tepe Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Heisann! Jeg lurer på hvordan jeg kan hente ut en gråtoneverdi fra et bilde på en viss bildekoordinat.. Altså du har et bilde, IMAGE img, der du vil ha ut gråtoneverdien i koordinatene [j]. Hvordan gjør jeg dette?? Tenkte noe slik som, gråtoneverdi = (int)img[j], men det er sikkert ikke riktig. Jeg får det i hvertfall ikke til å funke... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 I hvilken forbindelse er dette? WIN32 API? Mistenker at IMAGE er en struct eller noe? Lenke til kommentar
tepe Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Ideen er at jeg skal ta inn et bilde (*.img) som argument i koden min og skal gjøre en threshold funksjon på dette for så å ha et binært bilde som output. Ga det noe fornuft..? Skal ta inn gråtoneverdiene for å bestemme det mest gunstige terskelnivået. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Da må du jo vite hvordan formatet .img er formet, eller det må vel finnes funksjoner for å håndtere dette formatet. Det er jo ikke bare binære data, men også informasjon om bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå