid til at de fleste folk automatisk lukker øynene... :-( Hvis det er noen som har noen erfaringer / tips&råd, så er jeg veldig takknemmelig... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har du prøvd å bruke manuelle instillinger for blender/lukker, kansje det hjelper. Eller ta to bilder rett etter hverandre når øynene er mindre følsomme for lys. Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har lekt med så og si alle mulige innstillinger :-( To bilder rett etter hverandre er ikke mulig, siden blitzen trenger 3-5 sekunder for å lades opp, og i tillegg bruker kameraet et par sekund på å fokusere... Elendige blikkboks. Egentlig latterlig at sony ikke har tenkt / giddet å gjøre noe med dette problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå