Gå til innhold

Pc'n min blir VARM :S

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en HP Pavilion dv9675 som blir veeldig varm. Bare jeg skrur den på og lar den stå litt er den for varm til å ha på fanget :hmm:

Installerte speedfan, som måler temperaturen og her er resultatet :ermm:

222707.jpeg

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre, eller er det bare å sende den på service?

Er ikke noe deksel ved viften jeg kan ta av for å støvsuge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At bærbare pc blir varm, er ikke noe nytt. Likevel hørtes det der rimelig galt ut. Er din datamaskin veldig treg eller har den masse programvarer? Hvis dette er tilfellet, må datamaskinen ta mer bruk av CPU-en og dermed blir pc-en varmere. Hvis dette ikke er tilfellet, burde du nok kanskje kontakte servicen...

Lenke til kommentar

Går vifta? Har akkurat hatt en slektning innom med sin bærbare, vifta stod bom fast pga. støv og rusk. Han hadde selvfølgelig ikke anelse om at det var en vifte i den og at den stod var grunnen til at pc'n låste seg etter noen minutter. Når jeg fikk rengjort den så går den som bare det.

Lenke til kommentar

Vifta går som bare det, men jeg tror det er en del støv der :( Og det blir ganske vanskelig å støvsuge den da det ikke er noe deksel jeg kan ta av ved vifta.

Edit: er det vanskelig å ta av hele dekselet under pc'n? ("dele den i to")

Endret av nm91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

slenger meg på her,

min er også ganske varm på idle...

60 grader på GPU, mistenker den for og være synderen.

er det noen mulighet for og "skru ned" Gpuen?

bruker bare pcen til internett/film

trenger ikke alt en 7400go kan gjøre, kanskje jeg også blir kvitt litt varme...

Lenke til kommentar

jeg tok av tastaturet og da kommer jeg til vifta, hadde varm pc og det var ikke rart for vifta og rista som vufta skal kjøle ned var helt tilgrodd.

som ny igjen nå

det står tastatursymbol på de skruene for å løsne tastaturet ,så er det bare å vippe det opp

Lenke til kommentar

Jeg tok av tastaturet og "kontrollpanelet" (det som sitter over tastaturet) på min, der var det ikke så mye å få gjort :( Må nok ta av hele det store dekselet under, men det er jeg ikke sikker på om jeg bør gjøre, da det er en sprekk i det på siden :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...