Gå til innhold

Ny bærbar PC til gameing +++ ca 10000kr

Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes mange lignende tråder fra før men blir helt forvirret av å lese dem. :dontgetit:

Det jeg er ute etter er en bærbar PC som skal brukes til gameing og ellers vanlig bruk. Jeg har en veldig god stasjonær PC men siden jeg skal flytte fra Stavanger til Oslo til høsten her jeg lyst på en bærbar. Spiller mest Football manager som ikke krever så mye, men spiller også Flight Simulator som krever en del. Så det jeg lurte på om dere hadde noen tips om noen gode PC til mitt bruk til ca 10000kr og ikke så mye over?

Har sett på noen:

Acer Aspire 6920G

Acer Aspire 5930G

HP DV9830

Men det finnes jo så mange andre også i jungelen av bærbare PC'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett en del på denne maskinen. Men jeg vet ikke hva jeg bør velge i oppsettet.

Prøvde meg på et oppsett og det ble 10680kr.

1 års begrenset garanti [inkludert i prisen]

15,4-tommers widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™ [inkludert i prisen]

Er denne nødvendig eller klarer jeg meg med: 15,4" Widescreen™ WXGA (1280x800) TFT-skjerm (220 nit) med TrueLife™ [trekk fra 1,080.00 kr] ?

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048] [inkludert i prisen]

Er det nødvendig med 4GB RAM eller klarer jeg meg med 3GB?

200 GB harddisk med fritt fall-sensor (7200 RPM) [inkludert i prisen]

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne [inkludert i prisen]

Er dette et bra kort? Støtter det directX10? Burde jeg ikke ha 512MB dedikert minne?

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare [inkludert i prisen]

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) [inkludert i prisen]

Hva er forskjellen på 9 cellers og 6 cellers?

Hvor mye blir frakten på?

Hva med XPS 1710?

Lenke til kommentar

På skjerm ville jeg valgt den med 1440x900 oppløsningen, og velg 4GB fremfor 3GB, kun 250 kroner i forskjell uansett. På harddisk, velg den 5400RPM 320GB harddisken, like rask som den på 200GB selvom den er "tregere" så veier den økte størellsen opp på hastigheten.

8600m GT versjonen som sitter i XPS M1530 er vel det raskeste man kan få til 15,4" laptoper, fordi det har GDDR3 fremfor GDDR2 som de fleste andre laptoper med 8600m GT. Det støtter DX10, og den økte minnehastigheten gjør dette kortet raskere enn 8600m GT med 512MB ram pga. 512MB versjonen kun finnes med GDDR2.

Forskjellen på 6 og 9-cellers er ganske enkelt hvor lenge batteriet holder ut.

Frakten er vel gratis på XPS PC-ene hos Dell :)

Anbefaler deg også å sjekke ut Den store Dell XPS M1530 tråden ;)

Lenke til kommentar

Vet om den tråden, men den er på 153sider og det orker jeg ikke lese igjennom. :roll:

Hvilken prossesor burde jeg i tilfelle velge:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) [inkludert i prisen]

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer) [legg til 740.00 kr eller 38,-/måned-1]

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9500 (2,60 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer) [legg til 2,650.00 kr eller 136,-/måned-1]

Minne

Vista kan ikke utnytte 4GB minne fullt ut!

Hva vil det ha og si?

Når det gjelder batteriet hvor mange timer varer et 6cellers kontra et 9cellers?

Går det an å skru av den innebygde musen slik at jeg slipper å irritere meg hver gang jeg kommer borti?

Lenke til kommentar

Av CPU-er ville jeg valgt T8300, jeg mener ikke at 100 mHz og 3MB cache er verdt de 740,- ekstra, og 200 mHz/3MB cache er hvertfall ikke verdt 2650,- ekstra.

Vista 32-bit klarer ikke utnytte 4GB fullt ut nei, utnytter vel 3,5 GB elns.. Men fortsatt greit med 4GB pga. dual channel.

