Scones/w/bones Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Som emnetittelen sier: Hvordan lager man en 3/4 takt (waltz om du vil) i FL Studio? Har ennå ikke funnet ut av det, og begynner å lure på om det faktisk bare er mulig å lage 4/4-takter. Isåfall er FL Studio er skikkelig crappy program. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Du har forøvrig postet feil, du kan trygt spørre i "Grunnleggende innføring av FL Studio" hvis du har flere spørsmål. Større sjanse for at folk hjelper deg der. Svar på spørsmålet ditt: Jeg har FL Studio 7. Der kan man endre til 3/4 takt ved å endre tallet øverst til venstre i Step Sequencer'n til 3. Som default står det to bindestreker etter hverandre i feltet der du endrer dette. [--] Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Du har forøvrig postet feil, du kan trygt spørre i "Grunnleggende innføring av FL Studio" hvis du har flere spørsmål. Større sjanse for at folk hjelper deg der. Svar på spørsmålet ditt: Jeg har FL Studio 7. Der kan man endre til 3/4 takt ved å endre tallet øverst til venstre i Step Sequencer'n til 3. Som default står det to bindestreker etter hverandre i feltet der du endrer dette. [--] takk for begge tipsene :) Lenke til kommentar
BorN Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Og hvis du føler for det, kan du poste (u)ferdige sanger i denne delen av forumet, så får du kanskje respons på hva som er bra og dårlig med dem. Èn sang per tråd. Får du lyst til dette, les Retningslinjer for Egenprodusert musikk først. Lykke til! Endret 4. juli 2008 av BorN Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg har FL Studio 8, men er rimelig sikker på at det er likt i FL7: Trykk F11 for å få opp Project Info. Trykk så på General-taben, her kan du velge 3/4-takt. Man kan også gjøre som BorN forklarer, men da må man altså velge dette for hvert eneste pattern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå