Gå til innhold

Trådløs router tildeler ikke nettverksadresser.

Anbefalte innlegg

har du kryptert nette?

har fixa for noen, de har tasta inn feil kode og da kommer det begrenset eller ingen tilgang.

sletter nettet fra lista og søker det opp på nytt så man kan taste inn ny kode,

:cool:

edit

i vista er det et leven å finne fram til der man kan slette nette fra lista. hvertfall for meg som aldri har brukt vista :p

Endret av netted
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du kjøre en "ipconfig" på maskinen internett fungerer på og paste det her?

Om jeg følger instruksene dine:

"Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

IP-adresse: 88.90.9.254

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway:10.0.0.138"

Du har en offentlig ip adresse, men kjører lokal ip på gateway.

Jeg bare lurer på om du ikke har aktivert router som en router, men at modemet står i bridge.

Å sette subnet maska til en klasse A maske (255.0.0.0) har ingenting for seg, i et C nett skal den være 255.255.255.0

Mulig du har svart på det før her, den maskinen som fungerer, er den kablet, eller trådløs, og den som ikke fungerer, kablet / trådløst?

Lenke til kommentar
Den som fungerer, kjører han nå kablet, og de som ikke funker prøver han å få til trådløst på.

sitat

Jeg har to koblet til med ledninger og 4 trådløse enheter og det fungerer helt fint netteverket mitt dukker opp på alle 4 enhetene, men bare 2 av dem klarte å tildele seg IP automatisk, og det var iPhone'sene. På begge datamaskinene (windows vista begge to) så måtte jeg sette statisk ip.

Dette er det samme prob jeg har, den vil bare levere ut 2 ipadresser. jeg har ikke testa med flere kablet, men så er den kobla til en ny router og den er med kabel ogå, og den funker. men ikke flere tråløse,

henger meg litt på her , siden det er samme zyxel

Endret av netted
Lenke til kommentar

HAr forstått det sånn at det er kun trådløst du har problemer med og at det er Vistamaskiner det er snakk om. Det finnes en historie når det gjelder DHCP og Vista,men dette skal være fikset i en Servicepack til Vista. De fleste Ruter-produsenter ble i , påvente av denne servicepacken, "tvunget" til å rette denne Vista-buggen i sine produkter.

Dette skjedde bla. med Thomson og den softwaren som Telenor har i sine ST780wlt.

Mener at krypteringen stårskrudd på default på ST780wlt.

WLAN-lampa vil da lyse gult på ruteren og koden finner du på lappen under. (wep 64 bit)

Har ike altfor god erfaring med Vista og brebåndsprodukter desverre.

Skulle ønske verden stoppet med XP...

Hvis du har mulighet (hvis du ikke allerede har gjort det) kan du koble til med kabel og se at du komer på nett. for å sikre at det ikke er et DHCP-problem på maskine(e)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...