6 celler varer i mellom 2 til 3 timer, alt etter hva du gjør og lysstyrken.

Den innebygde touchpaden kan enkelte skrues av via driveren.

Lenke til kommentar

Er det bekreftet at det er GDDR3 minne i skjermkortet? Fantastisk! Har fått en fin pris på litt under 12000 med forsikring nå... Lurer virkelig på om denne maskeinen drar AoC på litt høye innstillinger... Tror nesten bare jeg bestiller og leverer tilbake om den ikke gjør det :)

Og hvilken skjerm er det som er best? Lurer på om jeg skal velge den med høyest oppløsning eller den med 1440x900?

Endret av Harmony
Lenke til kommentar
Er det bekreftet at det er GDDR3 minne i skjermkortet? Fantastisk! Har fått en fin pris på litt under 12000 med forsikring nå... Lurer virkelig på om denne maskeinen drar AoC på litt høye innstillinger... Tror nesten bare jeg bestiller og leverer tilbake om den ikke gjør det :)

Og hvilken skjerm er det som er best? Lurer på om jeg skal velge den med høyest oppløsning eller den med 1440x900?

Det virker ikke akkurat genialt å kjøpe utgamle 8600 GT når 9-serien allerede leveres, rip-off.

Lenke til kommentar

Det virker ikke akkurat genialt å kjøpe utgamle 8600 GT når 9-serien allerede leveres, rip-off.

Så du mener det er lurt å vente til denne PC'n kan settes opp med 9 serie kort? Eventuelt når blir det? 1 år, 2 år? Eller til høsten?

Lenke til kommentar

Ser ut som en bra PC det, men syns oppløsningen var dårlig: Oppløsning 1280x800.

EDIT: Er meget i tvil om jeg skal kjøpe Acer Aspire 5930G eller DELL XPS1530. Så kan noen overbevise meg om en av de? Syns oppløsningen på 5930G trekker ned og muligens også prossesoren. Men syns skjermkortet og manglende Blu-ray trekker ned hos dell. Hvilken PC er best egnet til krevende spill som feks. FSX?

Endret av vede
Lenke til kommentar
Er nok ingen tvil om at flaskehalsen befinner seg i skermkortet, og dermed vil Aceren seire. Synes ikke oppløsningen er noe problem, om du ikke skal drive intens redigering da.

Kameraet mitt har 12.1 megaPixler.. og skjermen leveres som 1200x800..... Sier litt... blir vanskelig å redigere bilder osv...

Tror egentlig ikke at 8600 GT kan sammenlignes med en flaskehals da det er ett kraftig skjermkort med DDR3 minne???

Lenke til kommentar

Kommer til å redigere litt bilder ja. Men gamer mye mer. Så det jeg lurer på er om XPS1530 er god nok til krevende spill som feks. Flight Simulator.

Er det kanskje noen nye PC'er på vei som snart blir lansert? Som er verdt å vente på?

Lenke til kommentar

Snakka med en kar som sa han dreiv Age Of Conan som har forholdsvis høye krav på medium glatt... Er usikker selv... Hvis det kommer en rabattkode på 10-15% slår jeg nok til med en eneste gang, men hvis ikke tror jeg kanskje at jeg går for en fullspeccet 1730 istedet for å være fremtidsrettet, er usikker! :p

Lenke til kommentar
Kommer til å redigere litt bilder ja. Men gamer mye mer. Så det jeg lurer på er om XPS1530 er god nok til krevende spill som feks. Flight Simulator.

Er det kanskje noen nye PC'er på vei som snart blir lansert? Som er verdt å vente på?

Jeg drar Flight SImulator ganske så bra, husker ikke helt instillingene, men det er relativt høyt. Eneste er at PC-en ble litt i varmeste laget etter to - tre timer med FSX, 99 grader på den ene kjernen på CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...