FCW Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Leser i siste HjemmePC om kompaktkamera med video opp til HD (720) kvalitet. Er akkurat i innkjøpsfasen av et nytt kompaktkamera samt muligens et videokamera, så muligheten for å få 2 kamera i ett er svært interessant. Er egentlig ute etter et kamera som man enkelt kan ta bilder og video med, er ikke så himla nøye på annen mer eller mindre avansert funksjonalitet...det går vi oss vill i uansett Kvaliteten på bilder og video bør være bra da... Noen som kan beskrive hvordan videokvaliteten på kompaktkamera er i forhold til rene videokamera? Supert om noen har noen råd og gjerne kamera anbefalinger å komme med. FC Endret 4. juli 2008 av FCW Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det finnes ingen modeller som er skikkelig gode i begge disipliner. Videokameraer tar dårlige stills, og stillkameraer fungerer bare sånn noenlunde som videokamera. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Nei..det hadde vel vært for mye forlangt å få et kamera som var bra i både foto og video. Det jeg er på jakt etter er et kamera som tar gode bilder, men som også tar brukbar video til familiebruk, f.eks. når ungene finner på noe sprell e.l. Har et "gammelt" exilim kamera som også tar video, men den er såpass dårlig kvalitet at den ikke helt egner seg til vårt bruk, blir litt for kornete. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg vet ikke helt. Det med Ixus er typisk av flere årsaker. De modellene gir ganske kornete bilder i dårlig lys, og passer derfor dårlig til enkeltes bruk. Det er i alle fall inntrykket jeg har fra kritiske Ixus-eiere her på forumet. Et nyere og bedre kamera hjelper sikkert. Du får lese litt rundt på forumet hvilke som har gode støyegenskaper. Du kan også ta en kikk på Sanyo Exacta-modellene. De har ikke fått dårlig kritikk, men regnes som et kompromiss. Dvs du får ikke noe supert kompaktkamera, og heller ikke noe topp videokamera. Men de fungerer greit til begge deler. Som det kompromisset det er nødt til å være. De er ganske rimelige på Japan Photo. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Samsung NV24HD ( https://prisguiden.no/product.php?productId=88243 ) filmer i 720p, har lest noen tester av det,og det får helt ok kritikk. Videoen er vist kjempe bra for et kompakt kamera, og bildene er helt ok - men older i masse vis til helt vanlig bruk. Med dette kameraet kan du også stille inn en del manuelle innstillinger. Panasonic Lumix DMC-FX35 ( https://prisguiden.no/product.php?productId=89631 ) har også en meget god video funksjon, men lyden er dårligere her enn på samsungen, derimot er bildene av høyere kvalitet. Dette koster 2490 kr på elkjøp nå. Valget er ditt Endret 6. juli 2008 av $ig Lenke til kommentar
FCW Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Takker for alle tips! Er ganske grønn på dette, hadde vært ganske greit hvis noen hadde giddet å gi en kort oversikt over hva som gjør kompaktvideo dårligere enn "ekte" video, og da kanskje spesiellt med tanke på HD video fra kompaktkamera...bare sånn at jeg enklere kan avgjøre hva jeg trenger evt. går glipp av. Er det f.eks. i mørke omgivelser forskjellen kommer mest til syne? Bevegelser? Innstillinger? Lyden? (Betyr forøvrig ikke så mye for meg, så lenge der er lyd) Har veldig lyst å ta opp video (legges inn og vises på HTPC/ flatskjermTV ). Har vurdert å kjøpe et mini-Dv kamera, ser at enkelte selges for <2000 spenn, men er ikke så sugen på å ha to forskjellige kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå