Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Astra panserlås + motor


Anbefalte innlegg

Heihei.

Vurderer å kjøpe meg en '93 Opel Astra 1.4 liter. Bilen ser veldig fin ut og jeg hadde den på løftebukk

og fikk sett under. Men så viste det seg at panserlåsen er defekt på den. Lurer på om wiren har hoppet av eller noe slik? Er det noe smarte løsninger for å få opp panseret? Er det enkelt å bytte den?

 

Så har jeg et spørsmål angående motoren i denne bilen. Det er snakk om en 1.4 liter. Hørte noen sa at opel motorene ikke var av de beste? Er det noe jeg burde være obs på ved denne motoren?

 

Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kammerat som ragger rundt i en 1.6l modell.

 

Dette er feilene

 

Motor: - Slitte registerreimer.

- Defekt starterkrets.

- Defekt eller slitt vannpumpe.

- Problemer med gearkassene på 1993 års modeller.

Karosseri:

- Se etter karosserirust, og rust i falser og i sveisepunkter.

Diverse:

- Defekt sentrallås.

- Slitte bremseskiver.

 

I tillegg kan det nevnes at min kamerat har en utgave som kutter tenninga i rundkjøringer, eller dersom han bremser og svinger samtidig!

 

Styr unna!

Lenke til kommentar

Har hatt 2 Astraer! Har ikke hatt problemer med noen av den!

Det haggbard har listet opp er jo ting som skjer på alle biler!

 

Registerreim, vannpumpe, bremser er slitedeler!

T.o.m 1993 var det serviceintervall på oljeskift på girkassene

Rust er det jo på de fleste biler av den årgangen.

Defekt sentrallås er en bagatell.

Startkransen koster det ikke en dritt å fikse!

Det er bare å flytte svinghjulet ett hakk til siden!

Lenke til kommentar

Toppakning, toppakning, toppakning.

 

De motorene der regelrett eter toppakninger.Jeg har ikke vært borti en eneste av de som ikke har bytta minst 1 toppakning før 100K.

 

Vannpumpe og registerreimer skiftes hver 60K. Termostat bør også skiftes da siden den sitter bak!! registerreima.

 

Ellers en kurrant bil å skru på. Deler finner du mye av på Biltema.

Lenke til kommentar

Huff, ble veldig usikker nå.

 

Fikk ikke sett så veldig mye av motoren da panserlåsen er defekt men så at det var noe oljelekkasjer.

Er det noen symptomer på defekt toppakning?

Selger hadde heller ikke kontroll på registerreimskifte og biler er gått 195000km.

 

Eneste pluss-ene jeg ser akkurat nå er det usedvanlig godt holdte interiøret og at det var minimalt med rust.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Oljelekasje kan komme fra toppakning. Men det kan selvsagt komme andre steder.

 

Tegn på deffekt toppakning er olje i kjølevannet, og vann i olja (se etter om det er graut/smør på undersiden av påfyllingslokket).

 

Registerreim er i grunn en smal sak å skifte, iallefall på en 1.4 SOCH motor (en kamaksel). Det bør gjøres om tilstand er ukjent, sammen med de øvrig nevnte komponenter.

 

Kjøp iallefall IKKE bilen før du har fått sett på motoren, og hvor evnt oljelekasjer er fra. Ta gjerne med en mer bilkyndig om du har mulighet.

 

Alt kan kjøpes, spørs bare på prisen og hvor mye du er villig til å bruke tid på å fikse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...