Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor liker folk store/frodige jenter?

Anbefalte innlegg

Tror dama til conflict føler det samme som han, jeg, ergo er det ikke noe "problem" (was there ever? hun valgte jo å bli sammen med han, win win). Og hvorfor skal dere andre blande dere inn i hvorvidt han elsker kjæresten eller ei, kun fordi dere har et annet syn på akkurat hvordan dét foregår? Folk suger så uhorvelig til tider. Jeg suger uhorvelig. Murr.

Oh my God! Det finnes normale resonerende mennesker på forumet! :D

"uten å tenke over det" kan f.eks være at man spiser litt mer enn man har godt av, rett og slett fordi man har lyst.

Eller at man trener litt mindre enn man har godt av, fordi man ikke har lyst.

Da blir man ikke "bevisst" feitere, selv om man merker det. Man går ikke inn for å legge på seg, og gjør det således ikke for å irritere sin partner.

Det er jo bevisst. Hvis man ikke merker at man blir feitere og gjør noe med det, så går jeg så langt som å si at man har et heftig psykisk problem. Man gjør det ikke med vilje, men det skjer da, og man burde jo absolutt merke at det skjer. Men apporopos trening, så skal jeg opp og pumpe litt jern nå. Talast

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedeligste svaret jeg har hørt. Du minner meg veldig om den forrige norsklæreren min, og hu hadde *kremt* veldig sterke meninger om meg, så jeg tenkte at du kanskje hadde noe å tilføye. Hu kjente meg dog ikke så godt, så det var bare tomme argumenter og frekkheter, men hu prøvde likevel så godt hu kunne å fornærme meg :p

Men nå synes jeg vi kan prøve å dra tråden bort fra meg og over til de feite jentene. Kanskje et nytt spørsmål kan være "hvorfor velger noen å (for-)bli feite?"

Jeg er prinsipielt imot feite folk, fordi jeg synes de er svake siden de ikke klarer å begrense sitt daglige inntak av dritt. Det er såklart de som prøver å bli tynne, og de som ikke kan noe for at de er feite, og da er det greit, men de som spiser godteri daglig og ser ut deretter, kan jeg ikke si at jeg har lett for å respektere.

Lenke til kommentar

Er jeg kjedelig? Jeg er bare saklig ;) Jeg sier bare at ut ifra det du skriver, så virker endel lite gjennomtenkt og totalt sett vitner det om at du har lite livserfaring og generelt sett er ganske umoden.

Men en annen ting er hvorfor folk (for-)blir feite. Hvis du ser på tråden "feite folk kan skylde på seg selv" i helse-forumet, så ser du endel meninger om temaet ;)

Lenke til kommentar
Jeg er prinsipielt imot feite folk, fordi jeg synes de er svake siden de ikke klarer å begrense sitt daglige inntak av dritt.

..de som spiser godteri daglig og ser ut deretter, kan jeg ikke si at jeg har lett for å respektere.

Open your eyes.

Er du virkelig så sneversynt at du tror alle deler dine idealer?

Det kan hende kropp ikke i det hele tatt er en del av idealene til et menneske. Da har han ikke noe behov for å begrense eller kontrollere sitt inntak.

Kropp er ikke noe h*n tenker på, på seg selv eller partner. Innsiden er det eneste som teller.

Eller, de liker rett og slett smellfeite folk, og å være det selv. Hva om min idealkropp er 95kg? Jeg kan spise fullstendig bevisst for å ha en viss ølmage og litt runde kinn, fordi det er mitt bilde av en perfekt kropp.

Da kan jeg være like bevisst på kroppen min som en treningsfantast, men med et annet mål.

Hva i all verden gir deg så rett til å respektere mitt bevisste valg mindre enn treningsfantasten?

