Galexon Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei Tenker litt på å kjøpe meg en liten billig-bil på nyåret, ettersom jeg mest sannsynlig får sertifikatet da. Jeg er nå 17 år, og fyller 18 rett før jul. Jeg er med andre ord ute etter en god begynnerbil. En kamerat av meg er opel-frelst, og har foreslått Opel Corsa. Jeg synes faktisk at Opel Corsa ser ut som en ganske ålreit bil, og ikke ser den særlig dyr ut i innkjøp heller. Har sett litt rundt, og det ser heller ikke ut som at den er dyr verken i bensinforbruk eller forsikring. Det jeg lurer på er om det er noen der ute med erfaringer rundt Opel Corsa? Tenker på en 94-mod eller noe hakket nyere. Er ikke interessert i automatgir. Er dette en god bil å kjøre (kjøreegenskaper?) ? Det er jo selvsagt en god stund til jeg eventuelt vil kjøpe bil, men jeg er en person som liker å planlegge og ikke minst drive litt research rundt ting god tid i forveien. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Hvor mye er du villig til å legge ut på din første bil? Det er spørsmål nr. 1 1.4l med 60hk er jo ikke noe spesielt gøy, men økonomisk om du kun har planer om å komme deg fra A til B Endret 4. juli 2008 av Haansi Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Opel Corsa er en fin bil. Den er også moderat sprek med tanke på den lave vekta. Fin førstegangsbil Koster nesten ingenting å ha den heller. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Skal du ha en sånn liten sak anbefaler jeg Ford Fiesta. Går faktisk utrolig nok greit med tanke på at den ikke veier mer enn at du holder bilen oppe med arma mens du skifter dekk. For en hundrings kan du grisekjøre en hel helg, den går bare på lukta. I tillegg er de udødelige, de tåler helt sykt med juling. Hadde en slik for ei stund siden, men ble vraket da ei kjerring kjørte på den. Synd egentlig, for det var en ganske morsom bil. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har vell ikke noe serlig til overs for hverken Opel Corsa eller Ford Fiesta Men det er nok helst en smakssak og ikke så mye faglig, men dersom valget stod imellom en Fiesta og en Corsa så hadde jeg uten tvil glatt valgt Corsaen, er en mye bedre bil å kjøre enn en Fiesta og ikke minst mye penere Må bare være ops på rust, det er vell ett av de største problemene på en Corsa som er såpass gammel, sjekk hjulbuer bak, kanaler og dørbunner Så dersom du får tak i an slik bil som er rustfri og pent holdt, så kan du ende opp med en helt grei førstegangsbil for en rimelig penge Lykke til med lappen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Dersom du finner en med 1.2 16V/DOHC, så har denne 65 eller 75 hk (avhengig av årsmodell), og er er mye mer moderne motor enn den gamle 1.4/60. I tillegg har den registerkjede, mens 1.4 har rem, noe som gjør at 1.2 sparer deg noen tusenlapper for hver 60' k. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Opel Corsa er helt ok biler. billige i drift, billig forsikring, lite galt, oftest heller ikke så kjipt å få en bulk eller 3 på den heller... den er god å kjøre også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå