Holtern Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som vet hvor høy tollgrensen for varer inn til Sverige er? Har sett et knalltilbud på et såkalt rebel-kit (Canon 450D) på ebay for ca 6000,- norske. Har bekjente i Sverige som det kan sendes til. Vet heller ikke hvordan det er å sende en pakke til en annen adresse enn betalers adresse. Noen tips? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det virker ikke mye knall hvis det kun er noen hundrelapper billigere enn i Norge. Jeg vil heller kalle de knalldårlig. Å si fra seg 5 års reklamasjonsrett for kanskje 500 spenn er latterlig dårlig butikk, for å si det slik. Hvis ikke det kit-et er skikkelig bra, og ikke bare en samling junk fra bakerste krok på lageret, slik 98% av ebay-tilbudene er. Lenke til kommentar
Holtern Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Det virker ikke mye knall hvis det kun er noen hundrelapper billigere enn i Norge. Jeg vil heller kalle de knalldårlig. Å si fra seg 5 års reklamasjonsrett for kanskje 500 spenn er latterlig dårlig butikk, for å si det slik. Hvis ikke det kit-et er skikkelig bra, og ikke bare en samling junk fra bakerste krok på lageret, slik 98% av ebay-tilbudene er. Du kan jo se selv. Canon kit Bare Canon-utstyret (inkl. kamera) i denne pakka ville kommet på nærmere 9000,- her i landet. Resten av pakka har sikkert ikke høy verdi, men jeg vil påstå at her er det en pakke som ville kostet godt over 10000 kroner her i landet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Svensk "moms" er på 24%. Om de har toll på import av dine varer må du sjekke på det svenske tollvesenets hjemmesider. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Hei, jeg vil fraråde deg å kjøpe denne pakken. Den ser kanskje flott ut, men bortsett fra: Kamerahuset Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 Lens Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III Canon 50mm F1.8 EF Autofocus Lens så er resten "søppel" de har slengt på for at det skal se ut som et kjempetilbud. Du skal ikke lete lenge på eBay for å finne bedre kjøp enn dette. Mitt tips til deg er å kjøpe kamerahus her hjemme i Norge med 5 års reklamasjonsrett. Det vil koste ca 5300 kr. Da kan du heller kjøpe objektiv på eBay, der er det mye å spare, spesielt om du slipper moms. Endret 5. juli 2008 av Manhatten Lenke til kommentar
Holtern Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Hei, jeg vil fraråde deg å kjøpe denne pakken. Den ser kanskje flott ut, men bortsett fra:Kamerahuset Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 Lens Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III Canon 50mm F1.8 EF Autofocus Lens så er resten "søppel" de har slengt på for at det skal se ut som et kjempetilbud. Du skal ikke lete lenge på eBay for å finne bedre kjøp enn dette. Mitt tips til deg er å kjøpe kamerahus her hjemme i Norge med 5 års reklamasjonsrett. Det vil koste ca 5300 kr. Da kan du heller kjøpe objektiv på eBay, der er det mye å spare, spesielt om du slipper moms. Må si meg enig. Etter å ha studert tilbudet nøye og lest litt om det i akam og andre forumer så avstår jeg fra dette. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Du burde skjønne at det er noe muffens når de kaller Canons billigste optikk for pro i de annonsene. Du har funnet frem til en typisk annonse av det slaget jeg beskrev, men det er langtfra den verste jeg har sett. Du får jo tross alt med en brukenes 50mm. I andre pakker jeg har sett får du ingenting brukelig. De verste pakkene inneholder gamle kitzoomer fra filmbaserte Eos-hus av semre kvalitet, og ikke engang en vanlig kitzoom for dSLR med cropsensor. Endret 6. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kjøp heller kamera med den nye 18-55 med IS som kit. Og sleng på en 55-250 IS hvis du trenger mere telezoom. Et par minnekort av bra kvalitet trenger du også. Da kommer du på litt over 8500.- Da får du 2 gode objektiver i forhold pris/kvalitet. http://japanphoto.no/product/digital-speil...55-f3-5-5-6-is/ http://japanphoto.no/product/objektiver/ca...50mm-f4-5-6-is/ Kjøper du objektivene på nettet sparer du rundt en tusenlapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå