Gå til innhold

Noen som har opplevd dette med Windows 2000?

Anbefalte innlegg

Hei

Her er saken. For åtte dager siden satt jeg og surfa, plutselig frøs bildet. Eneste mulighet jeg hadde var å resette PC'en. Når jeg så skulle boote opp igjen, kom jeg cirka halvveis, da kom det blåskjerm og minnedump. Eneste mulighet jeg hadde for å få igang 2k igjen var å kjøre full innstall, gjennopprettingen fungerte ikke.

Greit nok, tenkte jeg og innstallerte og konfiguerte PCen på nytt. Intill i dag hadde PCen uptime på 9 dager, men nå, for 30 minutter siden frøs det igjen og jeg måtte resette. Denne gangen bootet Windows faktisk opp, men da jeg skulle logge inn fikk jeg en haug med feilmeldinger om at brukerinnstillingsfilene var skadet og jeg måtte bruke standard/midlertidig profil.

Er det noen som har opplevd lignende med Windows 2000? I såfall ville jeg vært glad om dere fortalte det, om det eventuelt finnes eventuelle forebyggende metoder mot dette. Hvis ikke, blir jeg nødt til å legge inn XP og det vil jeg ikke.

Har forresten Service Pack 3.

Beklager at det ble litt langt, men prøv å lag en kortere, men samtidig beskrivende problembeskrivelse selv da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet kan jo også være hardware relatert! F.eks hvis du har flere rambrikker så kan du jo prøve å bytte litt her, prøv med en brikke... :roll:

Jeg har nå reinnstallert 2k - tok meg 2 timer :(

Når du nevner det så satte jeg inn en nybrukt rambrikke for 2-3 uker siden, kunne jo prøvd å ta ut den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...