Lenke til kommentar

... Fordi jeg er bedre enn deg. Neida, jeg bare kødder. Jeg sa da ikke at jeg ikke respekterte feite folk i det hele tatt. Jeg sa at jeg har vanskeligere for å respektere dem, nettopp fordi jeg erfaringsmessig mener at de fleste feite folk kan skylde på seg selv, og dermed har de lite selvinnsikt og de presser ikke seg selv til å bli normale igjen. En person som trener må presse seg selv, og viser vilje og evne til å tilpasse seg det samfunnet en lever i.

Og igjen, jeg skjønner ikke hvor dere tar det fra, men jeg har da aldri sagt noe som kan antyde at jeg tror alle deler mine idealer.

@Manfred:

"[...]lite livserfaring og generelt sett er ganske umoden."

Hadde du egentlig forventa noe annet av meg da? Med tanke på graviditet og slikt som ble nevnt tidligere, så er det vel en selvfølge at jeg ikke hadde likt å se den deilige dama mi bli feit og ekkel og gravid-ete?

Lenke til kommentar
Og igjen, jeg skjønner ikke hvor dere tar det fra, men jeg har da aldri sagt noe som kan antyde at jeg tror alle deler mine idealer.

Ehm.. jo, du gjør på en måte det her under.. Eller, du mener kanskje ikke de gjør det like mye som du faktisk forventer at de skal dele dine idealer. Spm jo faktisk er litt verre:

feite folk kan skylde på seg selv, og dermed har de lite selvinnsikt og de presser ikke seg selv til å bli normale igjen.

Du hevder de ikke er normale, og sier de har noe å skylde seg for, og at de har lite selvinnsikt. Det vet du ingenting om, da det kan passe perfekt med deres egne idealer.

Den dagen en tenåring bestemmer fasiten på hva som skal være normalen i samfunnet, melder jeg meg ut. Det er sikkert. ;)

Endret av toth
Lenke til kommentar

I det miljøet jeg er i, deler de fleste de samme idealene som meg. Så ja, jeg forventer at andre er ihvertfall litt enige med meg.

Synes du virkelig at du presser deg selv hardt hvis du spiser deg feit? Jeg kan ikke akkurat si det. Og dessuten tror jeg den gruppa mennesker du snakker om, som virkelig, helt ærlig mener at det er pent å være feit er veldig, veldig liten. Så jeg synes fortsatt at fordommene mine er veldig treffende.

Lenke til kommentar

Fordommer er fordommer, treffende eller ei.

Jeg verdsetter god mat høyere enn en veltrent kropp. Jeg prioriterer å få i meg god mat fremfor å få i meg "riktig" mat. Gjør det meg mindre bevisst eller lavere viljestyrke?

Nix.

Jeg har bare andre prioriteringer. Basert på hva jeg mener gir meg best mulig livskvalitet.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Ikke alle er velsignet med høy forbrenning fra naturens side, og noen må jobbe hardt for å holde

en slank linje. Hardere en de som har høy forbrenning.

Dette gir deg på ingen måte noen rett til å se ned på dem eller kritisere dem.

Forbrenningen har en tendens til, med alderen å bli dårligere og da vil de fleste

ende opp med såkallt "alderstillegg".

Lenke til kommentar

Jeg har ikke høy forbrenning, men jeg spiser fortsatt masse mat. Jeg spiste for eksempel 3/4 langpannepizza dekket med en kvart stor norvegia ost og 4 pølser. Jeg er ikke feit. Veit dere hvorfor? Fordi jeg faktisk trener en gang i blant.

Jeg sier ikke at alle skal være radmagre supermodeller, men det er jo faktisk usunt å være feit, så litt trening er ikke å forakte.

"Dette gir deg på ingen måte noen rett til å se ned på dem eller kritisere dem."

Jo, faktisk. For jeg er en av dem, jeg spiser så mye dritt at det nesten tyter ut av meg, men jeg bruker litt tid på å trene effektivt, og da blir jeg ikke feit.

