Gå til innhold

Diskusjonstråd - Hva kan gjøre playstation3 bedre?

Henry9

Anbefalte innlegg

Et program til pc´n som var lagd av og for playstation. Så man kunne Sync. musikk video osv. si at du skrur på playstation. Hvis programmet på pc da er på. Så vil PS spørre om du vil syncè musikk osv. Så sender den over musikk og alt video som er nytt på pc. Ikke noe streaming, men blir send over. Da må den få støtte for flere fil typer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke gjort noe om noen fikk fiksa en modchip til den heller da:) Så vi får litt freeshare programvare som kan utnytte all kraft i ps3:)

tenk dere xbmc på ps3. Spille kopier av spillet ditt, så du slipper å bytte plate hver gang du skal spille.

DET hadde vært drømmen det! hehe

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor Sony har vært så gniten på minne. Ja, en konsoll maskin håndterer minne annerledes enn en PC/Mac og trenger derfor ikke like mye. Men hadde Sony gitt maskinen en ekstra GB internminne, kunne alt gått så mye mykere og kjappere, samt støtte for bedre multitasking.

Det sies at cell prosessorene skal kunne kjøre 8-12 full HD filmer samtidig og lagg fritt, men hva hjelper det når Ps3 så vidt har lite minne og så vidt en form for multitasking :-/

Med nåværende minne, tror det er 256mb, kunne man så vidt ha 6 nettsider åpne samtidig om man skulle bruke nettleseren.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor Sony har vært så gniten på minne. Ja, en konsoll maskin håndterer minne annerledes enn en PC/Mac og trenger derfor ikke like mye. Men hadde Sony gitt maskinen en ekstra GB internminne, kunne alt gått så mye mykere og kjappere, samt støtte for bedre multitasking.

Det sies at cell prosessorene skal kunne kjøre 8-12 full HD filmer samtidig og lagg fritt, men hva hjelper det når Ps3 så vidt har lite minne og så vidt en form for multitasking :-/

Med nåværende minne, tror det er 256mb, kunne man så vidt ha 6 nettsider åpne samtidig om man skulle bruke nettleseren.

lurer på kor mange ganger dette har vore oppe...ps3 har...wait for it......512 megabiteys med minne..!

og ein ekstra GB! med minne? trur det var vanskelig nok for Kaz Harai å gå på scena og sei "599 US DOLLARS"

med ein ekstra GB hadde me snakka 799US DOLLARS, eller meir..vertfall av den typen minne som sitter i ps3, som er mykje vassere enn vanleg pc minne..;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

- legge med headsett med i pakkene for de som kjøper ps3, nesten idiotisk att man faktisk må kjøpe dette når online spilling er ett område hvor sony har forbedret siden release og det vill sikert kommer flere forbedringer.

- komme med flere spill både på PSN og retail versjoner.

- droppe soneinndeling på PSN er stor forskjell mellom de ulike regionene.

Lenke til kommentar
- legge med headsett med i pakkene for de som kjøper ps3, nesten idiotisk att man faktisk må kjøpe dette når online spilling er ett område hvor sony har forbedret siden release og det vill sikert kommer flere forbedringer.

100% enig om det var slik at man måtte ha ett PS3 headsett slik det er på xbox 360, der det eneste headsettet som fungerer er ms sitt headsett.

Men siden at de fleste usb headsett og bluetooth headsett allerede fungerer på ps3, så har de valgt å ikke bundle headsett med i pakken. Riktig avgjørelse? Tja.. ett inkludert headsett hadde nok fått flere til å prate sammen online, med de goder og ulemper dette fører med seg.

Lenke til kommentar

Dette er ikke like lett da det er ganske mange språk SCEE må oversette til for europeiske spill. At de gidder å dubbe Resistance videon til norks er dog utenfor min fatteevne (slettet og lastet ned fra US storen umiddelbart). Soneinndelingen synes jeg ikke skal fjernes, men heller at SCEE får opp dampen slik at ting ligger mye tettere opp mot amerikanske slippdatoer.

Så over til hva jeg syns bør forbedres. In-game-xmb og trophies er egentlig det jeg har ventet på så jeg er kjempefornøyd med hva Sony har gjort til nå. Det jeg vil bør forbedres er kommunikasjonen mellom SCEE og forbrukerne. I USA har de den offisielle PS bloggen som jeg leser hver dag og den er kjempebra, men den er jo rettet mot USA så enkelte ting er ikke relevant for oss. På generell basis synes jeg SCEE er dårlig til å kommunisere med oss. En offisiell blog hadde vært genialt, der folk fra bransjen kan snakke med oss direkte.

Lenke til kommentar
Leste om at du bare trenger å holde inne PS-knappen på fjernkontrollen i 8 sekunder, for å sette den i av-modus, uten å gå inn på menyer o.l. :)

Det går fortere å trykke PS knappen og trykke nedover noen ganger. Men det er jo sikkert lettere å bare holde den inne.

Edit: Nå når jeg skulle skru av kontrollen og hadde skrudd av tven fant jeg ut at det var smart ja.

Endret av Kris.
Lenke til kommentar
Det jeg vil bør forbedres er kommunikasjonen mellom SCEE og forbrukerne. I USA har de den offisielle PS bloggen som jeg leser hver dag og den er kjempebra, men den er jo rettet mot USA så enkelte ting er ikke relevant for oss. På generell basis synes jeg SCEE er dårlig til å kommunisere med oss. En offisiell blog hadde vært genialt, der folk fra bransjen kan snakke med oss direkte.

Threespeech-bloggen er semi-offisiell, dvs. at de er dem som SCEE alltid kontakter først, når dem gjelder beta'er, happenings, o.l. i regi av Sony Europa.

Er enig i at US-bloggen er mye bedre markedsføring, men er litt forståelig at det er enklere å bedrive slikt hvor du har alt i ett stort land som SCEA, iforhold til SCEE som er spredd i mange forskjellige land. :-/

Håper også at Sony (og alle andre publishere) blir flinkere med å lokalisere raskere til oss i Europa. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ny ting er på vei da ..

http://www.gamer.no/artikler/musikkvideoer_paa_ps3/55079

Musikkvideoer på PS3

"Sony har nemlig gjort en avtale med Vidzone, som tilbyr gratis musikkvideoer over nettet. Denne tjenesten vil la Playstation 3-eiere se musikkvideoer direkte fra nettet.

Tjenesten blir gratis, og skal lanseres tidlig i 2009 i Europa, Australia og New Zealand. I tillegg til å se videoene på storskjermen i stua, kan de streames gjennom PS3 slik at du kan se dem PSP.

Brukerne kan lage sine egne spillelister, og får i tillegg en rekke innstillingsmuligheter for å sikre at Vidzone-tjenesten blir så personlig som mulig.

Vidzone leverer alle slags musikkvideoer, fra hip-hop til punk og fra tungmetall til klassisk."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...