Gå til innhold

Ustabil pc

DuTTZi

Anbefalte innlegg

Pc'en min:

2ghz p4 northwood m boxed

2x256mb crucial pc2700 ram

asus p4s533 hk

300 w psu

nyinstallert winxp pro

nyeste drivere av alt mulig rart

pc'en min ble plutselig veldig ustabil. den restarter seg når jeg kjører 3dmark 01, ravenshield og warcraft 3 (der får jeg også 0xc000005 error). har førsøkt å klokke ned rammen til pc2100, dette endret ingenting. har også sjekket rammen med memtest 86, ingen error. cpu'en kjører på standard 2 ghz og jeg kan ikke klokke lavere. temperaturen på hovedkort og cpu går aldri over 45 grader. før så var pc'en dønn stabil. jeg snirkler meg inn på at det kan være noe fu*ck med hovedkortet eller cpu. finnes det noen måte å finne ut hvilken av disse to komponentene det er, uten å teste med annen cpu?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Sisoft Sandra for å teste diverse ting...

jeg ser oppsettet ditt, og jeg lurer på om 300w psu er nok, ikke sikker men.. (noen andre vet sikkert dette bedre)

det er trolig skjermkortet (hvilket skjermkort forresten?) siden maskinen låser seg i 3d baserte program, prøv andre drivere enn de nyeste (nytt trenger ikke være best :p )

Etter min erfaring så kan maskinen gå bananas etter en Xp install, vet ikke hva som blir galt, men en reinstall fungerer hos noen, personlig så bruker jeg win2000pro, da maskinen min nekter å sammarbeide med xp. (tro meg, jeg har prøvd :evil: ) Du kan jo vurdere å prøve win2000 du og!?!

Lykke til

-apollox :woot:

Lenke til kommentar
Pc'en min:

2ghz p4 northwood m boxed

2x256mb crucial pc2700 ram

asus p4s533 hk

300 w psu

nyinstallert winxp pro

nyeste drivere av alt mulig rart

Du sier nyeste drivere til systemet ditt, er det med winupdates og sp1 installert. Disse er nyeste oppdatering fra microsoft.

Og så kunne du testet med en annen og større psu, kan og være den som er ustabli.

Nedlastingsstørrelse: 994 kB, < 1 minutt

Denne oppdateringen løser problemet "Some Application Compatibility Fixes Stop Working After You Install the 328310 Update" i Windows XP, og omtales i artikkel 814995 i Microsoft Knowledge Base (KB). Ved å laste ned oppdateringen oppdaterer du feilrettingsfiler for programkompatibilitet. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt.

Nedlastingsstørrelse: 862 kB, < 1 minutt

Denne oppdateringen løser problemet "Game Stops Responding (Hangs) or Quits Unexpectedly When Introductory Video Clip Is Played" i Windows XP, og omtales i artikkel 327979 i Microsoft Knowledge Base (KB). Ved å laste ned oppdateringen hindrer du at datamaskinen ikke svarer under avspilling av video.

Lenke til kommentar

HVa med å kjøre gjennom norton og ad-aware for å sjekke diverse ting. SiSoft Sandra er også bra. Fikk virus i går og trodde jeg måtte reinstallere OS, men fant ut etter å ha kjørt diverse tester at jeg bare kunne slette så lenge jeg ike hadde Imesh og en haug med andre programmer gående..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...