Men for all del, når man nærmer seg 50-60 år, gjør det ikke noe om man ikke har samme kropp som når man var 17.

"Jeg verdsetter god mat høyere enn en veltrent kropp.[...] Gjør det meg mindre bevisst eller lavere viljestyrke?"

Nei, men det er da usunt å spise seg feit. Det er ikke noe vits å ha supermodell-kropp, men det går da å trene ihvertfall litt!

Lenke til kommentar
men jeg bruker litt tid på å trene effektivt

Jeg vil nok si at du har høy forbrenning.

Med "gammel" mente jeg selfølgelig ikke 50 60 :)

Rundt 30, kanskje før begynner det å gå nedover.

En mann er på topp fysisk fra 25 til 30.

Lenke til kommentar
"Jeg verdsetter god mat høyere enn en veltrent kropp.[...] Gjør det meg mindre bevisst eller lavere viljestyrke?"

Nei, men det er da usunt å spise seg feit.

Hva så?

Det er usunt å røyke, drikke og bo i et land med eksos. Det er farlig å kjøre bil og hoppe strikk.

Det handler om å gjøre de valgene som gjør en selv lykkelig.

(for the record er jeg ikke feit, jeg er heldig med forbrenningen. Har dog antydning til ølmage, som hverken meg eller damer har noe imot)

Lenke til kommentar

Jeg føler det samme ovenfor røykere som jeg gjør ovenfor feite folk. Eller dvs. røykere er enda svakere enn feite folk, for mat er en livsnødvendighet, men det er ikke røyk på noen måte what so ever.

Bil er også noe vi er mer eller mindre avhengige av.

Jeg forstår poenget ditt, men vi får bare være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Jeg føler det samme ovenfor røykere som jeg gjør ovenfor feite folk. Eller dvs. røykere er enda svakere enn feite folk, for mat er en livsnødvendighet, men det er ikke røyk på noen måte what so ever.

Drikker du alkohol, eller har tenkt å gjøre det når du blir gammel nok?

Det er ikke akkurat en livsnødvendighet, så there you go.

Lenke til kommentar

Nei, ehhh jeg har da aldri drukket alkohol i hele mitt liv. Er ikke det farlig når jeg ikke er gammal nok a? :whistle: Jeg skrev om det, men tok fordi jeg tenkte at det ikke var relevant. For det første, man får jo faktisk noe ut av å drikke. Det slipper ut endorfiner og er sosialt.

Det å røyke er jo noe helt annet enn å drikke. Kan ikke se for meg noen si "joggu skal jeg røyke meg ehm .. full .. og få meg i kveld ass!"

Som Homer Simpson sa: "Cheers to alcohol. The solution to - and cause of all lifes problems".

Som undertegnede sier: "Fuck røyk, det er ikke noe anna enn en totalt unyttig utgift".

Lenke til kommentar
Nei, ehhh jeg har da aldri drukket alkohol i hele mitt liv. Er ikke det farlig når jeg ikke er gammal nok a? :whistle: Jeg skrev om det, men tok fordi jeg tenkte at det ikke var relevant. For det første, man får jo faktisk noe ut av å drikke. Det slipper ut endorfiner og er sosialt.

Det å røyke er jo noe helt annet enn å drikke. Kan ikke se for meg noen si "joggu skal jeg røyke meg ehm .. full .. og få meg i kveld ass!"

Som Homer Simpson sa: "Cheers to alcohol. The solution to - and cause of all lifes problems".

Som undertegnede sier: "Fuck røyk, det er ikke noe anna enn en totalt unyttig utgift".

:!:

Ser du virkelig ikke likheten mellom alkohol og røyk?

Røyk er som alkohol sosialt. Det roer ned kroppen.

Men det er også en gift og rusfremkallende. Akkurat som alkohol. Å sette alkohol på en positiv pidestall og kalle røyk totalt unyttig utgift er bare selvmotsigende. Alkohol er da mye dyrere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...